Melyik a jobb, ha már messziről látom a piros lámpát? A végén nagyot fékezni, vagy már sokkal előtte, de enyhébben?
Már messziről látom, hogy piros lámpához közeledek, ott áll előtte egy-két autó, illetve mögöttem is jönnek. Megállhatok úgy is, hogy tartom a sebességet egész végig vagy elemelem a gázpedált de azzal csak minimálisan csökken a sebesség, aztán a végén fékezek egy nagyot, majdnem határhoz közeli szinten, de azért annyira nem, hogy megcsússzon az autó, vagy bármiféle veszélyt jelentsek bárkire.
Egy másik megoldás, hogy már sokkal előtte elkezdek fékezni, de csak enyhén nyomom le, így a hatása lassan és hosszabb távon fejtődik ki.
Melyik a jobb?
gáz elvesz, motorfék, fék
ha úgyis piros, nem kell sietni, nem tartasz fel senkit
így lehet legtöbbet spórolni az üzemanyaggal meg a fékbetéttel
Sokkal előtte, de enyhébben.
Így nagyobb az esélye, hogy mire odaérsz zöldre vált és akkor nem kell állóra fékezni az autót. Ezzel sokat lehet spórolni.
nézni kell azt is, jönnek-e mögötted..van, aki nem érti, miért nem gurul a versenyző alámpáig..aztán duda, integetés, anyázás..
De ha nincs senki, akkor csak motorfék..
Egyszerre nyomd a gázt és a féket.
Aztán győzzön a jobbik. 🤣
Forgalmi helyzettől függ, meg hely- és lámpaismerettől.
Ha előtte is egy lámpa van, ahol tudom hogy rövid a zöld, akkor nyomni fogom neki, hogy a tötymörgés miatt ne ragadjanak be mögöttem a rövid zöld fázis miatt. És majd a másik lámpánál fékezek.
Általam leggyűlöltebb az a fajta autós, aki csak magával foglalkozik, és az ilyen "zsilip"-rendszerre hangolt egymás utáni lámpáknál is úgy halad, mintha egyedül lenne az úton. Épphogy-gázzal indul a zöldre, gurulgat, a következő lámpa már rég zöld, de ő csak egy hajszállala a sárhga előtt gurul át rajta, mert ezzel spórolt fél deci benzint. Igaz, közben 10 másik autóst feltartott.
Ha nincs szó ilyesmiről, és ismerem a helyet, lámpaváltásokat, nem tartok fel senkit, akkor mérsékelten gyorsítva indulok, kb. 30-nál kirakom üresbe, és csak gurulok. És kb. lámpaváltásra érek a következő lámpához, nem is kell fékezni, megyek tovább.
Csak hogy megspóroljam a kötelező köröket az "de hülye vagy üresben fogyasz a motor, sebességben gurulva nem" hamis érvelést terjesztőknek:
Igen, üresben fogyaszt: óránként fél litert. Az alatt az egy perc alatt, ameddig a következő lámpáig gurulok, megeszik kemény 12 ml benzint. Ellenben, ha nem venném ki üresbe, az első ötven méteren elfogyna a lendület, és lehetne gázt adni, hogy ne lassuljak le. Ja, és csak annyi ideig jár alapjáraton, amennyit a következő pirosnál állnék, ha ész nélkül nyomtam volna, és csak a végén fékezek.
Időjárás körülményektől is függ.
Nyilvan száraz úton nem lesz gond belőle ha kicsit később fékezel nagyobbat, mint mondjuk szakadó esöben vizes úton ahol simán rácsúszhatsz az előtted lévőre ha hirtelen fékezel nagyot.
Én úgy szoktam, hogy egy darabig nyomom még a gázt, majd elengedem, kevés motorfék, majd utána finoman lenyomom a fékpedált és pont megállok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!