Ha az általános társadalmi kulturáltsági szint nem jó, akkor a közlekedési kultúrától sem várhatunk mást?
Nem az általános nem jó, hanem régiónként élnek tahó emberek.
Az ilyen lepukkant környékeken főleg kriminális a vezetési morál.
Bár a sznob környékeken meg az elkényeztetett hülyegyerekek versenyeznek ökör módon.
Na, hát ez most olyan vita, hogy akkor szárazabb-e a kert, ha kevesebb eső esik, vagy akkor, ha nagyobb a hőség. Ebben az esetben is az a válasz, hogy mindkettő igaz, de a kettő nem függ egymástól.
Azaz, az tény, hogy a közlekedők képességei igen sok esetben nagyon gyengék. Pl. nem tudnak huzamosan odafigyelni a vezetésre, elkalandozik a figyelmük, beszélgetnek, telefonálnak, vagy leköti őket a rádióműsor, stb., aztán ha fékezni kellene, nem tudnak időben felébredni, nincs semmi reflexük.
De sokat vezető emberként rengeteg olyan profi sofőrt látok, aki nagyjából alkalmatlan a közlekedésre. Pl. a kamionsofőrök, akik nem adják meg az elsőbbséget, mert hát úgyis ők a nagyobbak. Mennek 80-nal lakott területen, mert mikor a Kmb. kiállt őket traffipaxozni, akkor negyedóra múlva telefonáltak neki a kapitányságról, hogy ha még másnap is a cégnél szeretne dolgozni, akkor azonnal takarodjon onnan. A kamionosok meg persze vérszemet kapnak, semmi szabályt nem tartanak be.
Vagy mikor a hivatásos buszos keskeny úton, emberekkel tömött járművel előzi a biciklist, nekem meg - szemből autóval - le kell menni az útpadkára, hogy ne haljon meg senki.
A kulturáltsághoz nem kötik a C és D jogsikat. Sőt, most már annyira nincs sofőr, hogy a követelményeket is elkezdték levinni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!