Minek kell NAPPAL lámpa a kerékpárra?
"Manapság már inkább az elemes, levehető lámpák az elterjedtebbek és nem a dinamósak."
És az a helyzet, hogy ha szigorúan vesszük a KRESZ-t, akkor ezek szabálytalani is :) Ugyanis a KRESZ szerint egy kapcsolóval _egyszerre_ kapcsolhatónak kell lenniük (ennek persze végképp nincs értelme).
A rendőrt, hogy fogod arról meggyőzni, hogy te kizárólag nappal használod? Sehogy!
Na ezért kell nappal is a lámpa.
Azért, mert a "nappali kerékpár", mint kategória, nem létezik. Van a kerékpár, mint olyan. Ezt fel kell készíteni minden elképzelhető helyzetre, vagyis akár arra is, hogy éjszaka fogsz vele közlekedni. Egyébként ennyi erővel az autóból is kiköthetnék a kéziféket, ha sík terepen lakom, a mozdonyokról is leszerelhetnék a kürtöt, mikor elhagyott vidéki fővonalon jár, ahol senki sem ugrik elé és a vadászgépekből is ki lehetne szerelni a katapultülést, mikor tapasztalt pilóta repül vele, aki úgysem fog lezuhanni. Oszt' mégse teszik.
Azért nem teszik, mert ennyire azért nem lehet rugalmasnak lenni. Bizonyos szabályokat mindenképpen be kell tartani. Arról meg hadd ne beszéljek, hogy a rugalmas szabályok az itthoni, ügyeskedő mentalitás mellett mit jelentenek: ebben az esetben például azt, hogy hajnal 2-kor is lámpa nélkül biciklizik mindenki, mert "ő még világosban indult, nem hitte, hogy besötétedik". (bár a kerékpárosok jelentős része most sincs kivilágítva)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!