Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mikor jön a gyorshajtásról csekk?

Mikor jön a gyorshajtásról csekk?

Figyelt kérdés
Érdeklődni szeretnék hogy hogy is van most ez a téma, ha nem állít meg a rendőr elvileg csak 65km/h felett jön a csekk, de azt is hallottam hogy attól függ az egész hogy a rendőr mennyire állítja be a traffit. Tehát ha beállítja 54-re, és én 55-el mentem el előtte, viszont nem állít meg, akkor jön a csekk? Mert nekem ez új, azt hittem +15 km/h felett jön csak csekk.

2023. nov. 1. 21:13
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem büntethetnek +15 alatt, ha nem állítanak meg. Nincs olyan, hogy erre vagy arra állítja be, jogszabályban szabályozva van, mikor mennyire büntethetnek.
2023. nov. 1. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Adott mértékű sebességtúllépést közigazgatási bírságeljárás körébe vontak.

Pl. ha 50 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, akkor tartozik a sebességtúllépés közigazgatási bírságkörbe, ha meghaladja a 15 km/h-t, és mivel a mérőeszköz egész számokkal jelzi a mért sebességet; ez legalább 66 km/h sebességet jelent.


Az első választól eltérően, nem azért állítják legalább 66 km/h-ra az alsó határt, mert „Nem büntethetnek +15 alatt, ha nem állítanak meg.”, hanem azért, mert ez a mértékű sebességtúllépés nem tartozik közigazgatási bírságeljárás körbe. Nem büntetési tiltásról van szó, hanem az azt ismerők számára, jogszabály által biztosított bírságmegfizetés elkerülési lehetőségről, így sok esetben nem érdemes pénzbírságot kiküldeni.


Az a jelentősége a közigazgatási bírságeljárásnak, hogy nincs lehetőség a bírság megfizetésének teljeskörű elkerülésére. A közigazgatási bírságot kapó üzembentartó csak áthárítani tudja a bírságot, ha menetlevéllel, vagy eredeti teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt, a Közúti közlekedési törvény által meghatározott adatokat tartalmazó nyilatkozatával igazolja, hogy a gépjárművet a szabálysértés időpontja előtt más természetes vagy nem természetes személy használatába adta; ilyenkor a közigazgatási bírságot a menetlevélen szereplő vezetővel, illetve a használatba vevővel szemben kell kiszabni.


Ha a sebességtúllépés nem éri el a közigazgatási bírság mértéket, akkor is kiküldhetik a pénzbírságot az üzembentartónak. Csak ekkor élhet, vagy akár visszaélhet a Szabálysértési törvény biztosította lehetőséggel, hogy nem köteles tanúvallomást tenni, ha azzal hozzátartozóját szabálysértéssel vádolná. Így visszamegy a nyilatkozat, hogy hozzátartozója vezetett, és nem kíván ellene nyilatkozatot tenni, nem is nevezi meg.

Mivel nagy számban előfordult eset volt, ezért vontak adott mértékű sebességtúllépést közigazgatási bírságkörbe.

Arra nem volt, nincs módja a rendőrségnek, hogy beidézésekkel bizonyítsák a hamis kimentést. Az ORFK közlekedésbiztonsági vezetője nyilatkozott arról, hogy a jogszabályalkotónak javasolták a sebességellenőrző eszközöket arcfelismerő egységgel kiegészíteni, így a személyi adat nyilvántartóval való összevetéssel automatikusan megállapíthatnák a vezető személyét; de elvetették ezt.


Így alakult ki az a tévhit, hogy a közigazgatási határnál kisebb sebességtúllépést nincs joguk felvétel alapján bírságolni. Van, csak a nagyarányú kibúvó okozta sikertelenség miatt nem bajlódnak vele.

Mivel a megállításos bírságoláshoz nincs elegendő rendőr, így sokan automatikusan úgy értelmezik a sebességhatárokat, hogy hozzáadnak 10-12 km/h-t, vagy nagyobb megengedett sebességnél, többet.

2023. nov. 1. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
#2 Nagyon jól leírta. Utolsó mondatához hozzáfűzném, sajnos ez így van, de kiegészíteném azzal a közlekedéstechnikai plusszal, hogy a normális vezetők nem értelmezik újra a sebességhatárokat, viszont ez a "sáv" lehetőséget ad arra, hogy büntetlenül lehessen például normális sebességkülönbséggel előzni. Tehát az is szempont, hogy 90-es úton ne 100-zal menjünk, de ha előzünk, akkor a gázt nyomjuk, ne a kilométerórát bámuljuk stresszelve a bírságon, ezzel is növelve a közlekedésbiztonságot.
2023. nov. 2. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
#3 Ezzel a hozzáállással gyakorlatilag te is újraértelmezed a sebességhatárokat.
2023. nov. 2. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
#4 Valóban. De intelligensebb hozzáállásnak tartom mind annál, aki görcsösen inkább 88-cal megy akkor is, ha 95-tel biztonságosabb lenne, meg annál is, aki 120-szal megy, aztán tépi a saját idegeit, hogy vajon fog-e kapni büntetést. Én tudom, hogy engem sosem fognak megbüntetni, és mindig hazaérek épségben.
2023. nov. 2. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Egyébként egyet értünk, csak szóltam, hogy szabály szerint előzésnél sem változnak a sebességhatárok.
2023. nov. 2. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
#6 Valóban, ezt Svájcban rendszeresen látom, hogy egymás mellett vonatoznak az emberek a szűk sávokban, csak nehogy átlépjék a 120-at/80-at.
2023. nov. 2. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Én is vezettem Svájcban meg Franciaországban és szinte mindenki szigorúan betartotta a sebességkorlátozásokst kivéve néhány motoros a hegyekben meg néhány sportos Audi ami nem bírta kivárni míg a nehézkesen gyorsuló furgonnal másodikban kinlodtam az emelkedőn a hegyekben. (Muszáj volt akarok fokozatbqn menni mert hajtű kanyarok voltak.


De ha pl két falu között mentem az úton 80as táblánál 80-nal, néztem a tükörbe, és a mögöttem levők soha nem közeledtek. Ők is 80-nal mentek.

jan. 9. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
#8 Csak ugye kinek milyen a kilométerórája, és ki használ gps-t. Utazz több száz km-t autópályán ezekben az országokban. Centinként fogod közelíteni az előtted levőt, előbb-utóbb előznöd kell. Szerinted mi a jobb? A belsőben szintén centinként elhagyni, miközben hozzád is közeledik centinként valaki mögötted, vagy rálépni a gázra, kerek 3 másodpercre 10-zel túllépni a sebességkorlátot, és visszahúzni a külsőbe? Azért sem szeretem a 20 percig tartó előzést, mert látom közben, hogy aki mellett elhaladok, az a telefonját nyomkodja, és csak idő kérdése, hogy mikor sodródik a másik sávba. A közlekedésben mindig az a legbiztonságosabb, ha van némi távolság közted és mások között.
jan. 9. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!