Elony Y fordulas eseten?
A helyzet tegnap esett meg velem. Szagatott vonal. Megfordulni szabad. Y fordulas kozben van ugye 3 fazis.
1.) Bal elore
2.) Jobbra hatra
3.) Bal elore ismet.
Amikor tegnap a 2-es fazist befejeztem, es indultam volna bal elolre, akkor a jobbrol jovo nem allt meg. Majdnem belementem.
A kerdes a kovetkezo? Kinek van ilyen esetben elonye KRESZ szerint?
a.) aki elkezdi a manovert a fouton?
b.) aki halad a savjaban elvileg normalisan elore?
Kivancsi vagyok a velemenyetekre...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen. Keresztben, de nem az erkezo auto savjaba. Az orrom sem logott oda.
Megfordulás, hátramenet:
------------------------
"Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza. Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat - anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné - rövid ideig akadályozza."
Forrás: [link]
Az, hogy mi az akadalyozas, arra nem talaltam definiciot.
Akadályozás fogalma:
"Ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartásra kényszeríti." (KRESZ.)
A segítőkészségnek és az udvariasságnak kölcsönösnek kell lennie. A viselkedésünk ekkor sem lehet felelőtlen, mert udvariasak is csak akkor legyünk, ha a többi közlekedőt nem sodorjuk vele balesetveszélybe, ami fordítva is igaz. Ha valaki a KRESZT megszegi, a többi résztvevőnek is úgy kell viselkedni, hogy a balesetet elkerüljék. Ha mindenki a jogaihoz fog ragaszkodni, biztos nem kerülhető el a veszély. Nagyon fontos, hogy az időjárási, forgalmi, látási, és útviszonyoknak megfelelően közlekedjen mindenki.
Forrás: [link]
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mindenkinek törekedni kell arra, hogy elkerülje a balesetet,akár az elsőbbségről való lemondásról, vagy lassítással ez igaz, de te ezt nem kényszerítheted ki, hiszen neked meg az lenne a dolgod, hogy ne akadályozd a többieket.
Ha valamit rosszul csinálsz ,akkor ne kibújni akarj alóla, hanem legközelebb ésszerűen csinálni, ott forgolódj, ahol nem vagy útba.
Ha karambol lett volna, akkor az az en saram lett volna.
Koszonom a valaszokat...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Férjemnek pont ilyen balesete volt. Ő Y-ban fordult, jelzett, a másik autó falun belül 90-el jött, amikor elkezdte a manővert (hátra) az autó még sehol, amikor meglátta (már előre haladt) még akkor is 800 m-re volt. A férjem gondolta befejezi a manővert. A másiknak esze ágában sem volt lassítani, gondolta, majd elmegy ha látja hogy Ő jön. A kocsi első felét, ami átlógott a másik sávba, ledarálta. Én sem gondoltam volna hogy a másik vezetőnek esze ágában sincs megállnia. Ezek után az jön hogyha egy kisgyerek ott mászkál az úton ne mászkáljon ott de én nem lassítok? Na mindegy.
A rendőrség 50%-50% felelősséget állapított meg. Ez még elfogadható lett volna, de...A szakértői vélemény egy vicc volt. Úgy kezdődött, hogy az autó hátulja törött. Hiába leveleztem a rendőrséggel, hogy a szakértői vélemény valószínűleg helytelen, mivel
1. A másik oldal volt törött, nem az amit a szakértő írt
2. Az autó hátulja teljesen ép, az első ajtónál és attól előre felé tört az autó, erről kismillió fénykép is van.
Rendőrség szerint a szakértő jól végezte a munkáját. Felesleges rendőrökkel vitatkozni. Ahhoz is szakértő kell nekik hogy meg tudják mondani melyik a kocsi hátulja és eleje.
"ugye 3 fazis.
1.) Bal elore
2.) Jobbra hatra
3.) Bal elore ismet. "
Ez nem teljesen ilyen:
1. előre, először balra kormány, majd lassuláskor jobbra kormány.
2. Hátramenetben először enyhe jobbra kormány, majd (amikor merőleges a útra, balra kormány)
3. Előremenetben balra kormány ismét a szomszédos sávba.
(Ezt csak azért írtam, hogy nehogy rosszul rögződjön)
Aki elvileg normálisan halad előre, annak kell elsőbbséget adni, ezért miután hátragurultál, szerintem teljesen jogos, hogy nem állt meg. (Kivéve, ha szűk az út és nem lehet a fordulással legurulni róla)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!