Miért hiszi azt minden kis fél éves jogsis, hogy ő már nagyon tud vezetni?
10.000km, meg fél éves jogsi már olyan hatalmas tudás?
Utána meg pl: megáll a körforgalom bejáratánál, mert más autó is behajtott a körforgalomba, persze bőven befér. Vagy: télen hóban nyomja a kanyarban a gázt, mint nyáron. stb.
Habár a kamionsofőr úriember éppen engem akart kiosztani, csak annyit tudok mondani hogy teljesen igaza van. 18 évesen nem ezt mondtam volna neki, igaz most is nagyon messze vagyok attól hogy nagy öreg bölcsként mondjak véleményt ezzel tisztában vagyok. Határozottan azt tudom mondani hogy sok olyan hülyegyerek van aki a jogsi megszerzése után fél évvel azt hiszi hogy tud vezetni.
Viszont azzal nem értek egyet a kamionos hozzáoszlásából, hogy azt hiszi 5 év alatt nem lehet tapasztalatot összeszedni, erre van egy jó példám: az újszülöttnek minden új, de annak aki elmúlt mondjuk 20 már nincs annyi új ismeret az életének a következő 50-60 évében sem, mint amennyi ujjat kellett tanulnia csecsemőkorától felnőtt koráig, 20 éves kor után nem kell megtanulnia, járni, beszélni stb... Szóval csak azt akarom mondani hogy azért aki 3-4 év után belerázódott napi szinten a vezetésbe az már szinte alig találkozik ujjal nem úgy mint egy fél éves vezető aki lehet hogy még sose vezetett télen, sárban földúton vagy autópályán... Egyébként én Angliától Törökországig bejártam egész európát úgy hogy végig én vezettem... (spanyol, olasz, francia, németország, ausztria, szlovénia, szerbia, bulgária, görög, horvát, szlovák, cseh, román...) és én csak 5 éve vezetek van aki 30 év alatt nem vezet ennyit, söt ez a többség, de azért ne mondja nekem senki hogy 10 éves kamionos múlttal ő a legjobb sofőr...
Sajnos vannak sokan akik ezt hiszi és van is belöle baj böven. Én már Németországban kezdtem el vezetni és 2 éve vezetek napi szinten. Sosem voltam biztos magamban és nem csináltam meggondolatlan dolgokat, mert egyrészt az unokaöcsémet sokszor viszem magammal születésétöl kezdve, így a sorrend magától értetödik. Elsösorban a gyerekre vigyázok, utána magamra és a többiekre az autó pedig a legutolsó szempont.
Otthon sajnos a közlekedési morál is rásegít a fiatalok eszetlen vezetésében. Nem lehet türelmesen kivárni a sorod valahol, mert ledudálnak, rossz esetben megpróbálnak megverni, ami rohadt idegesítö és sokakat rohanásra kényszerít. Természetesen ez nem minden, mert jogosítványt már bárki kaphat, nem kötik semmi értelmes vagy hasznos vizsgálathoz.
Unokatestvérem is olyan soför volt, aki a jogosítvánnyal együtt az utak királyának érezte magát. Össze is tört nagy hirtelen 2 autót.
Én még egy parkolás közbeni karcolást sem csináltam, mert a magam komótosságával és "lassan de biztosan" stílusommal, inkább várok, betartom a sebességhatárokat és ha parkolok, inkább tolatok egyet.
Én ilyet nem állítottam.
De a tekintély az tekintély, és még mindig csak 35 vagyok...
Az meg egy dolog hogy egyszer az életben vezettél sokat, én minden hónapban ezt csinálom.
Hidd el, van olyan szituáció amikor fogalmad sincs mit csinálj, legyél bármilyen "tapasztalt".
Mindenki úgy vezet ahogy tud. Vannak barmok, látjuk is az eredményét a híradóban, vannak túl óvatosak, vannak merészek, és vannak normális sofőrök, akikben mindenből van egy kicsi, de szigorúan ésszerű határok között.
A versenyzői pálya meg teljesen más. Ezt kár boncolgatni, hizs ahhoz még jogsi sem kell feltétlenól, szóval nem témábavágó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!