Az autosok miert nem hagynak megfelelo elozesi tavolsagot amikor biciklist eloznek ?





Említik kresz oktatáson a 1,5 métert. Én személy szerint, mindig betartom, hisz tudom mennyire xar mikor motoron ülve is, a könyököm már majdnem éri a visszapillantóját, annyira közel előz meg.
Az a baj, hogy az ilyenek bele sem gondolnak szerintem, hogy ők mit is csinálnak. Én motorossal sem merném ezt csinál, hát még biciklissel. Azon nincs visszapillantó sem, így mégnagyobb az esély arra, hogy nem veszi észre hogy előzik és pl elkezd kikerülni egy kátyút...🤷♂️










Sok ember annyira béna, hogy nem szabadna autót vezetnie. Fogalma sincs hol a széle, egy kormányt lát, meg maga elé 10 méterre. Oldalra, hátra semmit. Egy másik frusztrált réteg meg direkt szivatja a bicikliseket (szerencsére ezek vannak kevesebben).
Én meg kivárom míg lesz hely, és megelőzöm. Nem mondom, hogy mindig megvan a 1.5 méter, és egyébként bicajosként városban én sem várom el.
Ha a biciklis megy 25-el, az autó meg 30-40-el, akkor 1 méter oldaltáv is nagyon bőven elég. De ha szűk ahely, és 20-al kell mennem egy darabig, akkor az van, ha nem kell megállni a városban, én már boldog vagyok. A sok autós miatt viszont sokszor meg kell állni :D
Szerintem sokkal nagyobb szívás egy kukásautót vagy utcaseprőt kifogni, és 5-10 percig araszolni mögötte, mint fél percet várni egy biciklis biztonságos előzésére.
Országúton, meg nagyobb tempónál meg teljesen átmegyek a másik sávba, mert csak úgy biztonságos.





6. A kresz könyvből vette a mondanivalóját, tehát az értékelese egyértelműen jelzi, hogy hány embernek fogalma sincs a biciklisekre vonatkozó szabályokról!
Bár én hozzá tenném a jobbra tartási kötelezettséget, azaz nem a sáv közepén kellene haladni.
A másik pedig ha csoportosan közlekednek, mindig 2 egymás mellett halad.
Az autósok, motorosok legalább ismerik a kreszt, az más kerdés persze mire emlekeznek belőle, és mennyire tartják azt be.
De egy biciklisnek ez nincs előírva pedig nagyon is kéne. És a legtőbb a táblak nagyrészét sem ismeri. Sok balesetet meg lehetne előzni, ha kötelező lenne biciklire a kresz vizsga.





#14: szerinted ha a biciklis a jobb keréknyomban megyek (városban), az a sáv közepe?
Csak mert amikor ott megyek folyamatosan centiznek az autósok, pedig ők sem mennek kijjebb.










@14: igen, a KRESZből írta - de az nem csak a kerékpárosokra vonatkozik, hanem mindenkire. És sokan nem ismerik - nem csak akik kerékpáron ülnek.
A jobbra tartás valóban lényeges: alapesetben a jobb szélső forgalmi sávban kell közlekedni - kerékpárral is. De ez nem jelenti azt, hogy az út széléhez kellene tapadni - ez egyrészt önmagában is balesetveszélyes, másrészt csak bátorítja a gépjárm<vezetőket a centizésre.
Az pedig, hogy az autósok/motorosok ismerik a KRSZt, hát... Annyi jogosan feltételezhető, hogy életükben egy alkalommal megtanultak belőle annyit, hogy átmenjenek a vizsgán. Aztán ezután már semmi jelentősége - kíváncsi lennék, közülük mennyien tudják, hogy azóta mi változott a szabályozásban. És természetesen ugyanez igaz a kerékpárosokra is - főleg, hogy a 80%-uk pontosan ugyanolyan vezetői engedéllyel rendelkezik, mint aki éppen gépjárművet vezet...















Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!