Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogy is van az Y megfordulás?

Hogy is van az Y megfordulás?

Figyelt kérdés
Automatán vezetek. A járdához hajtok a lehető legközelebb balra indexelek aztán forgatom a kormányt balra koppanásig ezután elindulok lassan az autóval a lehető legközelebb szintén a padkához/szegélyhez? Ahogy ez megvan jobbra indexelek aztán jobbra koppanásig forgatom a kormányt és szépen lassan elindulok hátra? Szintén közel megyek a járdához/szegélyhez balra index és elindulok?

dec. 7. 13:46
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
40%
Ja, valahogy így
dec. 7. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
33%
Igen, pontosan úgy, ahogy leírtad.
dec. 7. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
73%
+ Mikor elol mar kozel vagy a padkahoz, de meg mozog a kocsi, gyorsan vissaszeded teljesen jobbra a kormanyt. Igy tolatasnal mar iranyban all.
dec. 7. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a kommenteket! :)
dec. 7. 14:12
 5/24 anonim ***** válasza:
0%
Az Y megfordulás bizonyíthatóan egy olyan manőver, ami fokozottan balesetveszélyes. Én nem javaslom vagy csak tényleg útszakaszon, ami teljesen ki van halva. Nem is értem, hogy miért nem vezették még ki a KRESZ-ből.
dec. 7. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
85%

5

Akkor örülhetsz, mert az Y soha az életben nem volt benne a KRESZ-ben.

dec. 7. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
0%
#6 Képzeld, benne van. Szabályozva van, hogy hol hajthatod végre a manővert. Ennek a lehetőségét kellene betiltani.
dec. 7. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
80%

Elég rosszul írtad le. Úgy is lehet, de nem úgy a jó.

1. Index jobbra, és az út jobb oldalára húzódsz. Ha szükséges, akkor vársz, hogy ne jöjjön senki.

2. Index balra, és nem álló helyzetben tekered balra koppanásig a kormányt, hanem elindulsz lassan, és közben. Álló helyzetben nem tekersz kormányt soha, mert tönkreteszed a gumit, és az oktató leordítja a fejed, és igaza is lesz. Amikor már közeledsz az út bal széléhez, akkor visszaszeded egyenesbe a kormányt.

3. Index jobbra, és megint csak indulás után, lassú gurulás közben szeded alá jobbra a kormányt. Nem muszáj a padkáig visszatolatni, ha már előbb is eléggé irányba álltál. Megállás előtt még visszaszeded a kormányt egyenesbe.

4. Index balra, és mész, amerre látsz.

dec. 7. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
74%

7

Te is a magyar KRESZ-ről beszélsz? Mert abban bizony nincs benne. Nézd csak meg magad. A megfordulásról csak általánosan ír mindenhol, sehol nem emeli ki az Y megfordulást.

dec. 7. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
89%

> "Álló helyzetben nem tekersz kormányt soha, mert tönkreteszed a gumit"


Kivétel, amikor muszáj vagy.


Egyébként az sem igaz, hogy gurulás közben meg lehet. Ha szigorúak akarunk lenni, akkor minden sebességhez tartozik egy maximális kormányelfordítási sebesség, azt viszont betartani kb. lehetetlen, hiszen látni kellene hozzá, hogy a kerék milyen ütemben fordul a tengelye körül.


Túl van misztifikálva. Diagonál guminál még talán volt értelme, de egy radiál guminál lényegtelen. Még nem hallottam olyat, hogy ettől ment volna tönkre egy gumi, pedig kamionosok rendszeresen kényszerülnek egyhelyben forgatni a kormányt.

dec. 7. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!