Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ahhoz, hogy a közlekedési...

Ahhoz, hogy a közlekedési kultúrában pozitív fordulat álljon elő, elsődlegesen a fejekben kellene rendet tenni?

Figyelt kérdés
Ugye a rendőrség már évtizedek óta traffizik, mégis a gyorshajtás a fő oka a baleseteknek még mindig. Önmagában tehát ez kevés.

2023. júl. 20. 18:58
 1/10 anonim ***** válasza:

Ezek összetett dolgok.

Nézd meg pl. a politikát.

Az is a másik lenyomásáról, az erő demonstrálásáról szól. Véletlenül sem arról, hogy mindenkinek vegyük figyelembe a szempontjait egy kicsit és próbáljunk kompromisszumra jutni. A közlekedésben a kompromisszumnak az lenne az analógiája, hogy másokra is gondolok, más érdekeire is tekintettel vagyok.

Na, mivel ennek az ellenkezője megy a közéletben évtizedek óta, ez az emberek mindennapi viselkedésében is leképeződik.

Egyébként nem értek egyet azzal, hogy a gyorshajtás a balesetek fő oka. Legalább ennyire oka az erőszakos viselkedés. Vagy az oda nem figyelés, amikor telefont nyomkod valaki vezetés közben.

2023. júl. 20. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Az embereket kellene szűrni jogsi előtt még pedig pszichológiai tesztekkel és sokkal radikálisabban büntetni.
2023. júl. 20. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Amikor bevezették 2008-ban az objektív felelősséget, 1 év alatt felére esett a halálos balesetek száma. Most is valami hasonló lépés kellene, például több száz civil rendőrautó az utakra, amik folyamatosan kiszednék a hülyéket. Amikor valaki egy nap háromszor fizet százezret, mert hülyeséget csinál, akkor másnap már meggondolja, hogyan vezet.
2023. júl. 20. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Nem is fizessen annyit csak vegyél a jogsit, legközelebb meg a kocsit.
2023. júl. 20. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Én eleve azt sem értem, hogy minek kell olyan autókat gyártani, amik lényegesen gyorsabban mennek mint amennyi a megengedett sebesség. Leszámítva persze a német autópályát. Ha ott se lehetne korlátlanul száguldozni, akkor talán az autógyárak is a kisebb sebességű, de takarékosabb, környezetkímélőbb autók irányába mentek volna. Amerikában állítólag sokkal nagyobb az autógyárak ilyen felelőssége, és az 5 literes V8-as is max 160-170-el tud menni

Itt szerintem csak akkor lessz lényegi változás, ha non-stop átlagsebességellenőrzés lesz az utakon.

2023. júl. 20. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Teljesen egyetértek 5-össel. Ahogyan a kamionokat is gyárilag leszabályozzák kicsit a megengedett max. sebesség felett, úgy a személyautókat is kötelezően le kéne 140 km/h-nál. Anélkül forgalomba se lehessen helyezni.
2023. júl. 20. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Alex Fly ***** válasza:

Nyilván a szemléletformálás is fontos, de ez mindaddig csak elmélet marad, amíg a szabályok csupán iránymutatásra szolgálnak és a közlekedőkre van bízva azok betartása, de a megszegésüknek sincs következménye...

Sokak szerint emelni kellene a bírságokat és gyönyörűen meg ia indokolják ezt -de a valóságban teljesen mindegy, hogy egy adott szabályszegésért tízezer vagy akár egymillió forintos büntetés járna, ha egyiket sem kapja meg az elkövető. Nem a büntetés mértékének van visszatartó ereje, hanem az elkerülhetetlenségének lenne. Az extrém magas összegek helyett hatásosabb egy relatíve alacsony bírság, ha azt minden esetben megkapja a delikvens, akár naponta többször is.

A rendőrség állandó trafipaxozása pedig egy vicc. Már előre tudja mindenki, hogy egy adott időpontban melyik az a pár száz méteres szakasz, ahol nem érdemes jelentős mértékben túllépni a sebességhatárt, minden más helyen mehet, mint a meszes. Állandó, változó helyeken kellene mérni teljesen váratlanul -és persze a helyszínen megállítani azt, akit kell. Vagy minimum megszüntetni az objektív felelősség esetén számolt indokolatlanul nagy toleranciát -lakott területen több mint 35%-kal kell gyorsabbam haladni a megengedettnél, hogy egyáltalán elérje a büntethetőség alsó határát!

2023. júl. 20. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Ez a minek gyártanak gyors autókat érvelés sem állja meg a helyét, mert ezeket az autókat más országokban is meg lehet vásárolni, ahol nem tarolnak le vele senkit. Az egyik ember normálisan tud vele közlekedni, a másik nem. Nem az autó a hibás.
2023. júl. 20. 21:03
 9/10 anonim ***** válasza:

8-ra: Nem, de nálunk ehhez a közlekedési kultúrához kell ez a korlátozás. Mint ahogyan nálunk az alkoholnál zéró tolerancia van, mégis nagyobb gond az ittas vezetés, mint pl. Franciaországban, ahol asszem 0,8 ezrelékig lehet vezetni.

De a legfőbb érvem, hogy SEMMI értelme, hogy gyorsabban tudjanak haladni az autók. Ez csak egy plusz veszélyforrás.

2023. júl. 20. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
A traffizás önmagában semmit nem ér. Képzés, előszűrés, utóképzés, szankcionálás stb stb. komplex program kellene, ami pénzbe kerül, és nem hoz hasznot, így nincs belőle semmi
2023. júl. 21. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!