Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Tapasztalta más is ezeket a...

Tapasztalta más is ezeket a világítás, jelzés, hangjelzés terén?

Figyelt kérdés

Tehát az a tapasztalatom, hogy felszereli a gyár a kocsit rengeteg hasznos berendezéssel, viszont itt mindenki arra használja, amire akarja, vagy amihez szokott és ez szerintem nincs rendben. Tudom nem egy gyakoris kérdés fog ezen változtatni, de érdekel ti mit tapasztaltok.


Az egyik nagy kakukktojás a fényjelzés: ha valaki villant nekem, én úgy értelmezem, hogy gyorsabb tőlem és engedjem el, vagy előzésbe fog, netán veszélyes hely felé közelítek (pl: baleset történt) ehelyett nem így van, hanem beenged, rendőr méri a sebességet vagy neki valami nem tetszik...


Hangjelzés: szintén ha nem tetszik valami, vagy jöttem a szomszédba és bedudálok neki, hogy jöjjön ki, holott balesetveszély, vagy előzés megkezdése.


Helyzetjelző: ez a nem létezik kategória, nem tudja, nem használja, nem ismeri mire jó...


Távolsági fényszóró: éjszaka nem tompítják, elfelejtik, településen belül használják, vagyis amikor ő nem lát, akkor hadd szóljon.


Ködfényszóró: nappal helyzetjelzővel együtt nappali menetfény, éjszaka lehetőleg jó látási viszonyok között a tompítottal együtt be kell kapcsolnia.


Hátsó helyzetjelző ködlámpa: az a sorsa mint a helyzetjelzőnek, nem ismeri, nem tudja, nem meri használni, így indokolt esetekben sem látom hogy használnák, pedig rossz látási viszonyok között sokat segít.


Irányjelzés: nekem nincs bajom azokkal akik nem használják, ugyanis ezek általában akkor hagyják el, amikor az ember legyint rá egyet, azonban rengetegen rosszul használják az utolsó pillanatban, vagy össze-vissza és ez a gyakoribb.


Vészvillogó: megállni és várakozni tilosban kötelezően használandó, illetve köszöngetnek vele, viszont bizonyos forgalmi helyzetekben amikor valós segítséget nyújt, akkor azt látom, hogy eszébe sem jut senkinek. Csak egy példa: főúton valaki balra akart kanyarodni, szemből jöttek, megadta az elsőbbséget neki, én lassítok vészvillogóval és a mögöttem lévő csikorgó kerekekkel állt meg, vagy nem értette, vagy mással foglalkozott.


A kedvencem a nappali menetfény és lehetőleg az utólag beszerelt, ami azt jelenti, hogy amíg az orráig ellát addig azt kell használnia, hiszen nem azért szerelte be. Ez az a dolog amit nem szabadott volna bevezetni. Nyilván vannak előnyei és hátrányai, mellesleg én csak a hátrányát tapasztaltam eddig....


És a végére hagytam, ami számomra kifejezetten bosszantó: a területi alapú világítás, amit én a magyar közlekedést figyelve megszüntetnék és állandóra kapcsoltatnám mindig, mindenhol 0-24-ben, mint a lengyeleknél. Azt itt nem lehetne megcsinálni, mint az osztrákoknál, hogy nappal jó látási viszonyok között nem kötelező, mert ez a magyar nem tudná felelősséggel kezelni, de ugyanakkor a logikai és az éghajlati adottságokat figyelembe véve én a horvátot alkalmaznám, miszerint a téli időszámítás alatt mindenhol tompított (hamarabb sötétedik, gyakrabban rossz az idő és a látási viszonyok, így nincs trükközés), a nyári időszámítás alatt pedig elég akkor amikor indokolt. Példa: október utolsó vasárnapjától március utolsó vasárnapjáig folyamatosan ezen az időszakon kívül pedig legyen megmondva hogy nyáron este 6-tól reggel 8-ig folyamatosan.


Ami most megy, hogy tekergetik a település határban, reggel beérve a szürkületben képesek lekapcsolni, vagy este 6-7-8 óra körül még kivilágítatlanul jönnek szerintem nem helyénvaló. Ebben az a legrosszabb, hogy a kezdőt, a tanulóvezetőt erre tanítják.


Egyébként az időszakos világításnak azért van értelme, mert tavasztól őszig megjelennek a motorosok, többnyire gyorsan és a semmiből, akiknél állandó világítás kell, így könnyeben azonosíthatóak lennének, mintsem úgy, hogy mindenkinek világítania kell akkor is, amikor könnyen észlehető a másik.



2022. jún. 26. 11:04
 1/5 anonim ***** válasza:

Fény és hangjelzés alapvetően szituációtól függ. A másik figyelmének felkeltésére szolgál, hogy éppen mire arra az adott helyzet ad választ.


Mondjuk itt ami zavar az a türelmetlenség amikor 0,0001 másodperccel a SÁRGA villanása után már megy a duda. Vagy amikor idegből dudálnak mert elengedem a gyalogost a zebrán, vagy nem akarok kifordulni főútra a kamion elé.


Amit még nem szeretek, amikor valaki úgy villog mintha minimum megkülönböztető jelzéssel menne, még sehol nincs de már a 15 km-el előtte lévőre is villog, mert ő épp 180-al jön a szarjával.


De például a vészvillogós megköszönés szerintem teljesen jól működik és alapvetően eloszlatja a feszültséget. Nekem is megesett, hogy láttam jön a másik, de elé vágtam mert még volt hely, megköszöntem, vissza villantott. Amint tudtam kisoroltam előle és ment tovább. Egy villantás feloldotta az esetleges feszültséget. Nem állt a seggembe, nem kezdett büntetőzni.


Ha beengednek is megköszönöm, vagy odaintek, mert hiszek a pozitív-negatív visszacsatolásban.

2022. jún. 26. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Mondjuk engem sokkal jobban zavar amikor valaki agresszív, vagy egyszerűen retardált.


Kedvenceim a "nem figyelők". Ezektől agyvérzést tudnék kapni.


Tipikus példa többsávos útra kikanyarodás. Látom, hogy jönne ki, elveszem a gázt, villantok...semmi. Villantok megint, tartom a forgalmat...semmi. Közben látom, hogy arccal végig felém van a hülyéje.


Közel érve meg látom, hogy a MOBILJÁT nyomkodja éppen...

Értitek, ott áll egy szituáció kellős közepén és mobilozik ahelyett hogy figyelne.


Másik kedvencem amikor ugyanez van, vagy lassítok, vagy épp csak araszol a forgalom, villantok, hogy jöhet. De nem jön mert a balfarok éppen bámészkodik. Jobbra néz, mert éppen bámul valamit és nem balról figyeli, hogy mikor is akad lehetősége kikanyarodni. (Csak jobbra van lehetősége menni).


Illetve vannak az agresszív parasztok aki kitúrja a kocsi orrát, hogy lemondasson az elsőbbségedről. De az ilyen legalább kijön. Vagy ha neki megyek akkor nem sajnálom. Másik a bamba paraszt, aki ugyanúgy kitúrja a kocsi orrát, de jönni nem jönni ha engeded csak néz rád tátott szájjal...

2022. jún. 26. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Vészvillogó és ködzárófény szempontjából azt tapasztalom, hogy inkább túlhasználják az emberek.


Nyilván van 1-2 szerencsétlen aki éjszaka is elmegy világítás nélkül is, az ilyennek nem kellene jogosítványt adni. Vagy megesik, hogy valaki elfelejti, de itt is van értelmes meg értelmetlen.


Ködzárófénynél azt látom, hogy mindenki feltolja, hagy szóljon, akkor is ha 5 órája jön mögötte ugyanaz az autó. Vészvillogónál is azt látom, hogy feltolják és villognak végig. Holott alapvetően ha már mögötted észlelték és szintén kapcsolták, akkor te akár le is kapcsolhatod. Vagy ha már fél órája áll a pálya és mögötted áll a fél ország.

2022. jún. 26. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A ködlámpa mondjuk érdekes téma.


Szerintem egyrészt túl van tolva a "vakít, meghalunk" téma. HA jön egy nagyobb SUV vagy dobozos aminek magasan van a fényszórója, az sokkal vakítóbb, zavaróbb és még csak tenni sem tudsz vele semmit.


Nekem mondjuk a céges kocsiban elég szar első fényszórók vannak, alig világítják meg az utat, megesik, hogy ködfényt is kapcsolok hozzá, mert a kettő együtt már vállalható és jobban belátni az utak szélét, jobban látni a felületét. Nyilván nem fényes nappal teszem, bár fényes nappal meg sokkal zavaróbb az erős napsütés aztán azt sem lehet lekapcsolni.

2022. jún. 26. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Mondjuk az irányjelzés elmaradása pont az ami szerintem nem elnézhető.


Mert tudom mindenki nagy Fittipaldi aki soha nem hibázik. De én pont azért vagyok ideges, mert a sok paraszt elkezdi rám húzni, mert nem figyel, vagy mert agresszív.


Miközben ha jelezné, hogy sávot akar váltani, akkor simán beengedném.


Persze ettől még tény, hogy a többség nem a szándékot jelzi, hanem a tényt közli azt is abban a pillanatban amikor már el is kezdte a műveletet.

2022. jún. 26. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!