Egy balesetnél mennyi az esélye, hogy kigyullad az autó?
Filmekben mindig így van. Gondolom a valóságban ez ritka. De, ha baleset van, mitől szokott kigyulladni egy autó, melyik alkatrészétől, és miért?
És mennyi erre az esély?
Ritka az ilyen?
Ez valóban csak filmekben van így, valóságban eléggé esélytelen a dolog.
Elviekben egyébként a benzin gyullad ki benne.
A valóságban ritka, hogy kigyulladjon az autó. Ha ez mégis megtörténik, az üzemanyagtartály sérülése miatt szokott lángra kapni: kifolyik a benzin, ami roppant illékony, ezért bármikor belobbanhat.
Erre azonban az autógyártók is vigyáznak. Az elektromos AC és a lassulásérzékelők jóvoltából balesetkor leáll az üzemanyag-szállítás, az üzemanyagtartályt pedig igyekeznek védett helyre, a hátsó tengely "árnyékába" telepíteni, esetleg az utastér közepére szerelik. Gázos autónál pedig a biztonsági szelep oldja meg a problémát: álló motornál leáll a gázszállítás, a túlnyomást egy darabig elviseli, ha pedig nem, kifelé engedi a gázt, ne a benti gázmennyiség pukkanjon.
Gyulladás csak akkor következik be, ha van, ami gyújtson. Általában a begyújtásért a kocsiban fellelhető egyetlen rizikó-faktor felelős, az pedig az elektromos áram, ami az akkumulátorból kinyerhető. Baleset esetén a zárlatos vezetékek izzása okozza a problémát. Ugyanakkor tudni kell, hogy nagyon nehéz úgy eltalálni egy autót , hogy a zárlat biztosíték táblával nem védett helyen következik be, például, ha az akku a biztitábla előtt földelődik. Erre --amúgy azért el nem hanyagolhatóan-- kevés az esély, tekintetbe véve, hogy az akku főkábeléről beszélgetünk, ami eleve elég masszív, és jól szigetelt. Minden egyéb esetben --ha a kábelezés karban van tartva-- a rendeltetésszerűen használt védelem kiold.
A biztonság fokozása miatt íratlan szabály (azok között, akik adnak a vezetői képzettségük nívójára, és más testi/vagyoni épségére), hogy a balesetezett autóról az akkumulátort LE KELL OLDANI, szükség esetén EL KELL TÁVOLÍTANI.
Előző vagyok. Kifelejtettem valamit:
... azért is kell leoldani azt a jobbára savas cuccot, mert akkumulátortipustól függően a rövidzár az akkumlátor túlnyomásos robbanásához vezethet, ami komolya marásos égési sérüléseket okozhat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!