Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Nem kellene időnként vezetőket...

Nem kellene időnként vezetőket kötelezni KRESZ vizsgára?

Figyelt kérdés

Lemerem fogadni, hogy sokan megtanulják a KRESZ-t, vagy csak a kérdéseket, és utána3-4 év múlva a felére nem emlékeznek.

Nem kellene időközönként 4-6 évente a jogosítvánnyal rendelkezőket újra "levizsgáztatni"? És aki megbukik fizetne mondjuk pár ezret. Aki átmenne az meg semmit. Jó, lehet hogy utána megint elfelejtenének mindent, de legalább muszáj lenne nekik átnézni megint. Annyi öreget látok az utakon, és alap szabályokat megszegnek, meg nem biztosak a dolgokban... Egyszer megtanulták a KRESZ-t 10-20 évvel ez előtt, és most már fogadni merek, a fontosabb táblákat ismerik...

Hülyeség lenne amit kérdezek?


2011. febr. 3. 16:51
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
yah hülyeség.
2011. febr. 3. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:
Miért? valami indokot ha lehetne...
2011. febr. 3. 16:59
 3/19 anonim válasza:
81%

nem a kreszt kellene jobban megtanulniuk, hanem jobban kellene vezetniük megtanulni. az sokkal veszélyesebb mikor valaki 30-al megy egy főúton.

én a kreszt a vizsga után fél évvel már totálisan elfelejtettem, mégis tökéletesen boldogulok a forgalomban. a kresz 90% felesleges.

2011. febr. 3. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
100%
Igen hülyeség amit kérdel elég volt egyszer letenni a jogsit mégis hányszor kellene fizetnem érte hogy te boldog legyél? úgy jó minden ahogy van
2011. febr. 3. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
100%

Lehet hogy vannak érvek emellett, de én nem szeretném.

Elég kifizetni a műszaki vizsga, a biztosítás költségeit, az üzemanyag árát, a mindenféle adókat... Így sem túl rózsás az autósok helyzete idehaza, már csak az kellene hogy ezzel is terrorizáljanak.

Egyébként aki alapvető dolgokat megszeg, azt elméletileg megbünteti a rendőrség, kap pontot a jogsijára, aztán ha megvan a 9 akkor mehet utánképzésre. Vagy 17 pontnál leadhatja a papírt némi időre. Akinek pedig egy évre vagy többre elveszik, csak újbóli vizsga után kaphatja vissza.

2011. febr. 3. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
56%

A válasz írója 84%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 17:27


egyrészt a szabálytalankodóknak csak nagyon kis részét kapják el, másrészt ez nem megoldás.


ÉN TÁMOGATOM, sőt kifejezetten szeretném:

Az elképzelésem a következő lenne: 5 évente lenne kötelező, de meg lehetne csinálni otthonról, neten keresztül, mert egy kérdésre csak 30 sec. lenne és nem lexikális tudást várna el, hanem szituációk lennének benne, amik az elmélet gyakorlati alkalmazására építenének. Ennyi idő alatt nem tudnád kikeresni a könyvből.

Akinek nincs netje, bemehetne a vizsgaközpontba.

Az igaz hogy kéne rá apparátus, de sztem 1-2 ezer ft-ból kihozható lenne, annyi meg mindenkinek lenne rá, ezen nem múlna.


És hogy miért is lenne rá szükség?

Mert pont hogy a kresz 99%a értelmes, egy két baromság van csak. Sokan nincsenek tisztában a kresz-el, illetve az évek során eltelt változásokkal. Gondold csak el mennyi minden változott az utóbbi 30-40 évben. Pl azt én is rosszul tudtam, hogy a stop-nál ha nincs vonal, nem a táblánál kell megállni, hanem a kereszteződésbe behaladás előtt... Szóval ezt az öregek alapból nem tudják, pedig nem ártana...


Az igaz hogy sokan jól közlekednek, de az nem jelenti azt, hogy szabályosan is. ha az emberek figyelnek egymásra, akár mindenki is lehet teljsen szabálytalan, de azért nem árt törekedni a szabályosságra.


Ezen egyébként már az NKH is filózott, de a logisztikai nehézségek miatt nem akarták és valszeg nem is akarják majd soha bevezetni.

2011. febr. 3. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
28%

A KRESZ megalkotásának célja és oka, hogy a közlekedés résztvevőinek magatartása kiszámítható legyen, ezáltal biztonságosabbá váljanak az utak.


A KRESZ-t valamennyi közlekedőnek készség szinten kellene tudnia.

Szerintem orvosival együtt új KRESZ vizsgához kellene kötni a jogsi érvényesítését. (Első vizsga ingyenesen, a pótvizsgákat pénzért. Így legalább 5-10 évenként mindenki átismételné.)

2011. febr. 3. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
100%

A válasz írója 85%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 19:06


Azért írtam hogy elméletileg, mert a gyakorlat sajnos/szerencsére (nézőpont kérdése) nem ez.

A közlekedési rendszabályok alapvetően nem változtak, szóval a változtatások miatt nem lenne érdemes ilyen ellenőrző-vizsgákat csináltatni bárkivel is.

Szerintem a szabályszegők többsége (szégyen-gyalázat, én is közöttük vagyok) tisztában van azzal, hogy nem lenne szabad, de mégis kényelemből/egyszerűségből/stb. megteszi.

A piroson sem azért hajt át valaki, mert nem tudja értelmezni a jelzést, hanem mert nem akarja áttenni a gázról a fékre a lábát.

2011. febr. 3. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
56%

kedves utolsó!

A válasz írója 85%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 19:06

vagyok


A helyzet az, hogy Te azok közé tartozol, akik tisztában vannak a dolgokkal, és hogy mikor szabálytalankodik. De hidd el nekem, hogy nagyon sokaknak még az alapok sincsenek meg!


Kanyarodási szabály? Macisajt - stop tábla közti különbség? Jobbra tarts? Sokaknak ezek annyira ismeretlen fogalmak hogy az valami hihetetlen... Nyílván nem arra gondolunk hogy a piros az tilos, meg az ilyen egyértelmű szabályokra.


Arra szerintem már jóval kevesebben emlékeznek, hogy a zebra előtt 5m-el tilos megállni, körforgalomból kifele illik jelezni, és még sorolhatnánk...

Nagyon sokan be is vallják, hogy a rendőri karjelzésekről fogalmuk sincs.

A buszt - ha be akar sorolni - sokan szívességi alapon engedik be, holott ez kötelesség lenne!

2011. febr. 3. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
56%

A válasz írója 85%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 19:06

vagyok


egyébként a vizsgát én még annyival kibővíteném, hogy mindenkinek végig kellene nézni egy 10 perces road safety videót. Talán ez is hozzájárulna a kevesebb balesethez. Más az amikor csak beszélnek róla, meg az ember látja maga előtt videon.

2011. febr. 3. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!