Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Foglalt vágányra vezető...

Foglalt vágányra vezető váltókat miért nem fordítják el biztonsági okokból?

Figyelt kérdés

Ezzel megelőzhetőek az ehhez hasonló balesetek:

https://www.youtube.com/watch?v=2uth0F1ML1w


Oké, fejpályaudvarokon előfordulhat, hogy minden vágány foglalt, olyankor nem, de más esetben!?



2023. nov. 15. 21:57
 1/9 anonim ***** válasza:

Fejpályaudvaron minden vágány foglalt, mert bak van a végén...

Más állomáson is lehet minden vágány foglalt.

Hogy Sápon mi volt még nem tudjuk. Sokkal több probléma is van itt minthogy egy váltó hogyan állt.

2023. nov. 15. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Nem igazán a Sápi állomásra van kihegyezve a kérdés, az csak egy elgondolkodtató példa volt, amit a váltó elfordítása megakadályozhatott volna.


Vitatkoznék azzal az érveléssel, hogy más állomáson is állandóan foglaltak a vágányok. Vidéki sokvágányos állomáson szinte csak átmenő forgalom szokott lenni a legtöbb vágányon, jó ha 2-őn van csak várakozó vonat. Az egyik indul, a másikat készítik elő. A többi iparvágány általában.

2023. nov. 15. 22:21
 3/9 A kérdező kommentje:
Egyébként ha továbbgondoljuk az elvet, akkor lehetne egy rövid vakvágányt kihúzni, amire mindig ráfordítják a váltót használat után, mint fail safe állás. De akár a biztosítóberendezés is ráforgathatja aktiválódás esetén, és ettől csak még biztonságosabbá válna a rendszer működése.
2023. nov. 15. 22:24
 4/9 anonim ***** válasza:
76%

Nem gond, hogy ilyeneket kérdezel, hiszen laikus szintén sem érted a vasúti közlekedést. A váltókat nem fordítják sehova.

Kifejleszthetnek mindenféle csodát, ha a személyzet figyelmetlen, slulképzett, fárdt stb.

2023. nov. 15. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Egyes helyeken, pl. nyíltvonali pályaelágazásoknál alkalmaznak terelő csonkavágányokat a vasútnál. Pont erre vannak, hogy ha a becsatlakozó irányból a tilos jelzés ellenére vonat érkezne, akkor a terelő csonkavágányra fut és nem a fő áthaladási irányban haladó vonatnak ütközik.
2023. nov. 15. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Magyarul feltaláltam a spanyol viaszt. Köszi, jó tudni. 😅
2023. nov. 16. 00:05
 7/9 Justinianus ***** válasza:

"ha a személyzet figyelmetlen, alulképzett, fáradt stb"

De ezek előfordulása esetén is elkerülhető lenne egy ilyen baleset, ha az évtizedek óta létező nem túl bonyolult vonatbefolyásolást (ha elmegy a vonat a vörös jelző mellett, akkor befékez) nem spórolják ki a vadonatúj pályából.

2023. nov. 17. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

"Vitatkoznék azzal az érveléssel, hogy más állomáson is állandóan foglaltak a vágányok."

Azt írtam: lehet!


"A többi iparvágány általában."

Majd nézz utána az iparvágány jelentésének.

Ezekbe olvasgass bele:

[link]

[link]

[link]


"Egyébként ha továbbgondoljuk az elvet, akkor"

Akkor 100 évvel vagy lemaradva. A védőcsonka alkalmazása nagyon régre nyúlik vissza, millió helyen van. Fogott is vonatot sokszor. És ahogy mondod úgy is működnek hogy oda tereli alapból a vonatot - ez kicsit sarkos megfogalmazás, de kb így van :D

A biztberek fail safe. Úgy vannak kitalálva ezek a rendszerek hogy a meghibásodás esetén inkább - indokolatlanul - megállítják a vonatokat. Illetve a szabályok is úgy vannak kialakítva hogy működő berendezések nélkül is lehessen közlekedni biztonságosan.

Csak hát a berendezés annyit amennyit beépítenek és üzemben tartanak belőle. Ez ma itt az eu közepén elég kevés helyen valósul meg.

A szabályok pedig annyit érnek amennyit bertartanak belőle. Bizony ebből is sok baleset, baleset közeli esemény volt már.

2023. nov. 17. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Justinianus ***** válasza:

"Ezzel megelőzhetőek az ehhez hasonló balesetek"

Egy 40 km/h-val járható váltón százzal menni, olyan már volt, Szajolban.

Van olyan a forgalmi utasításban, amikor ki kell siklatni a vonatot, de a vörös jelző meghaladása nem ilyen eset.

2023. nov. 18. 01:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!