Sokan miért nem használják?
Az a helyzet, hogy sokan nem tudják használni a körforgalmat sem. Sokan befele is indexelnek a körforgalomban, sokan kifele indexelnek folyamatosan... Van, aki behúzódik a körforgalom belső ívére, van, aki végig a külső szélén halad, nehogy valaki be tudjon menni elé. Ez a körforgalom mizéria kb 8-10 éve terjedt el hazánkban, addig egyetlen körforgalom volt, a nullpont Budapesten. Az indexhasználat kötelező lenne, csak éppen a magyar közlekedési kultúra hiánya miatt, egyesek felsőbbrendűnek érzik magukat, és úgy gondolják, nekik nem kell, minek, nem "menő" dolog. Ezért vagyunk elmaradva közlekedésben, szinte az összes európai országtól.
Nagy autó, nagy motorral, nagy pofa, semmi ész.
Ez jellemzi a nem indexelők többségét.
Gyűlölöm azokat akik nem képesek indexelni...
Képzeljük csak el, ha mindenki használná az indexet egy sűrű forgalmat lebonyolító körforgalomban, akkor nem lenne több száz méteres kocsisor minden irányból.
Aki nem használja ott megy a duda meg a bemutatás. Az ilyen helyeken kéne rendőrnek állni nem pedig a bokrok mögül mérni. A sok barmot lehetne bírságolni halomra és JOGOSAN!
A válasz írója 85%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 05:29
vagyok.
Kedves utolsó előtti!
Pár dologban azért kiegészítenélek, illetve lehet hogy én tudom rosszul, akkor tegyük tisztába ezeket a dolgokat:
"Sokan befele is indexelnek a körforgalomban"
Befele nem kötelező indexelni, de nem is tilos, opcionális. Az tehát ha valaki befele indexel KRESZ szerint nem tilos.
VISZONT! A szokásjog ugyanakkor úgy szól, hogy akkor indexelek befele, ha rögtön az első lehetőségnél ki is jövök. Ilyenkor ügye végig jobbra indexelek, ebből mindenki láthatja, hogy ki fogok menni az elsőnél.
"
Van, aki behúzódik a körforgalom belső ívére"
Az húzódik be, aki nem akar az első lehetőségnél kimenni, így ha mögötte olyan halad aki az elsőnél kimegy, és van hely, lehet egymás mellett menni.
"van, aki végig a külső szélén halad, nehogy valaki be tudjon menni elé.
"
Tudtommal ez sem tilos, bár tény, hogy közlekedés kultúra szempontjából nem jó. Ugyanakkor viszont a másik érv hogy a kis körforgalomba bekanyarodni a külsőre, majd átmenni a belsőre, majd megint ki a külsőre elég macerás, és kis körforgalmaknál nem is igazán megoldható. Ráadásul a sorolásoknál még azon is stresszelni vajon be(ki) fognak-e engedni, nem túl jó dolog.
Állítólag - nem tudom igaz-e - régen azért nem voltak körforgalmak, mert a BME-n valami olyan tanár oktatta a közlekedésszervezőket aki utálta a körforgalmat és meg volt róla győződve hogy használhatatlan. Ezt így szépen el is terjesztette. A nagy gengszter váltás óta külföldről jövő hatások révén azonban nálunk is kezdik felismerni, hogy a körforgalom az egyik legjobb szervezési rendszer. Csakhogy ehhez két dolog kell:
- értelem a használatához
- udvariasság, közlekedés kultúra
Külföldön az udvariasságból kifolyólag működik a cipzár elv, azaz egy innen, egy onnan. Itthon már nem igazán...
Úgy látom 85%, hogy te direkt kötsz bele abba amit írtam. Véletlenül nem tartozol bele azok csapatába, akik képtelenek használni az indexet?
Felvilágosítalak, én azt írtam, hogy folyamatosan befele indexelnek a körforgalomban, vagy folyamatosan kifelé. Igen, én is tudom, és alkalmazom azt a szabályt, hogy ha a körforgalomhoz érkezéskor a körforgalmat a következő kijáratnál elhagyom, már a körforgalom előtt kiteszem jobbra az indexemet, ahogy kell. Én azt az esetet írtam le, mikor 270fokot megy a körforgalomban, de végig kinn van a jobb indexe a delikvensnek. Igaz, hogy nem tiltott a körforgalomban a befele (balra) indexelés, de kifejezetten zavaró tud lenni, tudván azt, hogy sok szerencsétlen abszolút nincs tisztában a szabályokkal, és nem tudhatod, hogy éppen nem-e fogja eléd rántani az autóját, mikor te jobbra kiteszed a kijárat előtt az indexedet. A körforgalom belső ívére is azt mondtam, folyamatosan ott megy, és onnan vágódik ki eléd, szintén a kijáratnál, mikor te már húzódsz kifele. A külső ív már csak ráadás, ha 270 fokot megy a körforgalomban, de mindegy. A zipzár elv ahogy írtad udvariasság elvén kellene, hogy működjön, de a sok szerencsétlen, inkább nem enged be maga elé senkit, ha csak 1 méterrel is lenne előrébb vele, hiába van dugó. Lényegtelen. Közlekedési kultúra a magaslaton, a magas röptű szöveged meg csak arra volt jó, hogy beleköthess valakibe.
Téma részemről lezárva.
85%-os vagyok.
Abszolút nem állt szándékomban beléd kötni, mint írtam is, inkább az volt a célom hogy tisztába tegyük a dolgokat (vagy aki esetleg csak passzív módon olvassa a kommentjeinket, de nem szól hozzá, az is tisztán lásson).
Ha visszanézed a hajnali kommentemet, akkor láthatod, hogy pont azok közé tartozom, akit idegesít ha más nem használja, vagy szarul használja.
"
Igaz, hogy nem tiltott a körforgalomban a befele (balra) indexelés, de kifejezetten zavaró tud lenni,
tudván azt, hogy sok szerencsétlen abszolút nincs tisztában a szabályokkal, és nem tudhatod, hogy éppen nem-e fogja eléd rántani az autóját, mikor te jobbra kiteszed a kijárat előtt az indexedet."
Na éppen az ilyenkről lehet azt sejteni, hogy fogalmuk sincs, most mi a szitu, még direkt jelzik is. Ilyenkor szoktam inkább magam elé engedni, hadd legyen előttem, akkor talán kisebb bajt tud okozni, mintha mögöttem van vagy belém jön :)
"magas röptű szöveged meg csak arra volt jó, hogy beleköthess valakibe. "
Nem tudom ezt miért ilyen támadó módon kell felfogni, de mindegy. Nem állt szándékomban vitázni.
Szerintem mem törik le senkinek az ujja, ha használja az indexet. Az nahy marhaság, hogy feleslegesen ne kopjon! :D :D Röhej! Az Omegámban levő már kb.20 éves...:D (Jót röhögtem ezen!!! xD))
Viszont arra is vigyázni kell, hogy ne tegyük ki túl korán az indexet, mert már láttam olyan balesetet, amikor sűrűn voltak a kijáratok, a faszi két kijárattal elöbb kirakta az indexet, a jobbról jövő elindult, mondván a másik úgyis kifordul, és összementek. Kisűlt, hogy aki a körforgalomban volt csak a következőnél akart kimenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!