Miként lehetne a lézert tükör nélkül távolságmérésre használni?
Arra gondoltam, hogy mivel manapság már igen olcsón hozzá lehet jutni lézeres pointerhez, ezekből nem lehetne-é csinálni okosan egy olyan szerkentyűt amivel meg lehetne határozni valaminek a távolságát.
Kitűnő(és olcsó) módszer lenne pl. a követési táv. figyelésére.Illetve talán a tolatóradart is kiválthatná.
A radar azért nem jó mert egyrészt nem olcsó, másrészt már így is tele van a levegő ilyen-olyan hullámokkal.Minek ezt még tovább tetézni?
Kellene valami olyan érzékelő ami tudja, hogy milyen hosszú a kibocsájtott lézersugár(mert az beleütközött az autó előtt lévő tárgyba)és ha ez megvan, innen már gyerekjáték lenne a többi.
A tükrös visszaverés azért nem igazán jó megoldás, mert elég nagynak kellene lennie a visszajövő sugarat érzékelő kütyünek, mivel az út egyenetlenségei okán eléggé nagy lenne a "szórás".Továbbá ilyenkor a visszaverődő sugár csak korlátozott szögben tudna "betalálni"(egyenes vonalú mozgás vs. kanyarodás).Szóval mozgó tárgyaknál nem praktikus.Szóval miként lehetne meghatározni a kibocsájtott lézersugár hosszát anélkül, hogy az visszaverődne?
Ha nagyon szőrszálhasogató szeretnék lenni, akkor azt mondanám, hogy teljes hülyeség, hogy "már így is tele van a levegő ilyen-olyan hullámokkal". A radar és a lézer is elektromágneses hullámokat bocsát ki, csak más hullámhossz-tartományban.
Na, de ez nem ide tartozik. Szóval szeretnéd meghatározni egy kibocsátott lézersugár hosszát anélkül, hogy visszaverődne. Szép gondolat. Csak van vele egy kis baj: kivitelezhetetlen. Honnan tudod, hogy a lézersugár elért a tárgyig? A mutató szüntelenül dobálja kifelé a fotonokat, őt ugyan nem érdekli, mi történik. Azok meg száguldanak a tárgy felé, mert már csak olyan a természetük. Na de mit csinálnak, ha odaértek? Szólnak a többieknek, hogy forduljanak vissza, mert vége az útnak? Sajnos nem tudnak beszélni, nem működik a dolog.
A távolságméréshez kell egy olyan jel, ami a másik autó felől érkezik a tiéd felé. Jelen esetben a visszavert lézersugár lenne az. Na de ha azt mondod, hogy figyelmen kívül hagyod a visszaverődést, akkor nincs semmiféle jeled. Nincs az égvilágon semmi, amit érzékelnél a másik autóból. Úgy meg nehéz távolságot mérni...
Egyszerű: a legalapvetőbb távolságmérő eszköz, a szemed is csak úgy működik, ha arról a másik tárgyról visszaverődik a fény és belejut. Ha nem verődik vissza, nem látsz semmit.
Igen, ez így van ahogy mondod.Tisztában vagyok vele.
Ezért vetettem föl ezt az ötletet, hogy mégis hogyan lehetne kicselezni a visszajövő jel hiányát.
Ezt valahogy úgy tudnám elképzelni, hogy ha tudjuk mekkora energia kell egy adott hosszúságú sugár kilövéséhez(persze nem tudjuk), akkor ezt az elvet megfordítva ha a sugár beállna egy adott hosszra, a kibocsátó egység kijelezné, hogy ehhez mennyi energiát használ fel éppen, és innen már könnyű lenne kiszámítani a távot.
Remélem érthető valamennyire.
Nem egyszerű megoldani az biztos....
Nem tudom mi az a direkcionális iránytű.
Magyar nyelvű leírást tudsz róla?
"Ezt valahogy úgy tudnám elképzelni, hogy ha tudjuk mekkora energia kell egy adott hosszúságú sugár kilövéséhez..."
Ez így hülyeség. Nem olyan a foton mint egy golyó, hogy meggurítod aztán gurul ameddig gurul. És ha erősebben lököd akkor messzebbre megy :) A foton elindulásához kell egy bizonyos energia. Aztán a foton megy, ameddig bele nem ütközik valamibe. Így aztán lehet hogy eljut fényévmilliókra, de az is lehet, hogy csupán az első falig jut el és kész. Ha a foton energiájával szabályozni lehetne a fénysugár hosszát, már meg is lenne oldva a fénykard a StarWarsból ;)
maci
Maci sziporkázik,
mint mindig, Nála az abszolút igazság!
Volna egy kérdésem.
Ha mindenképp vissza kell verődnie a lézersugárnak oda,ahonnan érkezett,akkor hogyan működnek a hadsereg lézeres célmegjelölő eszközei?
18:32 nek
A hadseregben használt célmegjelölők legtöbször azon az elven működnek hogy az irányítható lövedék követi a célzó lézersugarat, ez ugye lehet direkt vagy indirekt(külső személy által)ezt általában a mélységi felderítők végzik.
Vagy a kisugárzott jel mehet a repülőről is.Az egyik oldalon van az adó a másikon a vevő,tehát ez nem olyan mint ahogy a kérdező elképzeli.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!