Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Az gáz, hogyha másfél éve van...

Az gáz, hogyha másfél éve van jogsim és még nem mertem autópályán vezetni? Hogy érdemes elkezdeni gyakorolni az autópályai vezetést?

Figyelt kérdés

Budapesti vagyok, a külvárosban élek. Eddig mégcsak a külvárosban és országúton vezettem rendszeresen. A belvárosban is vezettem már, de nem túl gyakran. Először még ijesztő volt, de már jobban megy. Autópályán még nem mertem menni, csak párszor vezettem az M0-áson.


Hogyan érdemes elkezdenem gyakorolni az autópályai vezetést? Mekkora távot tegyek meg elsőnek és melyik autópályát válasszam? Mire kell nagyon figyelni a pályán?


2011. máj. 20. 20:21
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
73%

Nem gáz....:)

Mondjuk én Nem Budapesten élek, Hanem Kaposváron, nem olyan brutális itt a közlekedés, mint Pesten. Autópályán még nem vezettem, pedig 8 éve van jogsim.Tanácsot én nem nagyon tudok adni. De azt tudom írni hogy nem gáz....

2011. máj. 20. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Érdekes, pedig az autópálya a legbiztonságosabb terep. Keress egy nem fizetős szakaszt, állj be a külső sávba, és tarts egy egyenletes, 100-110-es tempót. Gyorsan meg lehet szokni.
2011. máj. 20. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

9 éve van jogsim, nem sokat vezetek, havi 3-400 km-t, és többnyire azt is városban. Fővárosban még sose vezettem, nem is kívánom egyelőre, bár biztos menne ott is, csak jobban kell figyelni. Autópályán még sose vezettem, nem jár utam arra. :( Egyszer mentünk Balatonfüredre nyaralni a családdal, örültem, h végre autópálya és én is kipróbálhatom mit jelent az, de sajnos nem kaptam lehetőséget akkor se és azóta se. :(

Szerintem nem ciki és ahogy az előttem lévő leírta, a külső sávban haladva 100-110-es tempóval meg lehet szokni. Aztán felzárkózni a legális 130-hoz. Az előzéseknél pedig nagyon kell biztos figyelni a tükörbe, azon kívül a kellő követési távolságot se árt jól betartani.

2011. máj. 20. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Ha a nulláson már vezettél, akkor az autópálya simán menne. :D
2011. máj. 20. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
1%

Gondolom nő vagy...

Mindenki testi éppsége érdekében inkább többet ne ülj autóba. Aki fél a vezetéstől az miért érzi úgy, hogy neki mégis kötelező autóba ülnie?

2011. máj. 20. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

"Gondolom nő vagy..."


Nem vagyok nő, de én viszont most már TUDOM, hogy te szexista vagy.


"Mindenki testi éppsége érdekében inkább többet ne ülj autóba."


Bocs, de ha le tudtam tenni a jogosítványt és másfél éve vezetek mindenfajta magyarországi közlekedési helyzetben az autópályán kívül akkor valamit csak jól csinálhatok...


"Aki fél a vezetéstől az miért érzi úgy, hogy neki mégis kötelező autóba ülnie?"


Nem félek a vezetéstől, csupán az autópályai vezetés még ismeretlen dolog számomra, mivel még sosem mentem 130-al és sosem vezettem egyhuzamban 2 óránál többet. Nem azért nem mentem eddig fel az autópályára, mert valami fóbiám van, hanem azért, hogy tapasztalatlan vezetőként ne okozzak balesetet.


De hadd kérdezzek egy jobbat. Te, ha mondjuk félnél a repüléstől és nyernél egy nyaralást Amerikába, vagy Bora Bora-ra, inkább el se mennél?

2011. máj. 20. 23:06
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Nagyon egyszerű:

Keresel az ismerősi körben olyat, aki rutinos sofőr. Kiválasztatok valami olyan időpontot amikor lehetőleg kevesen vannak az utakon, és vesztek egy 3 napos matricát.


1. nap:

Bp és valamelyik pálya oda 20-30-50km, majd ott kis pihi (1-2 óra). Utána Bp-re fel, megint 20-30-50km. Utána pihi 2-3 óra.

Megint le vezetsz, de felfele már az vezet, aki addig melletted ült, te figyeled (egyrészt hogy lásd őt is, másrészt pihenj, felfele neked vezetni már fárasztó lenne...)


2. nap: hasonló, de egyhuzamban már 60-70km messzire mentek.


3. nap: mondjuk egy Bp - Balaton távolság már jó.


Amire a pályán figyelni kell (bár ezt oktatáson tanították elvileg:

felmenetel: olyan gyorsan vedd fel a sebességet, amiylen gyorsan csak tudod, nem baj ha egy kicsit pörög a motor. Addig be nem enged senki, amíg nincs meg a legalább 70-80as tempód.


Kimenetel: a saját sávodban TILOS fékezni, mert úgy letolnak mint a szart (már bocs). Kisorolsz a lehajtó sávba, és csak ott kezdesz fékezni, akkor viszont már rendsesen, mert nincs sok időd.


A pályán nagy sebességgel mennek, ezért az kocsi által 1 m alatt megtett út nagyon nagy. Erre figyelni kell. Főleg sávváltáskor. Ha fúj a szél, mozgathatja a kocsit, ettől nem kell megijedni, meg kell szokni.


Hirtelen fékezni megint csak tilos. Ha mondjuk 130-ról hirtelen besatuzol 80-ra, már fel is löktek. Ha elszúrod a kijáratot, akkor sajnos így jártál, utolsó pillanatban nem szabad átvágni, sávot váltani, stb... Majd a következő kihajtón ki, és visszamenni a másik irányba. Persze a következő kihajtó lehet hogy cak 40km-re lesz...

2011. máj. 21. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
1m=1 sec.
2011. máj. 21. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Köszi! :)
2011. máj. 21. 21:14
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
M0 új szakasza az olyan mint egy autópálya. M3-M5 között 110 a megengedett próbáld ki magad ott.
2011. máj. 23. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!