Én nem értem, hogy miért nem képesek egyesek felfogni, hogy mikor lehet átmenni a sárgán és mikor nem?
Nekem az a kedvencem, amikor mindenféle fórumokon megy az anyázás, hogy a gyalogosok, meg a kerékpárosok, meg mindenki milyen sötét, sosem tanultak KRESZ-t, hogy lehet ezeket kiengedni az utcára, aztán felteszik az idióta kérdéseiket, amire egy kisvárosi bicajozó gyerek is simán tudja a választ.
Nekem egyébként az az elméletem, hogy minden jogsimegújításnál bizony kellene egy KRESZ-tesztet csinálni a honpolgárnak. Biztosan kevesebb lenne a baleset.
Amúgy ahogy leírtad ez nem pontosan igaz!!
Ha BIZTONSÁGOSAN meg tudsz állni akkor meg KELL hogy állj (a féktávolság-ba beletartozhat az is hogy satuzol,elvégre pont ez a lényege: hogy ha úgy kapod el a sárgát hogy megtudnál állni de már csakis úgy hogy satuzol/gumit fügyültetve,akkor átmehetsz rajta...)
de ha kényelmesen,semmi hirtelen megállás nélkül meg tudsz állni akkor meg KELL hogy állj!!!
de amúgy , igen sokan nem állnak meg sárgánál... sőőőt! sokan elindulnak már sárgánál!!! őket még meg lehetne ajándékozni egy KRESZ könyv-vel!!!
3. én is ezt írtam...
"Nekem egyébként az az elméletem, hogy minden jogsimegújításnál bizony kellene egy KRESZ-tesztet csinálni a honpolgárnak. Biztosan kevesebb lenne a baleset."
Szerintem ez hülyeség. Ugyanis nem azzal van a baj, hogy nem tudja a KRESZt, hanem azzal hogy szimplán leszarja. Ezen meg nem segít a vizsga, legfeljebb valami pszichológiai alakalmassági.
Kedves Kérdező!
Egy kicsit vitáznék veled: a KRESZ egy szépen, többé kevésbé megfogalmazott szabályhalmaz, de ahogy az oktatóm (és ahgoy már itt is többször leírta mohosdwawa kolléga - bocs ha rosszul írtam a neved :) aki szintén szakoktató, az életben nem minden fekete és fehér! Sőt! Pont hogy nagyon sok az olyan szitu, ami nem egyértelmű, és bár a szabály jól hangzik, az életben teljesen más.
A kérdésnél maradva:
Ki dönti el, hogy még éppen féktávon belül vagyok vagy már kívül? Mi van ha úgy ítélem meg, hogy ha satufékkel tudnék csak megállni, és a mögöttem belém jönne, akkor jobb ha átmegyek viszont a sárga rövid, és már valóban piroson megyek át? Sok helyen van ugyanis rövid ideig sárga, és a lámpa alá érve már lehet piros, és ha fényképez, bizony a fényképen rajta lesz az, hogy piroson mentem át, holott az szerintem még sárga volt. A gond ugyanis, hogy ezeknél a képeknél nem mentik le az előzményeket, a sebességet, stb. Pedig csak úgy lenne fair. Ügye a kresznek van olyan pontja is, hogy a biztonság mindenekfelett. Ha azért megyek át hogy hátulról ne verjenek telibe, az balesetmegelőzés.
Akkor lenne fair a sárgán-piroson áthaladásért büntetni, ha minden lámpánál ott lenne a számláló és mutatná hogy még hány másodpercig lesz zöld. Akkor egyértelmű lenne. De így? Egyszer csak vált, ha mondjuk pont 1 másodpercig nem néztél oda (épp tükörbe néztél, oldalra, stb.. azalatt már 10-20 métert haladtál előre, azaz lehet hogy mire észreveszed már éppen féktávon belül vagy, csak satuval lehetne megállni...
És akkor még beszélhetünk arról is, hogy egyik út kanyarodik a másikra, bekanyarodsz, még zöld, elkezded tolni neki, majd hirtelen sárgára vált, miközben te már lendületet vettél...
Szóval ez nem feltétlenül analfabétaság kérdése, inkább az, hogy túl sok a bizonytalansági tényező, túl sok olyan dolog van, ami a szabályban nincsen benne.
Zárójelben megjegyzem az már önmagában is vicces, hogy sok helyen a kresz még önmagával sem! konzisztens, illetve bizonyos dolgokat nem ír le egyértelműen, csak "mis másol" néha utal rá, de nincs kimondva.
Így van.A KRESZ az KRESZ...Ez nem biblia,hogy aszerin élj,de,ha vétkezel vezekelned kell.Példának okáért én pont lesz@rom a lámpát.Meg megnézném azt is Kedves Kérdező,hogy mennyire is vagy analfabéta ezen a téren.Ezzel nem lehülyézni akartalak,csak én meg azt nem értem,hogy miért kell itt fitogtatni a KRESZ tudásunkat?!Meg lehet nézni a statisztikát,mennyien nem tudják,elárulom igen nagy hányadunk nem tudja,merre-hány óra...Akkor meg mit csodálkozunk?
Az,hogy jól alkalmazzuk vagy élünk-e a szabályokkal,az gyakorlatiasság és lélekjelenlét kérdése.Előző válaszoló nagyon jó helyén fogta meg a kérdést.Ugyanis kiszámíthatatlan,mikor vált a lámpa.Lehet nekünk számláló is,akkor meg jöhetünk azzal,hogy nem tudtam idő függvényében kiszámítani a féktávot,de csak azért,mert nem tudok gyököt vonni fejben...Ezért a KRESZ alkalmazhatósága megkívánja részben a helyes erkölcsi magatartást is.De ennek jócskán hiányában vagyunk,ugye.Ha annyira nagy problémát okoz megállni egy vonal előtt,amiből már vizsgáztunk is,akkor én úgy tervezném meg a lámpás kereszteződéseket,hogy két lámpa működne.Az egyik egy "előjelző" lenne,ami a megengedett sebesség függvényében,biztonságos lassulási sebességgel történő megállás fékutat szabna ki az előjelző és a másodlagos lámpa között.Az első lámpa piros jelzésénél lassítani kell és tovább kell haladni a másodikig.A második lámpa csak a szabad utat jelezné,tehát felváltva működnének.A többletlámpa költségei okán egy picit kevesebbet lopnék ki az államkasszából és talán megoldódna ez is,de a hülyeség határtalan,szóval nem tudom...
Felvetődik a kérdés bennem.
Mindenki háborog ha megbünteti a rendőr. De ugyanúgy háborog mindenki, hogy a másik mekkora ...., hogy nem tudja a KRESZ-t. Nekem ebből annyi jön le, hogy még több embert kellene megbírságolni, hogy visszatartó ereje legyen, és bután, felelőtlenül ne merjenek vezetni/közlekedni az emberek.
Érdekes dolog ez, mivel például a kerékpáron szükséges kötelező tartozékok kb 3eFt-ba kerülnek. A helyszíni bírság 3eFt-tól indul. Persze fegyelmet, figyelmet,és tudást nem lehet venni, de sok esetben életet ment. Mégsem képesek az emberek kb 40%-a még ezt sem teljesíteni.
Nálunk menő jogászt játszani, kibúvást keresni, mert a törvények is engedik néhol. Ha ésszerű, és következetes lenne a törvény, és a rendőr, mint pl a skandináv országokban, akkor az emberek többsége sem engedhetné meg magának a lazaságot.
Én buszt vezetek. Amíg Budapesten jártam,napi 3-4 piroson átmentem,mert nekem az a 2másodperc sárga édeskevés. Az átlagos reakcióidő 0.7mp, a busz fékkésedelmi ideje a légfék miatt szintén 0.7mp.Ez együtt 1.4mp,szóval 0,6mp marad arra hogy megállítsam a buszt 80-100 emberrel együtt. Ha megállítanám,szerintetek hányan sérülnének meg? Az oktatóm (D kat.)úgy tanította,hogy a sebességhez mérten előre,be kell határolni egy pontot,ahol fékezni vagy gyorsítani kell. A kresz szerint,én már semmit sem vezethetnék,de ha betartanám akkor sem, mert már néhány ember lenyomorodott volna. 36km/óra nem olyan nagy sebesség,de 10méter megyek másodpercenként, és a 2mp alatt 20métert haladok.Hány méterről kell észlelnem a sárgát hogy biztonságosan meg tudjak állni? Legalább 40m.
De ha lenne egy visszaszámláló,akkor az ember már 50m-ről is lassítana. Biztos lennének olyanok is, akik inkább gyorsítanának,de azokat meg ki kell szűrni.
Ja ahol rendszeresen buszozok az ember,ott azért ritkán fordul elő,hogy átcsúszik, mert kívülről berögződik az összes lámpa váltás. Ha gyorsan akartok lámpánál elindulni,nézzétek hogy a BKV-és buszvezetője éppen mit csinál. Az autósok még nem is sejtik hogy mindjárt indulhatnak,de a busz már elindult.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!