Igaza van az oktatónak?
Bennem az ilyesmi vegyes érzéseket kelt. Egyik oldalról azt mondom érthető a dühe és jogos is lenne az egész. De sajnos jogi háttér hiányában ennek annyi értelme van, mint széllel szemben hugyozni.
Hiába a felvétel, amikor közúti gyilkosságokért is csak felfüggesztett börtön jár, kisebb mindennapos veszélyeztetésért meg 30 ezres csekk.
Ráadásul ez a kamerázós dolog is vissza tud ütni, sokan színészkednek a kamerának. Például volt egy fazon aki fejre tette a kocsiját az Árpád hídon, mert kikanyarodtak elé, a fazon meg gondolom oktatni akart abból lett egy szép baleset. Később kiderült, hogy korábbi baleseteiről már küldött be felvételeket Bp-i autósokra. Mindegyiken az látszik, hogy simán elkerülhető lett volna a baleset defenzív vezetéssel. És hogy az embernek vagy végtelen hosszú a reakcióideje, vagy szándékosan megy bele a szituációkba "nekem van igazam ha megdöglök is" alapon.
Vagy legutóbb linkelt itt valaki egy biciklis fazont aki napi 100 videót tesz fel Youtube-ra minden vélt vagy valós sérelmét megosztva. Közben meg az látszik, hogy ő a biciklisek tahó BMW-se.
Nekem nagyon az jön le, hogy mindezt csak azért találta ki, mert be szeretett volna kerülni valamivel a köztudatba (és ez láthatóan sikerült is neki). Megvolt a 15 perc hírnév.
A posztjában szépen leírja, hogy milyen szar a magyar úthálózat állapota (ez igaz) és hogy sok a szabálytalankodó, záróvonalon és piroson áthajtó közlekedő (ez is igaz) ezért nem tartja biztosnágosnak a motorosok képzését (oké, elfogadom). Erre őt az egyik közeli barátjának a tragikus balesete ébresztette rá, amihez egyébként az égvilágon semmi köze nem volt sem az úthálózat állapotának, sem pedig a notóriusan szabálytalankodó közlekedőknek. Szóval nem igazán értem az összefüggést.
Előzőekkel tökéletesen egyetértek.
Annyit tennék hozzá: a koma feltalálta a spanyolviaszt. Eddig is voltak olyan csoportok, pl. a bp-i autósok, ahová be lehetett küldeni az efféle felvételeket, és van is nekik rengeteg, a youtube-on meg lehet nézni.
Ja, és a konkrét balesetről annyit, kíváncsi lennék, mennyivel ment a motoros. Igen, akkor is jogilag neki van elsőbbsége, ha 150 km/h-val hajtott lakott területen, ergo a taxis halált okozó közúti baleset vádjával áll majd bíróság elé. Miközben lehet, hogy a gyors motor miatt nem volt reális esélye a manőver előtt észlelnie a motorost. És mégis őt fogják meghurcolni, bevonni a jogsiját, ami neki a kenyérkeresetéhez kell, ill. őt fogják (remélhetőleg csak felfüggesztett) szabadságvesztésre ítélni.
És sajnos van némi közlekedési tapasztalatom arról, mennyi esély van arra, hogy a motoros a sebességhatárt betartva közlekedett, és mennyi az esély arra, hogy azt jelentősen túllépte.
Abszolut megertem. En nem is ulok motorra.
Regen robogoztam napi szinten a forgalmas fouton, ma mar max falun belul mennek robogoval de a varosba mar nem mennek be. Pestre autoval sem szivesen megyek
Ez egy gyász folyamat nála. Majd ha feldolgozza magában teljes mértékben akkor abba hagyja és lehet, hogy újra oktatni fog.
De aztán az is lehet, hogy ez akkora nyomot hagyott benne, hogy örökre megváltoztatta.
Mindenesetre ezt a tevékenységet amibe most belekezdett úgyis abba hagyja majd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!