Amcsiba az emberek nem képesek megtanulni pár KRESZ tálbát?
Kivan minden szó szerint írva a táblájukra. Például, hogy ott egy szarvas, és alatta a "xing" az az a "crossing" szó ami átkelést jelent.
Akkor az egyirányú utca az szó szerint "one way"
Miért nem képesek megtanulni pár 100 tábla jelzését?
Ha Magyarországon képesek, akkor ott miért nem?
És ha ennyire jó az Ő rendszerük, akkor itt miért nincs minden kiírva szó szerint a táblákra?
Egyébként ajánlom figyelmedbe a
"HIMA Tamás - Gondolatok egy új KRESZ normaszöveg megfogalmazásáról"
c. írást. Nagyon érdekes, és ha valaki, hát Ő ténleg ért is hozzá... Az általa leírtakkal maximálisan egyet értek.
Tessék egy újabb vitás kérdés, amit nem rendez egyértelműen a KRESZ:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__egyeb-kerdesek__23..
Mi van akkor ha csak gyorshajtással tudod elengedni a mentőt? Akkor hajthatsz gyorsan büntetés nélkül?
19:04-es beírást tettem én.
Kb. 1 hete merült fel az alábbi:
A Csalogány utcánál van egy parkoló a dunánál a felső rakparton. A tér felőli részen ki van téve a parkoló tábla. A Csalogány utcáról a Bem rakpartra kanyarodva azonban nincsen kint. Akkor most a kereszteződés megszűnteti a parkolót vagy sem? A KRESZ így implicite nem mondja ki, de explicit módon mégis megszűnik a sarokkal. Mi van ha az fizetős parkoló (nem zóna, egyetlen fizetős parkoló)?
És ha már úgyis a Batthyány térnél tartunk, másik szitu:
Batthyány utcáról két sáv kanyarodik a Fő utcára.
Igen ám, de a belső sáv egyből a buszsávra kanyarodik rá.
Ugyan ott a tábla hogy buszsáv, de mire észreveszed, már réges régen rajta vagy. Záróvonalon nem mehetsz át, buszsávban nem haladhatsz? Namost ilyenkor mi van? Mivel már eleve a buszsávon vagyok, eleve is szabályt sértek, de ha ki akarok sorolni róla, akkor is. Pedig tök szabályosan simán csak bekanyarodtam..
Illetve következő, bár hasonló kérdés:
Pl. a nagykőrösi úton jobb szélen buszsáv. Nagykőrösin mennek 70el. Én egy keresztező útról kanyarodnék a nagykőrösire. Megtehetem-e azt, hogy besorolok a buszsávra, felveszem a 70es tempót, majd onnan sorolok át a haladó sávba? Mert a KRESZ csak ennyit ír:
"
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
....
be) a kétkerekű motorkerékpár és a kétkerekű segédmotoros kerékpár
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá.
"
Na most én nem csak keresztezném, hanem gyorsítósávként is használnám... Az bekanyarodásra való felkészülésnek számít? Mert ha ott kéne addig dekkolnom hogy egyből be tudjak sorolni a 70el közlekedő autók közé, ráadásul egyből a 3 sávos út középső sávjába... hát szerintem kb. órák alatt sikerülne csak...
Sorelőzés: így kimondva nem tiltja, de ha szétcincáljuk a fogalmakat, bele lehet érteni...
Lsd:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztonsa..
ma fűzött megjegyzésem...
Most akkor tiltja a sorelőzést vagy nem? Még hosszú percek alatt való rágódás után sem egyértelmű számomra. Vezetés közben minderre van kb 0.1 sec-ed!
Tessék egy újabb:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztonsa..
Számomra sem teljesen egyértelmű...
Újabb csemege:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__egyeb-kerdesek__24..
A hídon a KRESZ szerint tilos megállni, a felüljárót ugyanakkor nem említi. Egyáltalán mi számít hídnak és mi felüljárónak? Ha mondjuk egy híd átível folyón és másik autópálya felett is, akkor ki dönti el melyik része a híd és melyik a felüljáró?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!