Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogy is van az Y megfordulás?

Hogy is van az Y megfordulás?

Figyelt kérdés
Automatán vezetek. A járdához hajtok a lehető legközelebb balra indexelek aztán forgatom a kormányt balra koppanásig ezután elindulok lassan az autóval a lehető legközelebb szintén a padkához/szegélyhez? Ahogy ez megvan jobbra indexelek aztán jobbra koppanásig forgatom a kormányt és szépen lassan elindulok hátra? Szintén közel megyek a járdához/szegélyhez balra index és elindulok?

dec. 7. 13:46
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
52%
A gumi a legkevesebb, nem az a probléma. A kormánymű fog lógni tőle hamar. Sokszoros terhelés éri álló helyzetben tekerve a kormányt. Sok autóban túl van szervózva és nem is érzed. Néhány alkalom nem teszi tönkre, de lehetőség szerint el kell kerülni.
dec. 7. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
0%
#9 Ezt érti mindenki, hogy szó szerint nincs benne, de a KRESZ a manővereket szabályozza, ebből következik, hogy az Y megfordulás egy szabályos manőver. Ráadásul ha utánaolvasol a megfordulásból eredő baleseteknek, akkor azoknak a nagy része visszafordulásból ered (ezért is van sok kereszteződésben kitéve a megfordulni tilos tábla). Mivel Y megfordulást jellemzően nem tiltó táblás helyen szokás megtenni, ezért különösen balesetveszélyes manőver. Egy elhagyatott hegyi úton, földúton biztosan hasznos és jó dolog, de máshol inkább csak a balesetveszélyt fokozza.
dec. 7. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:

Nyilván nem a rendhagyó esetekről és kényszerhelyzetekről írtam, hanem hogy általánosságban nem szabad arra rászokni, hogy álló helyzetben forgatja valaki a kormányt. Mert bizony a gumi azt nem szereti. (A kamionosokat meg nem kellene itt felhozni, mert a többségüket egyáltalán nem érdekli a gumi, mivel nem ők fizetik az újat.)

A kapum előtt egy aránylag rövid betonozott részre szoktam beállni az úttesttel párhuzamosan (hogy ne lógjak ki az útra), így ha nem is álló helyzetben, de minimális sebességnél forgatom a kormányt be- és kiállásnál. Gyorsabban forgatom, mint amit a gumi bír. És a beton kis darabokat szakít ki a gumiból. Ez elég látványos, meg lehet nézni. Egy hete kellett cserélnem az első kerekeken a 4 éves megtépázott gumikat. (A hátsók, amiket nem kormányzok, még majdnem 6 mm-esek.) Mivel saját pénzen autózok, ezért nem padlógázzal indulok, óvom a gumikat, tehát nem a vezetési stílus miatt rongyolódnak, hanem a lassúmenet közbeni kormányzástól.

dec. 7. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
52%

Az első gumik többlet kopása csak kis mértékben van a kormányzástól. Sokkal nagyobb tényező a többlet súly az első tengelyen, az erősebb fékek elől és, hogy elől van a hajtás is..

Ezért kell néhány 10 ezrenként megcserélni a hátsókkal, akkor egyszerre kopnak el.

dec. 7. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:

14

Mint írtam, nem a kopásról beszélek, hanem a gumi felszínéből kilógó, kiszakadt (v. kitört) darabkákról.

dec. 7. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:

> "Nyilván nem a rendhagyó esetekről és kényszerhelyzetekről írtam, hanem hogy általánosságban nem szabad arra rászokni, hogy álló helyzetben forgatja valaki a kormányt."


Ehhez képest, amit valójában írtál: "Álló helyzetben nem tekersz kormányt soha"


> "A kamionosokat meg nem kellene itt felhozni, mert a többségüket egyáltalán nem érdekli a gumi, mivel nem ők fizetik az újat."


Ha érdekelné, akkor sem tudná megoldani. A kamionos tökéletes példa volt erre, mert az utak, helyszínek nagy része nem kamionra van méretezve és ők azok, akik napi szinten forgolásznak.


> "És a beton kis darabokat szakít ki a gumiból."


Akkor azt a gumit már most cseréld le, mert silány. Én még életemben nem láttam olyat, hogy helyebenkormányzástól levált volna a futófelületből. Pletykálódás mindig van, de érdekes módon, amikor bizonyítani kellene, akkor mindig felszívódik az illető.

dec. 7. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
84%

#15 A kitört darabkák hibás futómű összetartás, ill. kerékdőlés miatt van.

A jobb szélét ette ugyanígy nekem a régi autóm. Az újon egyszerre kopik el a teljes futófelület egyenletesen.

dec. 7. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
Na de minek köl annyit indexelgetni jobbra és balra? Kinek? Ha jön másik autó az úgy is látja hogy éppen fordulsz meg.
dec. 7. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 A kérdező kommentje:

#18-as


Ezt magyarázd meg a vizsgabiztosnak :))

dec. 7. 17:45
 20/24 anonim ***** válasza:

19

Olyankor az elakadásjelzőt kellene inkább bekapcsolni, nem indexelgetni a varjaknak ide-oda.


Itt most én vagyok a vizsgabiztos és amit én mondok az szent. :P

dec. 7. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!