Mi lesz a dugóban rekedt (pl. karambol) elektromos autókkal, ha télen a fűtés, nyáron a hűtés miatt kifogy az energia és emiatt a mögöttük levő robbanómotoros autók sem tudnak elmenni, mert minden sávban van pár "lerobbant" elektromos autó?
#10:
Képzelj el egy 5 km-es dugót, benne 2-3 elektromos és 1 benzines lerobbant autóval (azért csak 1-et írok, mert egy tankolással sokkal több km-t tesz meg, mint az elektro, tehát ritkább az elakadása üzemanyag híján). Megszűnik az akadály, az rlsők elmennek, aztán akad egy lerobbant kocsi, félre tolni nincs hová, mert nincs hely, az utána következők megint állnak, az elsőnek állóért megjelenik egy vontatókocsi, elvontatja, megindul a forgalom. Mindaddig, amíg előbukkan egy újabb lerobbant kocsi. Megint várni kell, míg kerítenek egy elvontatót. És ez így ismétlődik és ismétlődik és ismétlődik...
No látom, itt a butaságból eredő kérdésfeltevés esete forog fent, hát próbálok kicsit segíteni.
"az eszetekbe sem jut, hogy benzinkút van minden 30-50 km útszakasz után, míg elektr. feltöltő hely csak hébe-hóba akad"
Ma már minden - vagy majdnem minden - benzinkúton van elektromos töltésre is lehetőség. Sokkal több van, mint gondolnád.
"és ez is alig vehető észre"
Neked. Mert nem érdekel, sőt talán mert tudat alatt nem is vagy hajlandó észrevenni. Aki elektromossal jár, az tudja mit keressen, sőt, a legtöbb útvonaltervező-navigáló app már tud elektromos töltőállomásokat keresni, azok alapján útvonalat tervezni. Fantasztikus, hol tart a tudomány, nem?
"Benzinkútnál egy tankolás 5 perc. És az elektromos autó feltöltése mennyi ideig tart?"
Gyorstöltővel fél óra alatt is akár több száz km-nyi töltés érhető el. Persze autója válogatja. De hol befolyásolja a te provokatív kérdésedet (tehát az elakadást) az, hogy egy töltőállomáson mennyi időt tölt az autó?
"Hogyan jut el hozzá a trailer a dugóban?"
Például a leállósávon vagy a Rettungsgassén (az intelligensebbektől kérdezem, mi ennek a magyar neve?) ugyanúgy, ahogy a rendőr, mentő, tűzoltó eljut a balesethez (vagy akármi okozza is a dugót).
Egyébként csak tájékoztatásul: álló helyzetben egy elektromos alig fogyaszt, míg a robbanómotoros alapjáraton is nyeli az üzemanyagot, még ha nem is annyit mint padlógázon. Cserébe az állandó előrekúszás-megállás egy robbanómotorosnál komoly fogyasztással jár, hiszen induláskor oda kell lépni neki, míg egy elektromos a fékezéssel még akár vissza is tud termelni az akkuba. Wow.
További érdekesség, hogy egy elektromos autóval is le lehet húzódni a leállósávba meghibásodás esetén, ahogy bármilyen más járművel. Ezt valamiért kihagytad a számításból. És nem, az akku nem úgy merül le, hogy nem szól egy szót sem csak lekapcsol. Van bőven időd indexelni és kihúzódni. Ez nem illik bele a provokációs elméletedbe, mi?
Ide tartozik még, hogy aki elektromos autót vezet, az nem fog meglepődni az elektromos autó tulajdonságain. Az emberek nem mind ostobák, akinek olyan autója van ami csak 300 km-t tud egy töltéssel megtenni, majd gyorstöltés hiányában 8 órát kell várnia a következő 300 km-re, az nem azzal fog nekivágni egy 2000 km-es túrának.
Mondom mindezeket úgy, hogy kimondottan rühellem az elektromos autókat, csak éppen az ostoba provokatőröket még jobban...
#16:
1-2 kifejezésedtől eltekintve (amiket elítélek), köszönöm szépen a magyarázatod.
Bejelöltem Neked a zöldet (82).
Részemről ezzel lezárom és további válaszokra nem reagálok.
Mindenkinek köszönöm a megértést.
Szerintem ez nem egy rossz kerdés, mivel ugye a tűzoltó ad mondjuk 5l naftat a hagyomanyos benzineseknek/dízeleknek, de egyesével töltögetni passz mennyi időt mondjuk a hóban elakadt elektromos autókat neccesebb.
Ok, nincs nálunk mar lassan hó sem, de tény, hogy gyorsabban megoldható a belsőégésű motorral hajtott jarművek "újraélesztése".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!