Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért jön némely autós mögötte...

Miért jön némely autós mögöttem szorosan, utána meg nem?

Figyelt kérdés

Amikor 50-55 körűl megyek, látom a belső visszapillantóban, hogy folyamatosan mögöttem van közel, amikor emg belehúzok, mert úgy gondolom, feltartom, akkor meg lemarad.

Én vagyok paranoiás?


2011. jún. 5. 13:35
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

A válasz írója 69%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: tegnap 22:41


Álljunk már meg egy szóra!


Ha megyek 50-el, kresz szerint, te jössz a seggemben KRESZ SZABÁLYT SÉRTVE! és emaitt esetleg "nevelő" célzattal beletaposok egyet a fékbe ugyan vedd már észre hogy szabálytalankodsz, plusz VESZÉLYEZTETSZ, akkor még nekem kéne előzékenységet tanúsítani? Nem feltartásról volt szó, hanem a másik seggében való haladásról. Attól hogy 1m-el közelebb jössz ugyanolyan tempóval mint én, még nem leszel beljebb és sehova sem fogsz hamarabb odaérni.


Előzz meg amint lehet, ennek mindenki csak örül (te is mert haladhatsz, én is mert végre nem veszélyeztet senki hátulról).


Ha arról lenne szó hogy a belső sávban szarakodok 50el a 70es táblánál, akkor nyugodtan tolj le, azért egy szót sem szólhatok, de így...


Egyébként pedig a kocsit alapvetően hobbi célra használom, így ha bármikor is történik valami, nem fogok elkésni a világmmegváltó megbeszélésről. Mellesleg direkt olyan kocsim van amiért nem kár, így ha esetleg totálra törik (mert mondjuk egy a seggemben jövő idíóta későn fékez és rommá tör) akkor sem fogok a providenthez rohanni. Nincs hitelem, a kocsit a saját fizetésemből tartom fent külső segítség nélkül, a saját fizumból.


Örülök hogy jó kocsid van, egészségedre, használd örömmel. De attől még ha valakinek, pont neked kéne példát mutatni azzal, hogy ilyen király kocsival király (és nem bunkó) módjára közlekedsz az utakon... ÉS ha az előtted levő esetleg fékezget, akkor veszed a lapot és nem mész a seggében....


Még egyre kérlek: ha esetleg száguldoznál, lehetőleg mások veszélyeztetése nélkül tedd, mert lehet hogy te bármilyen balesetet élve megúszol, mert megvéd a verda, és lehet hogy Mo legjobb kórházában fognak kezelni adott esetben, de attól még lehet hogy más belehal az ész nélküli száguldozásba...


Egyébként ha meg már úgyis van mit a tejbe aprítani, hát gyerünk ki a ringre, aztán mutasd meg mit tudsz, ott bőven van rá lehetőség...

2011. jún. 6. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

Tudod mit? Hogy legyen tétje a dolognak:


Ajánlok egy fogadást (és ezt komolyan gondolom).


Ha a hungaroringen első próbálkozásra (előtte nincs gyakorlás sem szimulátorban, sem ott, sehol!) csinálsz egy 2:05-öst megközelítő időt, akkor vendégem vagy egy tálca sörre. Mivel sörből van 100ft-tól 3000-4000ft-ig/doboz, úgy korrekt ha most lefektetjük hogy mondjuk egy tálca (22 vagy 24db nem is tudom pontosan) dreherre (dreher sima sör).


Tehát odamegyünk, rámész a pályára, mérik az időt, és a végén ha közelíted (3-5 sec.-en belül), akkor már kapod is a sört.

Azt hogy előtte ne gyakorolj, a Te becsületességedre bízom ...


Az autós nyílt napokon elvileg van időmérés is, tehát ez nem okoz gondot. (A nyílt nap költségeit nem állom, hiszen nem az én kocsim fog menni).


Nem tudom pontosan milyen tulajdonságokkal rendelkezik a kocsid, de sztem a 2:05-nek az autó paraméterei alapján elvileg hozhatónak kellene lennie.


Vállalod a fogadást? A részleteket persze még tudjuk egyeztetni...

2011. jún. 6. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
91%

Ez hülye! :DDD

Akinek van jogosítványa az ismeri a KRESZ-t. - neki nincs

Akinek van autója, ismeri a kötelezőt. - neki nincs

Akinek 140 az IQ-ja az nem fitogtatja. - neki nem annyi


Be kell tartani a követési távolságot. A másikra akkor tapadj rá ha meg akarod előzni. Ha nem veszi a lapot villogj rá hogy húzódjon le.

Az ilyen f@szok mint te szokták a baleseteket okozni, mert azt hiszik, hogy a közforgalmú utak is csak egy "hungaroring".

2011. jún. 6. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

00:14

Jó,álljunk meg pár szóra.

Tehát ha KRESZ szabályt sértek ahhoz neked pont semmi közöd. Majd az erre hivatott közeggel számolok el.


Nem én veszélyeztetek mást MÖGÖTTED ez fizikai képtelenség,sokkal inkább a fékező teszi azt.

(mellesleg valamiféle bűnbakot igyekszel bennem azonosítani holott HARMADSZOR hangsúlyozom,én nem ez a típus vagyok,sőt:"Nyugi,ne parázz nagyon,nem foglak "tolni" én az vagyok aki megelőz mielőtt felfognád".)


Viszont eléggé szelektív az értékrended.

"Ha arról lenne szó hogy a belső sávban szarakodok 50el a 70es táblánál, akkor nyugodtan tolj le, azért egy szót sem szólhatok, de így... "

Szóval akkor mégis kerülhetek a seggedbe ELVILEG,nemde? Ezek szerint...


Aki csak hobbi céllal vezet eleve nem lehet rutinos közlekedő.

2011. jún. 6. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

Folytatom amit egy villámcsapás félbeszakított.


00:14

Nem állítottam,hogy jó kocsim van.

Bár valóban őrzök néhány ritka darabot.

A "ha SL55" feltételezés a "ha" szócska okán.

Sosem vagyok bunkó mindössze gyorsabb mint mások és ez eleve haragot sőt némelykor háborút szít az utakon.


Én pedig annak örülök,hogy találkozhattam egy élő Kerekasztal-lovaggal,a gyengék védelmezőjével.

Akinek olyan sokat számít ki kit veszélyeztet az utakon.

Eddig szinte csupa önzőséget tapasztaltam védenceid körében.


Mi ez a ringesdi?? Mégis ott lapul a versenyszellem?!

Úriember biztosra nem fogad.

Ha 12 mp. alatt tudod a negyed mérföldet akkor ellenfél lehetnél de akkor sem a ringen hanem inkább rally körülmények közt valami jó kis hegyi szerpentinen és minimum a másik autója volna a tét az én habitusom szerint. (figyeltél? VOLNA - ez is feltételes mód)


Jó sörözést!

2011. jún. 6. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

07:48


Te vagy a hülye!:P:P:P:P

(remélem sikerült olyan dedósra mint a tiéd)


Elveimmel ellenkezik de igazat kell adjak neked.


"Be kell tartani a követési távolságot. A másikra akkor tapadj rá ha meg akarod előzni. Ha nem veszi a lapot villogj rá hogy húzódjon le."


Szóval te így szoktad. No és mondd,hatásos? Nem néznek traffipax előrejelzőnek sosem??


"Az ilyen f@szok mint te szokták a baleseteket okozni, mert azt hiszik, hogy a közforgalmú utak is csak egy "hungaroring"."


Tényleg a hozzád hasonló f&szok (vagy inkább pötsök) miatt vannak a balesetek.

Akik "majd megmutatják" meg akik a "A büntetőféket azért alkalmazzuk"-elve alapján önkéntesrendőrködnek az utakon.

Kakaskodásból csak elégséges.

Mert az ajtó gombját nagyon gyorsan le tudjátok nyomni amikor elindulok a falkátok valamelyik tagja felé...


Sajnállak. Sz@r lehet ilyen lelki toprongyként tengődni.


Azért fel a fejjel! Ez még nem a legszarabb stádiumod!

2011. jún. 6. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

--Nem néznek traffipax előrejelzőnek sosem??


- Nem tudom, nem állok le beszélgetni a szembejövőkkel.


Én nem alkalmazok büntetőféket, tulajdonképp a fogalom maga is ismeretlen számomra, talán keversz valakivel.

További jó száguldozást! :DDDDD

2011. jún. 6. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

00:14-es vok.


A válasz írója 69%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 08:44



"Tehát ha KRESZ szabályt sértek ahhoz neked pont semmi közöd". Amíg nem jössz belém és esetleg nem okozol nekem személyi sérülést, addig valóban nincs is hozzá közöm, illetve mégis van. Ugyanis engem kifejezetten idegesít az, ha valaki a hátsómban jön. Ha ideges vagyok, akkor enyhül a figyelem, és nagyobb eséllyel hibázok, és a hibázás pedig adott esetben balesetet vonhat maga után. Tehát mégis van közöm... Illetve a másik seggében jövés miatt azt gondolom túl lassan megyek, és önkéntelenül is gyorshajtok, mondván ne tartsam fel a másikat...



"Nem én veszélyeztetek mást MÖGÖTTED ez fizikai képtelenség,sokkal inkább a fékező teszi azt. "


Azért veszélyeztetsz, mert esetleg

a: nem merek fékezni, mert tudom hogy a seggemben jösz, és esetleg nem pont úgy fékezek mint ahogy alapból fékeznék akkor, ha nem lennél rögtön mögöttem


b: fékezek úgy ahogy szoktam, és ha esetleg éppen elbambulsz már le is toltál a pályáról mint a sz*rt...



"holott HARMADSZOR hangsúlyozom,én nem ez a típus vagyok

"


Helyes, ennek örülök, és elnézésedet kérem amiért talán valóban bűnbakot kerestem benned. A továbbiakban kérlek a tegeződő E/2 személyben írott kommentjeimnél tekintsd úgy, hogy azokra értem akik rendszeresen csinálják ezt a másik seggében jövő mókát.


"Szóval akkor mégis kerülhetek a seggedbe ELVILEG,nemde? Ezek szerint... "


Kerülhetsz, de itt nem is az 1-2 sec.-es mögém kerülésről volt szó, az nyílván teljesen normális, hétköznapi közlekedési szituáció egy városi forgalomban. Amire a kérdező és én is gondoltam, az a tartós, akár km-eken keresztül a másik hátsójában levő követésről szólt... Mellesleg amiről én írtam az a feltartás, és az megint csak más kategória.



"Aki csak hobbi céllal vezet eleve nem lehet rutinos közlekedő."


Egy szóval nem állítottam, hogy rutinos lennék. Kint is van a T betű, többek között már csak ezért is célszerű mögöttem nagyobb távot hagyni, mert nem lehet tudni hogy kezdő létemre adott esetben mit bénázok össze. Mondjuk a T néha pont rosszul jön. Tegnap pl. jött a kéklámpás, ketten sem vettük észre honnan, és így a zöldnél nem mertem bemenni a kereszteződésbe. Mögöttem persze valami idióta nyomta a dudát, mondván "a gyökér tanuló nem tud elindulni". Az nem zavarta, hogy a kéklámpást nem lehetett látni. Álltunk ott szépen a zöldnél, egyszer csak a semmiből előkerült a mentő, és elment előttem keresztbe. Jól döntöttem hogy nem mentem be. És hogy hogyan jön ez ide? Úgy, hogy amikor zöldre váltott a lámpa, akkor kb. 3. voltam a sorban, el is indultam, viszont a lámpa alá érve úgy döntöttem hogy mégsem merek bemenni a kereszteződésbe, és megálltam a lámpa alatt, ahonnan még éppen belátom a kereszteződést és a lámpát. Ha esetleg a mögöttem jövő nem számít egy ilyen manőverre, akkor simán belém jöhetett volna. Hozzáteszem nem satufékkel álltam meg, szépen lassítottam, majd megállás. Viszont ha esetleg ő kapásból nyomja a gázt, pakolja 2-be, 3-ba, és a seggemben jön, simán nekem jöhetett volna...

2011. jún. 6. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

folyt.


"Én pedig annak örülök,hogy találkozhattam egy élő Kerekasztal-lovaggal,a gyengék védelmezőjével. "


Nem erről van szó. Csupán arról, hogy szerintem a közlekedésben a lehetőségekhez képest a defenzív vezetést kell előnyben részesíteni, és az elképzelhető hibalehetőségeket minimálisra szorítani, pl. azzal hogy nem megyünk a másik nyakára. Nagyon sok kezdőt ez nagyon idegesít, itt a GYK-n is időről időre felmerül ez a probléma. És a legnagyobb gond ezzel, hogy a másik mögött jövésnek ténleg semmi értelme sincs...


"Eddig szinte csupa önzőséget tapasztaltam védenceid körében. "


Ezt sajnálom. Én ha tehetem és van rá mód, és értelmes módon van rá mód, akkor el szoktam engedni másokat, igyekszem senkit sem feltartani. Ha esetleg a belső sávban haladok (ritkán, ha csak lehet megyek ki jobb szélre), de látom hogy jönnek mögöttem és haladni akarnak, már teszem is ki az indexet és sorolok ki jobbra (az más kérdés hogy ez mennyi idő alatt sikerül, de a szándék megvan. Van amikor nem engednek be, van amikor pedig nincs rá hely, de ezek azért ritkábbak.)


"Mi ez a ringesdi?? Mégis ott lapul a versenyszellem?! "


Semmi versenyszellem sincs. (nem rád vonatkozik) Sajnos van egy olyan tapasztalatom, hogy nagyon sok ilyen nagy kocsival járó, magát nagy királynak hiszi gyerek nem igazán tud vezetni, csak azt képzeli magáról, és ez rossz. Ezen pedig úgy lehetne változtatni, ha biztonságos körülmények között rádöbbentenénk őket, hogy nem annyira profik mint ahogy képzelik.... (előző kommentjeidből azt gondoltam te is ilyen vagy, de akkor ezúton is mégegyszer: bocs).


"Úriember biztosra nem fogad. "

Nem biztos a fogadás, ugyanis ha valaki jól vezet, az idő hozható, ugyanis teljesen átlagos képességű emberek megcsinálták már ennyi idő alatt. Ez tehát nem egy verseny kör ideje...


"hanem inkább rally körülmények közt valami jó kis hegyi szerpentinen"


A biztonság számomra nagyon fontos, ilyeneket csakis zárt pályán játszunk....


"és minimum a másik autója volna a tét az én habitusom szerint"


Hát ja csakhogy a körülményeink nem azonosak. Te mondjuk ezer ft-ért dolgozol 10 percet, én meg sokkal többet, tehát a fogadás nem lenne úgy arányos. Amúgy pedig a tét direkt azért volt játékos, mert inkább becsületbeli ügy LENNE!


Ezek szerint kénytelen leszek egyedül meginni azt a tálca sört :P


Balesetmentes és biztonságos közlekedést!

2011. jún. 6. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!