Foglalt vágányra vezető váltókat miért nem fordítják el biztonsági okokból?
Ezzel megelőzhetőek az ehhez hasonló balesetek:
https://www.youtube.com/watch?v=2uth0F1ML1w
Oké, fejpályaudvarokon előfordulhat, hogy minden vágány foglalt, olyankor nem, de más esetben!?
Fejpályaudvaron minden vágány foglalt, mert bak van a végén...
Más állomáson is lehet minden vágány foglalt.
Hogy Sápon mi volt még nem tudjuk. Sokkal több probléma is van itt minthogy egy váltó hogyan állt.
Nem igazán a Sápi állomásra van kihegyezve a kérdés, az csak egy elgondolkodtató példa volt, amit a váltó elfordítása megakadályozhatott volna.
Vitatkoznék azzal az érveléssel, hogy más állomáson is állandóan foglaltak a vágányok. Vidéki sokvágányos állomáson szinte csak átmenő forgalom szokott lenni a legtöbb vágányon, jó ha 2-őn van csak várakozó vonat. Az egyik indul, a másikat készítik elő. A többi iparvágány általában.
Nem gond, hogy ilyeneket kérdezel, hiszen laikus szintén sem érted a vasúti közlekedést. A váltókat nem fordítják sehova.
Kifejleszthetnek mindenféle csodát, ha a személyzet figyelmetlen, slulképzett, fárdt stb.
"ha a személyzet figyelmetlen, alulképzett, fáradt stb"
De ezek előfordulása esetén is elkerülhető lenne egy ilyen baleset, ha az évtizedek óta létező nem túl bonyolult vonatbefolyásolást (ha elmegy a vonat a vörös jelző mellett, akkor befékez) nem spórolják ki a vadonatúj pályából.
"Vitatkoznék azzal az érveléssel, hogy más állomáson is állandóan foglaltak a vágányok."
Azt írtam: lehet!
"A többi iparvágány általában."
Majd nézz utána az iparvágány jelentésének.
Ezekbe olvasgass bele:
"Egyébként ha továbbgondoljuk az elvet, akkor"
Akkor 100 évvel vagy lemaradva. A védőcsonka alkalmazása nagyon régre nyúlik vissza, millió helyen van. Fogott is vonatot sokszor. És ahogy mondod úgy is működnek hogy oda tereli alapból a vonatot - ez kicsit sarkos megfogalmazás, de kb így van :D
A biztberek fail safe. Úgy vannak kitalálva ezek a rendszerek hogy a meghibásodás esetén inkább - indokolatlanul - megállítják a vonatokat. Illetve a szabályok is úgy vannak kialakítva hogy működő berendezések nélkül is lehessen közlekedni biztonságosan.
Csak hát a berendezés annyit amennyit beépítenek és üzemben tartanak belőle. Ez ma itt az eu közepén elég kevés helyen valósul meg.
A szabályok pedig annyit érnek amennyit bertartanak belőle. Bizony ebből is sok baleset, baleset közeli esemény volt már.
"Ezzel megelőzhetőek az ehhez hasonló balesetek"
Egy 40 km/h-val járható váltón százzal menni, olyan már volt, Szajolban.
Van olyan a forgalmi utasításban, amikor ki kell siklatni a vonatot, de a vörös jelző meghaladása nem ilyen eset.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!