Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi lehet az oka, hogy sok...

Mi lehet az oka, hogy sok szabálytalankodó van az utakon?

Figyelt kérdés

Kíváncsi vagyok a válaszokra, személyes tapasztalatokra, hogy mi lehet ennek az oka.

A jármű lehet bármi. Autó, motor, bicikli, furgon, busz akármi.



ápr. 20. 18:10
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
40%
Mert sokan nem rendelkeznek megfelelő idegrendszerrel így türelmetlenek, rohannak állandóan a szabályokra meg tesznek magasról.
ápr. 20. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
94%
Tulajdonképpen nemlétező rendőri jelenlét és nevetségesen alacsony büntetési tételek.
ápr. 20. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
87%
A rendőri jelenlét nulla. Annak az esélye, hogy egy szabálytalan előzőt kiszednek, nulla. Egyedül a sebességkorlát az, ami még valahogy működik, mert traffipax van elég. Minden más szabálytalanságnál a lebukás esélye elenyésző.
ápr. 20. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
83%
Sok ember között szabálytalankodó is több lesz.
ápr. 20. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
100%

Kevés rendőri jelenlét és nagyon kicsi szankciók

Ez a kettő

Pl. Svájcban már 51 már szabálysértés, olyanok a szankciók, hogy óriási a visszatartó erő

Be is tartják amit kell

ápr. 20. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
24%

Miért az ország iranyítása szabályosan történik?


Olyan soha nem lesz hogy mindenki ugyanúgy fogja csinálni.

ápr. 20. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
74%
Közlekedési kultúra és az ezzel szembeni szigor hiánya. Általánostól kezdve oktatni kellene a gyerkőcöket a közlekedésre, meg arra, hogy más is van rajtunk kívül a világon, addig a pár generációig pedig amíg be nem érik a dolog addig meg szigorúan büntetni (persze ez csak elmélet, ehhez pénz meg akarat is kellene a döntéshozók részéről).
ápr. 20. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
78%
A pszichopatak, szociopatak egyik jellemzoje a szabalyok be nem tartasa, a veszelyes jarmuhasznalat.
ápr. 20. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen egyetértek az első öt válaszolóval. Hozzátenném még a rutinból vezetést, és nagyon ritkán a szabályozás is logikátlan, vagy legalábbis annak tűnik. A mi környékünkön van egy főút, ahol hosszú éveken keresztül 90 volt a megengedett sebesség, egy-két veszélyes kereszteződésben 70-es tábla volt kint. Vadak nem jellemzőek, a legforgalmasabb kereszteződés jelzőlámpás, baleset elég ritkán volt. Pár éve a megengedett sebességet 60-ra csökkentették 6-7 km-en keresztül, ami persze nem a világ vége, de most az az útszakasz a forgalmasabb időszakokban nagyon bedugul. Az utat nem változtatták meg, a balesetek száma nem csökkent, én sem igazán értem, miért van szükség a sebességkorlátozásra. A gyorshajtók száma viszont szépen megnőtt, mert ugyanúgy 80-90-nel mennek, mint ahogy régebben megszokták. Behajtani tilos, jobbra/balra kanyarodni tilos szabályokat is pont így szegik meg sokan, mert "há' a múltkor még nem volt ott".
ápr. 20. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
47%

Azért itt kiegészítenék pár szerintem téves dolgot.

Rutinból vezetés: valós jelenség, ráadásul agyi, kicsekkol energiaminimum elve alapján a gyakran járt helyen az ember, de ez nem rendszerszintű szabálytalanság, az esetleges tragédiát okozhatja, de nem ez a gond.

Rendőri ellenőrzés hiánya: ezzel abszolút egyetértek.

Közlekedési kultúra/morál: imádom ezt a szót, ilyen nem létezik igazából. Elég megnézni, hogy vezet a román a 4-esen, meg hogyan vezet ugyanaz a román kamion Ausztriában. Egyértelműen a bírságokkal van összefüggésben.

Szociopátia/pszichopátia szabályokat nem betartani: ez sem igaz, szociológusok már megfogalmazták, hogy két szélsőséges pólus között helyezkedik el minden társadalom:

a.) elfogadjuk a szabályokat, feltételezzük, hogy az érdekünkben vannak, betartjuk, még akkor is, ha nem értjük az okát

b.) mindent megkérdőjelezünk, keressük az értelmet a szabály meghozatala mögött, és még ha meg is találjuk, amikor csak lehet, keressük benne a kiskaput.

Na, lehet tippelni, a magyar nép melyikhez áll közelebb. De az egész volt szocialista blokkra ez ugyanúgy elmondható, és érthető is.

Általános iskola óta oktatás: ne haragudjatok, ez megvalósul, tudtommal a mai napig van már alsó tagozatban is három készségtárgy, a testnevelés, a "rajz és vizuális kultúra", valamint a "technika és életvitel", és ez utóbbi alá tartozik, legalábbis felénk vidéken beletartozott, hogy megtanultunk gombot is felvarrni, meg gyalogos+biciklis KRESZ-t. Hozzáteszem, ez nem a közoktatás feladata alapjáraton, ugyanis amint valakit az édesanyja 3-4-5 éves korában megtanít kerékpározni, gondoskodó szülőként az lenne a minimum, hogy megtanítja számára érthető módon elmesélve a saját gyerekének, hogy maradjon életben. Mellesleg nagyon-nagyon ritka, hogy a szabályok nem ismerete okozna gondot. Bár nevetséges az elméleti vizsga követelménye, azon azért mindenki átvergődik, akinek jogosítványa van. A rendszeresen biciklivel közlekedőknek is van B jogosítványa, max. lejárt, ezt nem lehet az oktatás hiányára fogni.


A kérdésre szerintem valami olyasmi a válasz, hogy pici-pici részekben minden korábbi válaszoló által felsorolt IS az oka, de a fő ok igazából a figyelmetlenség. A forgalmi vizsga is igazából annyit mér, hogy tud-e az ember 50 percen keresztül kielégítő mértékben figyelni. Ez nem megy szinte senkinek élesben, ez a baj.

ápr. 20. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!