Kb hány éves kortól gyengülnek a biztonságos autóvezetéshez szükséges adottságok ?
Pld. fékezési reflexidő, távolságok megitélése, fáradtság-érzet hosszú utakon, stb
Átlagosan tapasztaltnak mondható vagyis kb. 20 évesen jogsit szerző, aztán sok éven át, vegyes körülmények között, rendszeresen autózgató emberekre gondolok.
Ez kb. olyan kérdés, hány éves kortól romlanak a reflexeid vagy a látásod, hallásod.
Hát kb. születésedtől fogva folyamatosan.
Megmosolyogtató kis történet, a YouTube-n láttam.
Bírósági tárgyalóterem, gyorshajtási ügy.
A vádlott: Kérem szépen, én 96 éves vagyok. Én már nem sietek sehova.
Én lassan az idős korba lépek. Még nem érzem, legfeljebb guggolni nehezebb. Abban bízom, hogy a belátóképességemet nem fogom elveszíteni. Hogy érezni fogom, hogy már nem szabadna vezetnem.
Én az öregeknél ebben látom a veszélyt. Lehet, nincs olyan betegsége, ami miatt nem kapná meg az orvosit, de nem érzi, hogy bizony, már veszélyt jelent a többiekre.
3: a probléma, hogy lehet, hogy ő is érzi, de elcaplatni a boltba, meg várni a buszra nehezebb, ezért inkább vezet továbbra is, hogy erről a kényelemről ne kelljen lemondania
Aki autóval ment életében mindenhova, az nehezen vált tömegközlekedésre, inkább vezet veszélyesen. Ismertem valakit, aki pl. idősen a kocsiban ülve az utasát kérdezte, hogy most zöld-e a lámpa vagy piros.
4/5 anonim ***** válasza:
Tipikus szélsőséges bullshit példa.
Azért megnézném hány 90 évest mutatsz aki alkalmas a vezetésre. Meg kíváncsi lennék hány 20 éves embert találnál aki konkrétan az általános állapota miatt alkalmatlan.
Szerintem 70 év körül azért bőven lehetne kiszórni az embereket a közúti közlekedésből. Ott már előjön az, hogy itt fáj, ott fáj. Fél évente romlik a látás fél dioptriát, de szemüveget 10 évente íratunk mert ugye kevés a nyugdíj. Kicsit romlik a hallás, de együttélünk vele. Kicsit csökken a reakció idő, kicsit csökken az általános helyzetfelismerés képessége de ezt ugye effektíve nem is nézi senki. Ha meg esetleg komoly gond lenne akkor a háziorvos úgyis megadja, hiszen 50 éve hozzá járunk.
Aztán ezekből lesznek azok a dolgok, hogy a bácsi a vento-val 50-el szab el előttem a stop táblás kereszteződésben, vagy hogy a mamika a csontüres körforgalom előtt állóra fékez, benézeget JOBBRA!!-balra, majd látom ahogy konkrétan ránéz a váltóra és úgy rakja egybe. Meg az ilyen kis apróságok miatt várom most a 220 ezres kártérítésemet is, amikor a belső sávból az 1943-as bácsi egy az egyben oldalról lenyomott a külsőből mert NEM VETT ÉSZRE (??).
Szerintem ezek akkor tetőznek igazán amikor x kor felett érzi is az ember, hogy nem megy neki annyira, és elkezd ritkán vezetni, ezzel még a rutinból is kiesve.
Erre nem lehet válaszolni.
Ott van Besenyei Péter műrepülő pilóta.
66 éves, oké már visszavonult jó pár éve de szerintem neki olyan reflexei és odafigyelése lehet vezetés közben (is) amivel sok fiatalt odaver még évekig.
De lehet valaki fiatalon is nagyon ügyes, aztán bármiféle betegség miatt már nem lesz olyan mint régen...
Szóval erre nem létezik konkrét válasz, max általánosítani lehet, az meg sokszor csalóka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!