Nincs értelmetlenül kialakítva a KANYARODÁS szabályzat?
Annyiszor van nap mint nap, hogy ugye lámpánál előttem akarnak kanyarodni balra, tehát nagy ívben, és ELKELL engedni a szembejövőket. És nem tudok elmenni, mert ott áll előttem a kocsi a kereszteződésben, én meg a lámpánál, és se jobbra, se egyeneset nem tudok menni, mert elfoglalja a helyet. És ha elmegy végre, piros lett a lámpa...
Jó, még volt, hogy benn vagyok a kereszteződésben, és eltudok menni, de ha pl a 3.-4. autó vagyok a sorban akkor nem.
Meg a másik az a jobb kéz szabály. Kis utcáknál nem is tudom megadni a jobb kezet, mert ha lelassítok, vagy megállok annyira, hogy belássam a jobb utcát, az autó elfoglalja a fél kereszteződést.
És nem férne el, aki onnan jön.
Szóval nincs kicsit rosszul kialakítva ez a kanyarodási szabály, vagy csak a kereszteződések szűkek?
"A másik, hogy ha nem biztos hogy át tudsz menni nem hajthatsz be a kereszteződésbe, mert ott ragadhatsz (vasúti átkelőbe meg pláne nem!)
"
IGEN csakhogy vasúti átjár után az első lehetőségnél TILOS BALRA KANYARODNI!
Nem tudok jobbat, csak ismerősöm mondta, hogy azért ilyenek az utak, mert nem autókra tervezték a szélességüket, hanem lovaskocsikra.
A beláthatatlan jobbkezes utcáktól én is szívbajt kapok. A környékünkön van egy út amibe egy kis út megy bele. Nah most a kis útról érkezőknek elsőbbséget kell adni, de kb csak akkor látod meg az autót amikor a fél kocsi benne van a kereszteződésben. Ott kb hetente vannak kisebb koccanások, a dudálások meg anyázások kb negyed óránként vannak. De az önkormányzat még véletlenül se rakna ki egy mackósajt táblát......
De nekem a nagy ívben balra kanyarodással MÉG nem volt bajom.
A szabály éppenséggel jól van kitalálva.
Az utak szűkek ehhez a forgalomhoz. Főként a történelmi városokban jelentkezik ez. (Magyarországon van néhány)
A többszázéves épületek közé autóforgalmat nem terveztek.
Így gyakran szűk a hely.
Balkanyarnál gyakran (ahol tehetnek) tesznek külön sávot.
A beláthatatlan jobbkezes utcákat meg egyszerűen araszolva kell megközelíteni.
Képzeld el, mi lenne, ha az összes egyenrangúba tennének 2-2 stop táblát? Már csak festékből több tonna kellene hozzá.
A megoldás, hogy a kerékpáros közlekedést élénkítsük.
A jó példát kell eltanulni nyugatról, nem a sok vackot.
Lehetne az utakon 10x vagy 100x ennyi kerékpáros. Azoknak elegendően szélesek a mai utcák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!