Akik egy baleset helyzetben, a baleset elkerülő manőver helyett tiszta erőből elkezdik nyomni a dudát, azt remélve hogy ettől a másik autós elpárolog, nem félnek hogy a kinyíló légzsák az arcukba robbantja a kezüket?
2 ez hogy a tökbe jön ide? Dudával jobban megy? Ez olyan nálatok, min a karatésnál a kiai (harci kiáltás)? Ügyesebbek vagytok, ha technika közben dudáltok? :DDD
Ha elöbb a nem a dudát nyomnád, aztán csak a féket, akkor neked is több esélyed lenne elkerülni.
#2 Volt már egy-két necces helyzetem, ahol épp hogy sikerült elkerülni az ütközést. Eszembe nem jutott volna hogy dudáljak..
kb 1 éve volt egy eset amikor kb 90-es tempónál jobbról kijöttek elém amit csak úgy tudtam elkerülni hogy elrántottam a kormányt a szembe sávba, de mivel közben szembe is jöttek, szinte rögtön vissza is kellett mennem a saját sávomba hogy ne ütközzek a szembejövővel. kb olyasmi volt mint ezek a jávorszarva tesztek... Esélyem sem lett volna közben még a dudálással is foglalkozni..
#3 Normális sofőr képes egyszerre több dologra is figyelni és több információt feldolgozni. A dudát adott esetben azért kell nyomni, hogy a másik fél felfigyeljen a veszélyhelyzetre, miközben mi magunk is megpróbáljuk elkerülni azt.
Többször mentett meg, hogy nyomtam a dudát (is) mert hiába csinálok elkerülő manővert, ha a másik fél nem figyeli a kialakult helyzetet.
Technikailag a "duda" majdnem egyetlen feladata az lenne, hogy felhívjuk a másik figyelmét a veszélyhelyzetre, KRESZ is kimondja:
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint – lakott területen kívül – az előzési szándék jelzése céljából szabad.
Amúgy a kéz és láb tud párhuzamosan működni.
Én hiszek a pozitív és negatív visszacsatolás erejében. Megköszönöm ha beengednek, segítenek, gyalogosként is intek ha megállnak. És rádudálok a másikra, ha látom, hogy figyelmetlen és/vagy baromságot csinál amit nekem kell menteni.
Kezdőként én is követtem el hibákat amikor rám dudáltak. Teljesen jogos volt, mert a másik előzte meg az általam kialakult balesetveszélyes helyzetet. Onnantól tudtam, hogy az adott szituációban bizony figyelni kell.
Nem egy videóban pont azt látni, hogy a szabálytalan fél konkrétan nem is észleli azt, hogy a másik miatta balesetet szenvedett.
Figyelmetlen sávváltásból láttam már több balesetet, ahol a balesetet előidéző fél konkrétan tovább hajtott, nem is észlelve, hogy ő miatta lett baleset, mert a másik elkerülő manőver miatt koccant.
Lehet, hogy egy határozott dudálással észbe kapott volna az illető... vagy nem, mert 1-2 másodperc alatt hozunk döntéseket amire a másiknak is van 1-2 másodperce reagálni, ez vagy jól sikerül neki, vagy nem.
5# nyilván ez is igaz, de ahogy a kérdzö írja, legtöbb embernél "anyádgomb".
Egyszer volt nekem is 28 éve, hogy repesztettem egy tanya felé 90-nel, és ki´setált egy kutya. Beleálltam a fékbe, akkor még ABS nuku az öreg autómon, álló kerekeknél pedig hadonásztam jobb kézzel a duda meg a kormányon a fogás közt, mert nem tudtam eldönteni, hogy mi a jobb. Fe felengedem a féket kicsit és kerülök, vagy dudáljak, hogy megijedjen.
Az utasok meg röhögtek utána, mert azt hitték, integetek a kutyának, hogy "le az útról".
Ezt én is tapasztalom, hogy a gyökér ráfekszik a dudára, majd egy csattanás színesíti meg a duda hangját :D
Pedig ha a dudálás helyett az elkerülésbe vitt volna annyi erőfeszítést nagyobb esélye lett volna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!