Busszal ellentétbe vonatnál országhatárokon miért van személyzet és mozdonyvezetőcsere, mi indokolja? néha mozdonycsere is
Figyelt kérdés
2022. júl. 3. 19:30
1/6 anonim válasza:
Mert a mozdonyvezetök, meg egyéb személyzet egyrész így állandóan ott van, ahol kell, abban az országban, másrészt a helyiek mindenhol beszélik az adott ország nyelvét.
2/6 anonim válasza:
Az egyes országok nem egyforma vasúti rendszert használnak, például Ausztriában tök más paraméterű árammal működik a rendszer. Bizonyos magyar és osztrák mozdonyokon ezért van kétféle áramszedő, a határon egyszerűen csak vált és már mehet is tovább. Ha viszont a mozdony nem kompatibilis a másik ország hálózatával, cserélni kell.
3/6 anonim válasza:
Laikusként lehetségesnek tartom, hogy az elérő forgalmi uasítások, jelzésképek stb. is ondokoltá tehetik. Mérget ne végy rá!
4/6 anonim válasza:
A 2-es által leírtak teljesen igazak, viszont önmagában nem indokolná, mivel vannak már bőven többáramnemű mozdonyok, felénk (Ny-Mo) gyakorlatilag minden határátlépős vonat ilyennel is közlekedik. A fő oka az, hogy országonként elég erősen eltérő a jelzési rendszer és a forgalmi szabályok, ezért egy magyar vizsgás mozdonyvezető csak a határig mehet, mert külföldre nem érvényes emiatt a "jogosítványa". Ha az üzemváltó állomás külföldön van (pl Hodos, Kürtös), akkor a határtól addig is csak kiegészítő vizsgával mehet, azon túl pedig az adott országra is érvényes mozdonyvezetői vizsgával. Mivel a forgalom tanfolyam több hónap (a többi modul EU-n belül kölcsönösen elfogadott), és az adott ország nyelvén kell elvégezni illetve vizsgázni, adódik, hogy nem annyira tobzódnak a kétvizsgás mozdonyvezetők, aki az üzemváltó állomáson túli utakra bevethetők lennének.
5/6 anonim válasza:
"Mivel a forgalom tanfolyam több hónap (a többi modul EU-n belül kölcsönösen elfogadott), és az adott ország nyelvén kell elvégezni illetve vizsgázni, adódik, hogy nem annyira tobzódnak a kétvizsgás mozdonyvezetők, aki az üzemváltó állomáson túli utakra bevethetők lennének."
Az sem lepne meg, hogy az ilyenek simán lelépnének a jobb fizetés miatt nyugati magáncégekhez vagy az ÖBBhez. :)
6/6 anonim válasza:
Az 5-öst szépen lepontozták, de igaza van, akinek van osztrák vizsgája, azoknak a nagy része Ausztriában vezet, maszekvasútnál, az ÖBB-nél vagy minimum a GySEV osztrák részénél, a Raaberbahnnál.
Itthon is aránylag jól keresnek a mozdonyvezetők, de amíg kinn többszörös pénz van, igen nehéz a kétvizsgás embereket itthon tartani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!