390 ezer ft és 8 büntetőpont helyett, ami szinte semmi, miért nem milliós büntetést és azonnali, élet végéig tartó jogosítványbevonással büntetik a kirívó gyorshajtókat?
Szerintem nem a gyorshajtás büntetési tételével van a probléma, hanem a szankcionálás esélyének.
Egy egy traffiba még csak bele lehet szaladni, de nem tudom, hogy lehet rendszeresen. Konkrétan vakon kell vezetni hozzá.
Nagyon ritkán látok trafit a környékünkön és akkor is, van két fix hely, mindig ugyan oda állnak. Ezen felül van még egy fix trafi, amiről megint tudni hol van. Jó ideje közlekedek itt, egyszer mentem bele, mert én hülye fejjel azt hittem a másik irányba néz.
Nem rossz büntetési tétel a 390 ezer, azért Magyarországon ez eléggé tud fájni.
Nem az a baj, hogy 390 E-re büntetik a gyorshajtókat, hanem hogy egyáltalán nem büntetik őket. Mert 1000 esetből minimum 999 esetben megússzák. Ez a baj.
Ha minden ötödik esetben megbüntetnék őket 100 E-re, az már visszatartó erő lenne. Sokkal nagyobb, mint az életfogytiglani börtön, ami csak papíron létezik, hiszen gyakorlatilag soha nem fotózzák le őket.
A másik meg: hiába a traffi, ha szinte soha nincs elfogó rendőr, aki megállapítja a gyorshajtó személyazonosságát. Én már vagy 30 éve nem láttam sehol elfogót. Ebben az esetben pedig csak objektív felelősség van, tehát az autó üzemben tartóját büntetik, hiszen nem bizonyítható semmilyen módon, hogy ki vezette az autót. Akkor kit ültetnének le? Az üzemben tartót, vagy a traffipaxot kezelő rendőrt, vagy a járókelőt, aki látszódik még a képen? Mert egyikükre se bizonyítható a gyorshajtás, mégis mindegyiknek volt köze a kép elkészültéhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!