Pár tanáccsal el tudtok látni, mint kezdő vezetőt téli vezetésre? (Kicsit bővebben lent)
Bizonyos tekintetben nem vagyok annyira kezdő, mert már a 3 000 km-met gyúrom a saját kocsimmal, csak az a gond, hogy még télen, csúszós / havas / jeges úton még nem vezettem, csak ma. Elég csúnya tapasztalataim lettek, és egyelőre úgy állok vele, hogy, ha nem muszáj, inkább ki nem megyek az útra.
A kocsimról csak annyit, hogy nincs se szervó, se ABS, hogy a tanácsokat legyen mire alapozni! :)
Pl. így arról, hogy mit lehet tenni így csúszkálás ellen pl. kanyarokban, fékezéskor, meg ilyesmikről.
Ma is harmincakkal mentem, és elég rossz érzés volt, hogy balra akarok kanyarodni, de a kocsi sodródik oldalra még kis sebességen is. Hogy pl. ilyet hogy lehet redukálni, és hasonlók.
Vagy nagyobb városi közlekedésben, pl. Győr, ahol azért nem lehet töszlökölni 20-30km/h-vel a város közepén, hanem azért fel kell venni némileg a forgalom ritmusát, ami, ha nincs csúcs és dugó, általában olyan 40km/h minimálisan, és a követési távolság is minimális, mivel "belenyomják" az ember a másikba - ha meg nem, akkor valaki besorol az ember elé.
És itt félek, hogy pl. a győri városházánál is, ha a szemafornál venném a belső sávból a kanyart balra, nehogy átsodródjak a szomszédos sávba, ami - a mai nem túl sok tapasztalatomból kiindulva -, akár pár tíz kilométer/órás sebességgel is lehetséges - sajnos. :S
Kis bátorítást kérek, vagy okítást, csak sok dologgal legyek tisztában. :)
Meg, hogy, ha csúszik az autó, már "menthetetlenül", akkor mit ne tegyünk semmiként, és mi az, amit mindenképpen (Pl. ne lépjünk a gázra), vagy milyen irányba csavarjuk a kormányt (első kerék meghúzás), és még sok hasznos és érdekes dolog! :)
Hát, én egy régi nyárigumival többre mentem, mint egy újjal, szóval a kopott - ez esetben - nem baj.
Menj ki gyakorolni, tapasztald meg, milyen a satufék, kézifék, milyen sebességnél és ívnél a gázadásra hogy reagál vízszintes terepen!
Ha járda felé sodródsz, fordítsd a kereket szembe vele és akkor a gumival ütközik, nem a felni, vagy a dísztárcsa fejeli le a betont.
Illetve ha nem muszáj, ne ülj kocsiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!