Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Friss jogsisként első vezetések?

Friss jogsisként első vezetések?

Figyelt kérdés
Hogy ment nektek, amikor az első időkben ültetek volán mögé jogsi megszerzése után?

2023. dec. 14. 07:19
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:
100%

#20 Igazad van, neki is nagy szerencséje volt.


Hálistennek hamar megtanultam, hogy amíg nem szerzek gyakorlatot addig a kanyarokat fokozottan meg kell tisztelni.

2023. dec. 15. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 anonim ***** válasza:

#20 "Mondjuk szerintem nagyon lecsapták a kötelező óraszámot,"


Mindig is ennyi volt, nem? Meg ahogy elég sokszor lehet itt olvasni, nagyon sokan jóval többet vesznek.

2023. dec. 15. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 veterán vas ***** válasza:
100%
Végre nyugodtam vezethettem, és nem a rendőröket kellett sasolni, mint a jogosítvány nélküli időkben. 😄
2023. dec. 15. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/25 anonim ***** válasza:
100%
#22 Mindig ennyi volt, csak régen a 30-ból 9-et zárt pályán csináltunk. De ahogy kinéz az oktatás, nincs is sok értelme sokkal tovább húzni, 30 óra alatt be lehet gyakorolni az útvonalakat, többet meg úgysem tanítanak.
2023. dec. 15. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 anonim ***** válasza:
100%

#24#

Az átlagos óraszám 50 körül tart, sokan azon háborodnak fel, hogy miért nem tanította meg az oktató 30 óra alatt vezetni, lehúzásra megy az egész...

Drága a jogosítvány, nem vitás, és az oktatók között is van nem kevés aki nem megfelelő szinten tanít.

Az évtizedekkel ezelőtti helyzet viszont teljesen más volt, mint a mostani.

Drasztikusan megemelkedett a forgalom, nem összehasonlítnató az évtizedekkel ezelőtt vizsgázó nehézségi szintje egy mostaniéval.

Persze, ma már vannak elektromos rendszerek is az autókban, de azok egy részét a vizsgán tilos igénybe venni (pl tolató kamera), de legalább nem szervó nélküli kormányokkal birkóznak a tanulók.

Az is tévedés, hogy eltörölték a rutinvizsgát.

Nem eltörölték, hanem összevonták a forgalmi vizsgával, és ennek eredménye, hogy valóban módosult az oktatásmenet is.

Nincs értelme a tanulóval 10-20 órát rutinpályán tölteni, mert az ottani ingerszegény környezetben, a szűk pályán sokkal lassabban tanul, mint a gyér forgalmú utakon, ahol kezdettől azt érzi, hogy közlekedik, életszerű helyzeteket kell megoldani, a forgalom pedig elég gyér ahhoz, hogy az arra haladókat ne tartsa fel egy éppen lefulladó, vagy bizonytalanul haladó tanuló.

Az évtizedekkel ezelőtt jogosítványt szerző, az akkori körülmények közé került ki a forgalomba, a mostani kezdőknek a jelen kor kihívásainak kell megfelelni, és senki nem az oktató mellett tanult meg vezetni.

A közlekedési morál nem elkülöníthető a társadalom általános morál szintjétől, abból fakad. 20-30-40 éve is lefulladtak a kezdő autóvezetők, de több ideje volt cselekedni, kisebb volt a forgalom, most meg tolják le az útról még a rutinosabb autósokat is, mert annak lassabb az autója.

A társadalom tagjai egymástól tanulnak el viselkedési formákat, és a világ arra halad, hogy "mindenki hülye, aki máshogy vélekedik, mint én", és ez minden területen megjelenik, nem kivétel a közlekedés sem.

Kezdő vezető, "T" matricával? Sok esetben rosszabb, mint, ha nem hívná fel a figyelmet arra, hogy kezdő.

2023. dec. 15. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!