Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Debrecenben a kerékpárutakon...

Debrecenben a kerékpárutakon miért van padka az autóutak kereszteződésénél?

Figyelt kérdés
Debrecenben sok helyen ha nem is teljes magasságú, de alacsonyabb padka van a bringautak-autóutak találkozásánál, de ezeken a padkákon árhaladva is hatalmasat döccen a kerékpár. Miért gondolták azt, hogy ez így jó lesz?

szept. 23. 23:17
 1/8 anonim ***** válasza:
0%
Pontosan leírja a kérdésed kategóriájának megnevezése. Mivel látod, ezért annyira lassítasz, hogy semmiképp ne legyen baleset. Mint autónak a fekvőrendőr.
szept. 23. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
1# Lámpás kereszteződésekről van szó. Ilyenformán minden lámpás csomópontnál lehetne fekvő rendőr az autósoknak is. Ja és pont olyan helyeken nincs padka ahol nincs lámpa csak stop tábla a bringásnak.
szept. 24. 01:02
 3/8 anonim ***** válasza:
0%

Kb. tíz éve a témával foglalkozó konferencián hallottam, a vakok szövetsége kéri, hogy szintkülönbség legyen a járda és az út találkozásánál. Igen, kerékpárútnál is, hiszen az gyakran zebra mellett vezet át az 'autós' úton.

Ez logikus volna, legfeljebb a zökkenő mértékén vitatkozhatnánk, de azt nem értem, miért vannak simán ledolgozott átvezetések is?

szept. 24. 04:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
26%
Nem ledolgozott, eldolgozott!
szept. 24. 04:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
30%

Miért lett lepontozva a jó válasz?

Biztonsági funkciója van.

szept. 24. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Az útkereszteződések előtt a vakok és gyengénlátók számára egy sárgára festett recés betonsávot építenek ki, tehát útpadka nélkül is tájékoztatva vannak, hogy átkelő következik. A gyalogosforgalomnak zebra van kialakítva, és minden esetben ettől külön van elvezetve a kerékpárút, kerékpárral egyébként sem szabályos zebrán át közlekedni, a két forgalomnak átkelésnél nem szabadna vegyülnie. Egy vak vagy gyengénlátónak meg főleg semmi keresnivalója nem kellene hogy legyen egy kerékpárúton. Tehát továbbra sincs magyarázat arra, hogy miért raknak ki balesetveszélyes hatalmasat döccenő padkákat a kerékpárút kereszteződésekre Debrecenben, míg más városokban, sőt a hanyatló nyugaton sem nagyon láttam ilyet.
szept. 24. 10:21
 7/8 anonim ***** válasza:
24%
Ez nem debreceni különlegesség, sok helyen van ilyen, nyilván azzal az ötlettel építhetik ilyenre a gyökerek, hogy lassításra kényszerítsék a bicgilistát, de azért szívesen térdepeltetném a tervezőt azon a peremen, ahol lassan haladva is felüti a felnit. De lássuk logikusan: amikor átérek az úttesten és végre letakarodhatok róla, le kell lassítanom. Gratulálok, nyilván sok diploma kellett ezt kitalálni.
szept. 25. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:
Mert nagy ívben lesz@rja a városvezetés a kerékpárosokat, a kerékpárutakat csak azért építik, hogy legyen kinek kifizetni, meg, hogy a Dehíren közölni tudják, hogy hány kilóméter kerékpárúttal nőtt ismét a kerékpárúthálózat. A kivitelezők meg életükben nem ültek még kerékpáron, így lövésük sincs, hogy kellene kerékpárutakat építeni, a megrendelő - a város- pedig bármilyen fércmunkát átvesz a NER vállalkozóktól.
szept. 30. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!