Pár tanáccsal el tudtok látni, mint kezdő vezetőt téli vezetésre? (Kicsit bővebben lent)
Bizonyos tekintetben nem vagyok annyira kezdő, mert már a 3 000 km-met gyúrom a saját kocsimmal, csak az a gond, hogy még télen, csúszós / havas / jeges úton még nem vezettem, csak ma. Elég csúnya tapasztalataim lettek, és egyelőre úgy állok vele, hogy, ha nem muszáj, inkább ki nem megyek az útra.
A kocsimról csak annyit, hogy nincs se szervó, se ABS, hogy a tanácsokat legyen mire alapozni! :)
Pl. így arról, hogy mit lehet tenni így csúszkálás ellen pl. kanyarokban, fékezéskor, meg ilyesmikről.
Ma is harmincakkal mentem, és elég rossz érzés volt, hogy balra akarok kanyarodni, de a kocsi sodródik oldalra még kis sebességen is. Hogy pl. ilyet hogy lehet redukálni, és hasonlók.
Vagy nagyobb városi közlekedésben, pl. Győr, ahol azért nem lehet töszlökölni 20-30km/h-vel a város közepén, hanem azért fel kell venni némileg a forgalom ritmusát, ami, ha nincs csúcs és dugó, általában olyan 40km/h minimálisan, és a követési távolság is minimális, mivel "belenyomják" az ember a másikba - ha meg nem, akkor valaki besorol az ember elé.
És itt félek, hogy pl. a győri városházánál is, ha a szemafornál venném a belső sávból a kanyart balra, nehogy átsodródjak a szomszédos sávba, ami - a mai nem túl sok tapasztalatomból kiindulva -, akár pár tíz kilométer/órás sebességgel is lehetséges - sajnos. :S
Kis bátorítást kérek, vagy okítást, csak sok dologgal legyek tisztában. :)
Meg, hogy, ha csúszik az autó, már "menthetetlenül", akkor mit ne tegyünk semmiként, és mi az, amit mindenképpen (Pl. ne lépjünk a gázra), vagy milyen irányba csavarjuk a kormányt (első kerék meghúzás), és még sok hasznos és érdekes dolog! :)
Köszi szépen nektek is! :)
Ezt a többiekkel nem törődést igyekszem megfontolni. Ezt évszaktól függetlenül is mindig meg szoktam kapni, de valamiért, ha látom, hogy valaki van mögöttem "el akarok menekülni" előle, vagy nem is tudom. De, szerintem ilyen útviszonyok között egyszerűbb lesz a "ha akar kikerül" elvet alkalmazni, mert itt biztos nem merek majd hajtani! :)
Hali! Nekem ez a 2. telem mióta megvan a jogsim. Igaz, hogy 2009 márciusától az első hóesésig lenyomtam több mint 20e km-t, de ettől függetlenül engem is meg tudott lepni. A helyzet hasonló volt, friss hó, dízelesen 2es alapjárat, gondoltam kanyarodok, de a kocsi se kanyarodni se megállni nem akart (persze nyári gumival). Otthon kértem pár tanácsot, hogy mit lehet tenni (ésszel mennyél fiam, motorféket használd, pedállal ne fékezz, ne rángasd a kormányt, hanem nagyon óvatosan kormányozz, ha megcsúszik lassításnál a kerék engedd el a féket és újra tapani fog, stb stb stb).
A tanácsok után kimentem az utcára a kis sz.ros Suzukival és elkezdtem kihalt utcákban szórakozni, ahol rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem.
Amit észrevettem, hogy igenis el kell menni kicsit csúszkálni, kicsit szórakozni mert észrevétlenül is belédivódik a tapasztalat.
Csak egyetérteni tudok a kettővel előttem szólóval.
Irány valami kihalt hely, és próbálgatni... sokat.
Ami fontos, a lábaid mintha tollból lennének, úgy csináld.
Se nagy gáz, se nagy fék, a kuplungot is finoman kezeld.
Lassítás motorfékkel (ha van rá mód nem is használok féket), sose kanyarodj üresben, vagy kinyomott kuplunggal... mindig legyél kapcsolatban a hajtott kerékkel (ha más nem gáztartással).
Téligumi kell! (sokan azt mondják, régen sem volt, most minek... de majd jót röhögsz a mazsolákon, amikor a körforgalom enyhe emelkedőjén sem tudnak elindulni... :D)
És végül, a legfontosabb: A sebességed mindig annyi legyen amit biztonságosnak tartasz! Ha mennek mögötted nem számít. A saját és mások testi épségéért is felelsz, szóval ha valakinek nem tetszik, jó mélyen be******t... :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!