Magyarországon/EU-ban miért nem vezetik be, hogy piros lámpánál elsőbbség adással lehessen jobbra kanyarodni?
A mi városunkban több olyan kanyarodó sáv is van, ahol nem is kéne lámpa csak egy elsőbbségadás tábla.
Ehelyett perceken keresztül várakoztatják a népet úgy, hogy egyébként szabad az út és semmi nem gátolja a jobbra fordulást
Amúgy minek?
Egy plusz baleseti lehetőség.
1-2 percet ki lehet várni egy lámpánál.
Az USA-ban a "négyirányú" stop is hülyeség szerintem (annak van elsőbbsége, aki előbb behajt).
A közlekedés biztonságát növelő körforgalmak meg épphogy elterjedőben vannak.
Németeknél van, de pont egyre kevesebb helyen.
Itt úgy van, hogy van egy kiegészítő tábla jobbra, zöld nyíllal, akkor mehetsz, de stopp táblának felel meg.
Meg kell állni, meggyőződni, hogy szabad a pálya és menni.
Csak sok marha azt hiszi, hogy ez örökzöld, és mehet megállás, körültekintés nélkül, ezért egyre több helyen leveszik.
Azért, mert a gyalogosokra, kerékpárosokra fokozottan veszélyes. Gondolj bele: egy jól belátható zebrán is mennyire esetleges, hogy átengednek-e és egy jól belátható kerékpárút-átvezetésnél is rettenetesen kell figyelni bringásként, hiába vagy védett úton.
Ehhez add hozzá, hogy ugyanezek a gyalogosok és kerékpárosok az általad javasolt esetben a másik sávban álló forgalom takarásából kerülnének elő .
#4
A zöld nyíl nem jó megoldás mert az nálunk azt jelenti, hogy tényleg mehetsz és tényleg szabad az út. Vonatkozó kivételekkel persze. Pl. gyalogátkelőnek is zöld lehet stb...
Tehát legyen piros ami stop táblát jelent de elsőbbségadással lehessen fordulni.
Ha meg valaki annyira hülye, hogy nem tudja megnézni, hogy szabad e az út akkor ne forduljon! ennyi.
#6
Jelenleg is van olyan hogy telezöld, amikor egyszerre van zöld a gyalogosnak és az autónak aztán mégis működik.
Ha valaki meg hülye a vezetéshez az adja vissza a jogsiját!
#8
Nem kell hozzá hülyének lenni, meg nem csak a sofőrökről van szó. A közlekedés minden résztvevője hajlamos egy idő után rutinosan haladni.
Ennek csak olyan csomópontoknál lenne haszna, ahol nagy a forgalom, de ebből következik az is, hogy nagyobb az esélye az olyan emberek előfordulásának, akik megszokásból hajtanak át, állnak meg stb.. jön a biciklis, zöld a lámpája és az elmúlt 2 év tapasztalata alapján simán behajt.. rá egy másodpercre kiverik alóla a biciklit balról.
Ennél kevésbé veszélyes dolgokhoz sem tudnak alkalmazkodni az emberek. Nem tudnak használni körforgalmakat, mert nem kör alakúak.. fogalmuk sincs arról, hogy nem a forma, hanem a tábla a mérvadó.
Ismerek olyan gyalogátkelő helyet, ahol 1.5-2 hónap volt, mire beállt az új közlekedési rend.. simán rutinból kiléptek a gyalogosok a pirosnál, ha meg már kilépett át is megy ugye.. nem is egy embert ütöttek el.
Plusz 1-2 percert, kar lenne ilyen mértékben tovább novelni a szemelyi, es vagyoni kockazatot.
"Magyarországon/EU-ban miért nem vezetik be, hogy piros lámpánál elsőbbség adással lehessen jobbra kanyarodni?"
Mert így is rengeteg baleset van, nem kell fokozni az esélyeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!