Az autók kipörgését nem kellene egy ilyen módszerrel megakadályozni?
Nem ritka jelenség az autók kicsúszása vagy kipörgése, sőt olyan gyakran származik ebből baleset, hogy megérdemel külön figyelmet.
Arra gondoltam, hogy a gumik amikor elkezdik elveszíteni a tapadást, majd az autó elkezdi kitolni a seggét akkor a kocsi aljáról automatikusan kinyílna egy ilyen rögzítő bója amely az aszfalthoz tapadna és megakadályozná, hogy az autó teljesen kipörögjön.
Tehát beszerelnének egy olyan szerkezetet ami valami kemény szerkezetből áll és automatikusan érzékeli a kocsi instabilitását és amikor kell akkor a kocsit az aszfalthoz rögzíti. Elől is és hátul is. Összesen négy rögzítő lábból állna. Igaz, hogy ez a sofőrnek kicsit kényelmetlen lenne amikor hirtelen nagy sebességről azonnal megáll az autó de még mindig kényelmesebb, minthogyha kipördülne a kanyarba és egy kamionnak szállna neki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Eltekintve attól hogy deibil, troll kérdés, ugye az megvan, kérdező, hogy nem az a gond, hogy a kereket nem tudja a fék állóra fékezni, hanem az, hogy nincs elég tapadás. És ha nincs tapadás, akkor egy ilyen autó aljából kinyíló "bója" semmiben sem különbözne egy állóra fékezett keréktől. Épp úgy csúszna arra, amerre a fizika törvényei vinnék. A tapadási súrlódás nem függ a surlódó felületek nagyságától, csak a súrlódási együtthatótól és a felületeket összenyomó erőtől (elméletben, aszfalt és gumi + szennyeződés, esővíz kombináció esetén egy szélesebb, jó mintázatú gumi valamennyivel jobban tapad). Ezen kívül a kerék, ellentétben a bójával, csúszás közben is tud forogni, és van esélye megtapadni újra, és irányba állítani az autót (erről is szólnak a hárombetűs extrák...).
Az ötleted sok sebből vérző végiggondolatlan hülyeség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!