Az elektromos autózás jót tesz a közlekedésbiztonságnak?
Hiszen arra tanít meg, hogy előrelátóan vezessünk, így fogjuk a lehető legnagyobb hatótávot elérni. Én azt gondolom, hogy ez hatással van a közlekedésbiztonságra is pozitív értelemben véve.
Bónuszkérdés, hogy ha van kimutatható korreláció az elektromos autózás és a közlekedésbiztonság növekedése között, akkor nem lenne logikus kormányzati szinten támogatni az elektromos autók elterjedését? Ha támogatnák az embereket, hogy könnyebben jussanak elektromos autóhoz, az magával vonzza a közlekedésbiztonság növekedését, ami csökkenti hatósági oldalon a kiadásokat, ergo végső soron pénzt spórol meg az államnak is.
Nem hinném hogy jobban ösztönözne az előrelátó vezetésre. Miért is ösztönözne? Pár kmvel többet el tudjon menni? A belső égésű autóknál nem ugyanez van? De.
Cserébe hang nélkül suhan a városban, simán lelép elé a gyalogos, mert sok az idióta, aki nem hallja az autót, akkor lelép, nem nézne körül. Ezért inkább rosszabb közlekedésbiztonságból sokkal.
#2 Ez olyan globális, kontextus nélküli hipotézis ahol az ok-okozati összefüggés sincs feltárva...
Ilyen erővel közlekedésbiztonsági szempontból rendkívül veszélyes ha széleskörben elterjednek az elektromos autók, mert nem kerül annyi üvegházhatású gáz / szennyező anyag / CO2 a légkörbe, ezáltal nem fog hozzájárulni a globális felmelegedéshez, így hidegebb lehet a Föld átlaghőmérséklete, ami télen nagyobb havazásokhoz vezet, ami köztudottan veszélyes a közlekedésre...
Szerintem nem lesz jobb a közlekedesbiztonsag a villanyosoktól.
A villanyautó nehezebb jelenleg hasonló teljesítményű belsőegésű társánál, tehat nagyobb a tehetetlensége, ugyanakkor jobban gyorsul. Ehez jönnek meg az ecocontact jellegű gumik, amik az új csodakon a rengeteg elektronika miatt userek szamara csak mar ha megtörtenik a baj akkor fedik fel szolidabb képessegeiket az árokba csúszva pl.
Míg egy benzin/dízel vagy akár hibrid eseteben is a padlógázas elindulas jelentős hanghatással jár, elszántsagot igenyel a felhasználótol es egyben "jelzi" is, hogy baratom most nagy menés van, addíg Marika néni (63) könyvelő, a pirosnál a Teslaval úgy indul, mint egy f1-es pilóta.
Én szamtalanszor kerültem olyan szituba, hogy azert nem mentem inkább ki egy böszmenagy kereszteződestől kb 50 m-re benzinkútrol becsatlakozva a 2x2 sávosra, mert láttam h epp valt a lampa es villanyos indul a baloldali ("lassú") savban. Altalaban be is jött, mert a jobb savban parhuzamosan induló belsőegésű kollega sehol sincs még, de legutóbb is az i3-assal olyan rajtot tolt a hölgyemeny, hogy balesetveszélyes lett volna (persze elsőbbsege van) elé kimenni. Egy sima 1.2-2.5 benzin/dízel elé pedíg nem lett volna cink...
1. Bocs, de itt az autós a hülye, nem a gyalogos, ha át akar menni a zebrán. Eleve lassítani kéne zebránál, nem átsuhanni ott, amikor ott látod, hogy át akarnak menni. Meg hát a szabály is az, hogy elsőbbséget kell adni nekik, aki járt valaha kresz-tanfolyamra, az hallott erről egyszer.
Az segyítene a közlekedésbiztonságon, ha egy megfelelően működő AI látná a gyalogosokat és hozzájuk mérten vezetne, hiába örjöngsz, hogy miért megyünk ilyen lassan.
Nem, nincs ilyen. Eleve az elektromos autó az ársáv teteje, így az veszi meg, aki megteheti. Nem azon a pár km hatótávon fog spórolni, pláne nem lesz biztonságosabb ettől a közlekedés. Az elején elég sokat cikkeztek pont az ellenkezőjéről. A hangtalansága megtévesztő pl gyalogos, biciklis esetén.
Máskülönben támogatják a vásárlást
Nincs kimutatható korreláció a kérdésre vonatkozóan. Sőt, mind a mai napig még azt sem igazolta semmilyen számítás hogy környezetvédelmi szempontból jobbak.
"akkor nem lenne logikus kormányzati szinten támogatni az elektromos autók elterjedését?"
1.És honnan lesz annyi villany, amivel tölteni lehet majd?
Sokan leteszik voksukat a villany mellet (kerti gépek, fűtésrendszer vagy épp autó, stb.) de arról hányan tudnak vajon hogy hazánkban már most is jelentős mennyiségű importáramot veszünk külföldről (pedig maxon megy a paksi atomerőmű) és itt nem 5-10%-os energiaarányról van szó, hanem jóval többről.
Paks 2 sem oldja meg a hazai áramhiányt!
Ha mindenki áttérne elektromos autóra, akkor pedig el sem lehetne képzelni hogy az elektromos energiaigényt honnan fedeznénk.
Egy 100nm-es családi ház tetején levő átlagos napelemrendszer télen működik mondjuk 150-200Watt teljesítményen. Na hát ezzel nem töltöd fel a kocsit...
Végül pedig ha már közlekedésbiztonságról beszélünk és villanyautó támogatásról. Előbb a magyar utak állapotát kéne rendberakni, mert néhol 30cm mély gödrök vannak az utakon meg miegymás.
A benzines autók meg a mechanikus alktrészek még szódával épp elviselik a rossz útminőséget, de az elektromos autókban levő, lényegesen bonyolultabb és nagyobb helyigényű elektronika már sokkal érzékenyebb erre. A nagy kiterjedés miatt nem koncentrálható az egész lengéstanilag kedvező helyre. A túlzott rezgésterhelés pedig csökkenti az élettartamot, egyre több hibát generál, és kérdésessé válik a megbízhatóság.
Szóval nem annyira egyszerű a történet ahogy a reklám elülteti a tehetősebb de műszakilag laikus réteg fülében a bogarat...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!