Ahhoz, hogy a közlekedési kultúrában pozitív fordulat álljon elő, elsődlegesen a fejekben kellene rendet tenni?
Ezek összetett dolgok.
Nézd meg pl. a politikát.
Az is a másik lenyomásáról, az erő demonstrálásáról szól. Véletlenül sem arról, hogy mindenkinek vegyük figyelembe a szempontjait egy kicsit és próbáljunk kompromisszumra jutni. A közlekedésben a kompromisszumnak az lenne az analógiája, hogy másokra is gondolok, más érdekeire is tekintettel vagyok.
Na, mivel ennek az ellenkezője megy a közéletben évtizedek óta, ez az emberek mindennapi viselkedésében is leképeződik.
Egyébként nem értek egyet azzal, hogy a gyorshajtás a balesetek fő oka. Legalább ennyire oka az erőszakos viselkedés. Vagy az oda nem figyelés, amikor telefont nyomkod valaki vezetés közben.
Én eleve azt sem értem, hogy minek kell olyan autókat gyártani, amik lényegesen gyorsabban mennek mint amennyi a megengedett sebesség. Leszámítva persze a német autópályát. Ha ott se lehetne korlátlanul száguldozni, akkor talán az autógyárak is a kisebb sebességű, de takarékosabb, környezetkímélőbb autók irányába mentek volna. Amerikában állítólag sokkal nagyobb az autógyárak ilyen felelőssége, és az 5 literes V8-as is max 160-170-el tud menni
Itt szerintem csak akkor lessz lényegi változás, ha non-stop átlagsebességellenőrzés lesz az utakon.
Nyilván a szemléletformálás is fontos, de ez mindaddig csak elmélet marad, amíg a szabályok csupán iránymutatásra szolgálnak és a közlekedőkre van bízva azok betartása, de a megszegésüknek sincs következménye...
Sokak szerint emelni kellene a bírságokat és gyönyörűen meg ia indokolják ezt -de a valóságban teljesen mindegy, hogy egy adott szabályszegésért tízezer vagy akár egymillió forintos büntetés járna, ha egyiket sem kapja meg az elkövető. Nem a büntetés mértékének van visszatartó ereje, hanem az elkerülhetetlenségének lenne. Az extrém magas összegek helyett hatásosabb egy relatíve alacsony bírság, ha azt minden esetben megkapja a delikvens, akár naponta többször is.
A rendőrség állandó trafipaxozása pedig egy vicc. Már előre tudja mindenki, hogy egy adott időpontban melyik az a pár száz méteres szakasz, ahol nem érdemes jelentős mértékben túllépni a sebességhatárt, minden más helyen mehet, mint a meszes. Állandó, változó helyeken kellene mérni teljesen váratlanul -és persze a helyszínen megállítani azt, akit kell. Vagy minimum megszüntetni az objektív felelősség esetén számolt indokolatlanul nagy toleranciát -lakott területen több mint 35%-kal kell gyorsabbam haladni a megengedettnél, hogy egyáltalán elérje a büntethetőség alsó határát!
8-ra: Nem, de nálunk ehhez a közlekedési kultúrához kell ez a korlátozás. Mint ahogyan nálunk az alkoholnál zéró tolerancia van, mégis nagyobb gond az ittas vezetés, mint pl. Franciaországban, ahol asszem 0,8 ezrelékig lehet vezetni.
De a legfőbb érvem, hogy SEMMI értelme, hogy gyorsabban tudjanak haladni az autók. Ez csak egy plusz veszélyforrás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!