Zebra mellett sárgakockás bringaátkelő. A bringásnak kint az elsőbbségadás kötelező, de örökké megállnak a kocsik. Ilyenkor mi van?
Bringával megyek, megállok, elengedném a kocsikat, de azok is megállnak pedig csak én vagyok ott, nincs gyalogos. Csak megálltam, egy lábbal a földön, nem szálltam le, nem tolom. Erre fel egyik megáll, másik nem. Össze vissza, semmi következetesség. Miért kell ennyire összezavarni a népet? Ott a felfestés, zebra mellett, de senki se érti igazából.
Akkor a gyalogos nekilódulhat nyugodtan, a bringás meg nem?
Nem! Pont ez az, hogy nem! A bringásnak ki van téve az elsőbbségadás kötelező tábla. (Én viszont már a másik sávnál jártam mikor odaértek, láthatta, hogy van már ott valaki, főleg, ha az ott kiírt 30-al jött volna)
Amúgy ma is arra mentem, csak a másik irányból. 5 méterre voltam a kereszteződéstől, lassan gurultam, meg akartam volna állni. Egy Renault espace kaliberűvel valaki a vonal előtt 1 méterrel megállt, és veszettül villogott, meg integetett, hogy menjek. Mondom, még a közelébe se voltam a kereszteződésnek, simán neki volt elsőbbsége. Nem, nem jól cselekedett a sofőr, nem szabad ilyen jófejségeket csinálni, a mellette levő sávban is jött valaki, meg kellett várnom, hogy az mégis mi a jófenét fog csinálni, megy vagy megáll.
A helyes az lett volna, ha a Rönós nem kezd okoskodni, hanem szépen megy ahogy kell. Senki se volt ott rajtam kívül, se gyalog, se bringával, se erollerrel. Ilyenkor semmiképpen sem szabad lemondani az elsőbbségről, esetleges trutyit kavarva vele.
#16 Ha mindenkin számon akarod kérni, akkor az autósokra is mondhatnánk, hogy 2 évente ismételje meg a kresz vizsgát (amúgy sokakra ráférne). De azt látnád eredményül, hogy a vizsgán mindenki átmegy, mert a szabályokat nem azért szegik meg sokan, mert nem tudják és eszetlenül mennek, hanem azért, mert pontosan tisztában vannak a szabálytalanságukkal, csak önkényesen eldöntik a saját kényelmük érdekében, hogy szerintük milyen szituációban melyik szabály értelmetlen. Ismerek olyat, aki pl. éjszaka nem indexel, mert úgysem látja senki. Én hajnal 3-kor gyalog sem megyek át piroson, van, aki autóval is. Egyébként a társadalmakat, meg bármilyen csoportot lehet aszerint jellemezni, hogy a közmorál a vezetőt tiszteli-e vagy sem, illetve a közösséget a tagjai tisztelik vagy sem. Nem meglepő módon a magyar egyiket sem, mindenki azt csinálja, ami a saját érdeke, nem csak a közlekedésben. Ezért lehet krumplival szavazatot vásárolni, ezért rohadjon meg a szomszéd, ha vasárnap flexel, meg a másik szomszéd is, akinek nem tetszik, hogy reggel 6-kor nyírok füvet, és ezért nem áll meg a biciklis sehol, hiszen ő zöld és bármit megtehet, ezért van csak dísznek a záróvonal és ezért van, aki szembejön az autópályán, mert elnézte a kijáratot.
Semmit nem oldana meg az, hogy a bicikliseket levizsgáztatod KRESZ-ből, nálunk általános iskolai technika és életvitel órán már tanítottak KRESZ-t 8-9 éveseknek, meg már sokkal előtte a kedves édesanyám elmagyarázta a környéken található táblák jelentését már akkor, amikor még pótkerék volt a biciklin, ettől függetlenül 15 évesen simán a kereszteződés közepén néztem körül, hogy jött-e amúgy valami, és Budapesten nem is vagyok hajlandó kerékpározni.
13
Elsőbbségadás kötelező táblánál nem kötelező megállni, csak elsőbbséget kell(ene) adni Megállási kötelezettség csak a stop-táblánál van. (lenne...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!