Hogy is van az Y megfordulás?
Nyilván nem a rendhagyó esetekről és kényszerhelyzetekről írtam, hanem hogy általánosságban nem szabad arra rászokni, hogy álló helyzetben forgatja valaki a kormányt. Mert bizony a gumi azt nem szereti. (A kamionosokat meg nem kellene itt felhozni, mert a többségüket egyáltalán nem érdekli a gumi, mivel nem ők fizetik az újat.)
A kapum előtt egy aránylag rövid betonozott részre szoktam beállni az úttesttel párhuzamosan (hogy ne lógjak ki az útra), így ha nem is álló helyzetben, de minimális sebességnél forgatom a kormányt be- és kiállásnál. Gyorsabban forgatom, mint amit a gumi bír. És a beton kis darabokat szakít ki a gumiból. Ez elég látványos, meg lehet nézni. Egy hete kellett cserélnem az első kerekeken a 4 éves megtépázott gumikat. (A hátsók, amiket nem kormányzok, még majdnem 6 mm-esek.) Mivel saját pénzen autózok, ezért nem padlógázzal indulok, óvom a gumikat, tehát nem a vezetési stílus miatt rongyolódnak, hanem a lassúmenet közbeni kormányzástól.
Az első gumik többlet kopása csak kis mértékben van a kormányzástól. Sokkal nagyobb tényező a többlet súly az első tengelyen, az erősebb fékek elől és, hogy elől van a hajtás is..
Ezért kell néhány 10 ezrenként megcserélni a hátsókkal, akkor egyszerre kopnak el.
14
Mint írtam, nem a kopásról beszélek, hanem a gumi felszínéből kilógó, kiszakadt (v. kitört) darabkákról.
> "Nyilván nem a rendhagyó esetekről és kényszerhelyzetekről írtam, hanem hogy általánosságban nem szabad arra rászokni, hogy álló helyzetben forgatja valaki a kormányt."
Ehhez képest, amit valójában írtál: "Álló helyzetben nem tekersz kormányt soha"
> "A kamionosokat meg nem kellene itt felhozni, mert a többségüket egyáltalán nem érdekli a gumi, mivel nem ők fizetik az újat."
Ha érdekelné, akkor sem tudná megoldani. A kamionos tökéletes példa volt erre, mert az utak, helyszínek nagy része nem kamionra van méretezve és ők azok, akik napi szinten forgolásznak.
> "És a beton kis darabokat szakít ki a gumiból."
Akkor azt a gumit már most cseréld le, mert silány. Én még életemben nem láttam olyat, hogy helyebenkormányzástól levált volna a futófelületből. Pletykálódás mindig van, de érdekes módon, amikor bizonyítani kellene, akkor mindig felszívódik az illető.
#15 A kitört darabkák hibás futómű összetartás, ill. kerékdőlés miatt van.
A jobb szélét ette ugyanígy nekem a régi autóm. Az újon egyszerre kopik el a teljes futófelület egyenletesen.
#18-as
Ezt magyarázd meg a vizsgabiztosnak :))
19
Olyankor az elakadásjelzőt kellene inkább bekapcsolni, nem indexelgetni a varjaknak ide-oda.
Itt most én vagyok a vizsgabiztos és amit én mondok az szent. :P
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!