Hogy is van az Y megfordulás?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
5
Akkor örülhetsz, mert az Y soha az életben nem volt benne a KRESZ-ben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elég rosszul írtad le. Úgy is lehet, de nem úgy a jó.
1. Index jobbra, és az út jobb oldalára húzódsz. Ha szükséges, akkor vársz, hogy ne jöjjön senki.
2. Index balra, és nem álló helyzetben tekered balra koppanásig a kormányt, hanem elindulsz lassan, és közben. Álló helyzetben nem tekersz kormányt soha, mert tönkreteszed a gumit, és az oktató leordítja a fejed, és igaza is lesz. Amikor már közeledsz az út bal széléhez, akkor visszaszeded egyenesbe a kormányt.
3. Index jobbra, és megint csak indulás után, lassú gurulás közben szeded alá jobbra a kormányt. Nem muszáj a padkáig visszatolatni, ha már előbb is eléggé irányba álltál. Megállás előtt még visszaszeded a kormányt egyenesbe.
4. Index balra, és mész, amerre látsz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
7
Te is a magyar KRESZ-ről beszélsz? Mert abban bizony nincs benne. Nézd csak meg magad. A megfordulásról csak általánosan ír mindenhol, sehol nem emeli ki az Y megfordulást.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
> "Álló helyzetben nem tekersz kormányt soha, mert tönkreteszed a gumit"
Kivétel, amikor muszáj vagy.
Egyébként az sem igaz, hogy gurulás közben meg lehet. Ha szigorúak akarunk lenni, akkor minden sebességhez tartozik egy maximális kormányelfordítási sebesség, azt viszont betartani kb. lehetetlen, hiszen látni kellene hozzá, hogy a kerék milyen ütemben fordul a tengelye körül.
Túl van misztifikálva. Diagonál guminál még talán volt értelme, de egy radiál guminál lényegtelen. Még nem hallottam olyat, hogy ettől ment volna tönkre egy gumi, pedig kamionosok rendszeresen kényszerülnek egyhelyben forgatni a kormányt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!