Milyen jelzések vannak?
Villogás szemből: Valszeg traffipax, lassíts.
Hosszan rád kapcsolják a távolsági fényt: Vakítasz, vagy kapcsold le a távolságit, vagy állíttasd be a fényszórót.
Hosszú kamion előz téged, akkor lekapcsolod a világítást ha már visszafér eléd (ez külföldi szokás)
Szembejövő villogtat gyorsan: Nem kapcsoltad fel a világítást
Vészvillogó BE-KI: Megköszönsz vele.
Vészvillogó bekapcsolva: (Bár ezt is csak külföldön tapasztaltam) Veszélyhelyzet, vagy valami szarság, amit ő már lát. Lassíts, és készülj fel.
Valaki hátulról rádvillog: Két eset lehetséges: Ha kék, akkor rendőr :) Ha vakít, és villog, akkor az útjában vagy.
Ha valaki előtted el kezdi nyomkodni a fékpedált, és így villogtat, nincs hátsó fényed, vagy nincs fékvisszajelzésed.
Én ezeket ismertem, remélem ez válasz a kérdésre, de ha friss jogsis vagy (mert pár évtizede még én is ezen aggódtam) nem kell neked ezekkel a jelekkel foglalkozni, és majd később rájössz magadtól mit miért.
Az elakadásjelző meg valóban sok dolgot jelenthet.
Ha városban az út szélén álló autón látod akkor vagy azt jelenti, amire való, h nem tud tovább menni mert vmi gond van vele, vagy azt, h tilosban parkol.
Autópályán meg valóban azt, h lassítsd mert akadály van előtted és ő már látja te még nem.
Trafihoz mutogatni is szoktak:mutatóujjal köröket rajzolni.
Az oktatók szerint nem valami jó a villogtatás ilyen esetekben,hiszen lehet máshogy értik mint te.Az is megoldás(persze ha világos van)hogy mutatsz a kezeddel vagyis intesz neki.
Pontosan elavult már a KRESZ hiszen 1969 óta változtak az autók és az utak is. Aki még akkor tanulta a KRESZ-t és nem vezet gyakran az pl. megáll a körforgalomban és beenged mindenkit, mert azt tanulta, h aki jobbról jön azt el kell engedni, 1969-ben még nem volt körforgalom.
A villamost egyébként én mindig elengedem hiszen az a biztos, meg ugye ő az erősebb jobb ha eltűnik az utamból. A vonatnál is így van, ott is létezik olyan, h elsőbbséged van vele szemben, igaz csak egy esetben, ami ritka mint a fehér holló. Ha fénysorompós átjáróban elromlik a fénysorompó és nem sötét lesz ( mikor se pirosat se fehéret nem mutat) hanem marad a villogó fehér és a sorompó sem csukódik le. Ilyenkor ha a mozdonyvezetőt értesítették erről akkor az átjárónál max. 5 km/h és csak akkor mehet ha biztonsággal át tud menni, vagyis ha nem állnak meg az autók akkor meg kell állnia. Egyszer mesélte vki, h Szegednél jártak így mikor percekig állt a vonat az átjáró előtt egy fehéren maradt fénysorompónál aztán a sokadik dudálásra csak megálltak mindkét oldalt. Nagyon ritka dolog egyébként, h így elromlik a technika, mert inkább az a jellemző, h teljesen kikapcsol akkor meg ugye STOP táblának számít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!