Mi a francért megy ki az utakra az, aki fél vezetni, vagy öreg?
Nem villogtatok másokra, sőt a seggükbe sem megyek.
Amúgy nagyon nagyon sokszor van iylen, főleg hétvégén legutóbb egész konkrétan éppen 2 órával ezelőtt is ez volt. Mindenki megy 50el, erre utána meg 70el. Az 50es részen semmi olyan esemény sem volt, ami indokolta volna az 50et.
A trafi miat 50el menni megint csak hülyeség. Ha kint van a 70es tábla, akkor 70 alatt nem fognak mérni. Amúgy igen, vannak 50-es "betét" szakaszok a hungárián is, pl amikor keresztezi a villamost, majd van a vasúti aluljáró. Ott konkrétan 50es szakasz van. Ott 50el is megyek, mert annyi a vége, persze ott sokan (akik ügye nem nézik a táblát csak mennek ész nélkül) tolnának le, hogy miért 50el megyek. Mert ott annyival szabad.
Nem keverem a sebesség korlátozás és a kötelező legkisebb sebesség táblát. De mégegyszer, utoljára: 70es úton az 50el haladás feltartás! Többet nem írok, mert nincs értelme, úgysem fogjátok fel azt az információt, amit át szeretnék adni... Nem érdekel kinek hány gyereke van. Ki kell menni szélre és kész. Nekem is ha hideg a motor és nem húz akocsi, már megyek is ki szélre gondolkodás és vita nélkül. Akkor is ha fáradt vagyok és tudom hogy nem tudom tartani a tempót. Másoktól ugyanezt várom el.
"Az 50es részen semmi olyan esemény sem volt, ami indokolta volna az 50et."
TE ezt milyen jogon döntöd el?
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
"a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben"
Sebesség
26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
.....
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
.....
Haladás az úton
25. § (1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra.
(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
.....
Párhuzamos közlekedés
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
70es úton 70el haladva miért is hajtok gyorsan? 70el lekapva nem büntethetnek meg, ugyanis annyival még éppen lehet haladni....
50 és 70 között 20km/h különbség van, ami nem kevés...
Semmi bajom nincs azzal aki fél a trafitól, megértem, én is félek. menjen jobbra és teljes a békesség (lsd.: előzékenység)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!