Ha jogsi nélkül mennék valahova gyakorolni vezetni, milyen következményei lennének,ha a rendőr igazoltatna?
Természetesen nem egyedül mennék,hanem tapasztalt vezetővel, és jó lenne egy kis rutint szerezni(ingyen)
Tényleg eltilthatnak a vezetéstől és a jogsi folytatásától is? Hogy tudjátok? Milyen következményei vannak?
Ha mar csinalod a jogsit akkor dobd a jogdi nélküli vezetest szerintem is. Gondolj bele, hogy ha veletlenül feltűnik mögötted a jard stresszelni fogsz es esetleg a rutintalan, vagy lerázós manővereid miatt fogtok mindketten szívni.
Tul kell élni oktató mellett ezt a pár hónapot, aztán lapozol.
Kedves kérdező!
Köszönöm a privát üzenetet, de úgy döntöttem itt válaszolok a nyilvánosság előtt. Te is nyugodtan írhattad volna ide, amit nekem elküldtél.Nincs benne semmi szégyelleni való.
A jogosítvány szerzés nem verseny. Mindenki a saját tempójában halad. A kötelező 30 óra vezetés és 580km csak az alap, aminek meg kell lennie.
Vannak emberek, akiknek ez elég, de sokan vannak, akiknek nem. Az átlag kb.40-45 óra közt van valahol (valakinek még több).
Hidd el a szüleid is azt akarják, hogy biztonságosan tudj vezetni. Ha ehhez még szükséged van pár órára, vegyél még. Gondolom, ha eddig biztattak és fizették az óráidat, ezután is meg fogják tenni.
Ne félj a vezetéstől, azt hiszem senki sem úgy születik, hogy tud vezetni. Gyakorolni kell, sokat.
Azért nem jó megoldás, ha másik autón is gyakorolsz,mert (ahogy már én is írtam, és egy másik hozzászóló is) a másik autón máshogy fog a kuplung, más a váltó. Esetleg rükvercbe is máshogy kell kapcsolni.
Neked most az oktató autó működtetését kell megtanulnod. Ezen fogsz vizsgázni.
Ahogy te is írtad, a forgalmi helyzeteket kell gyakorolnod. Az elhagyatott föld út nem ilyen hely.
Elhiszem, hogy szívesen kipróbálnád az otthoni autót is, de erre még bőven lesz időd a jogosítvány megszerzése után is.
Nem tudom milyen sűrűn veszel órákat, és azt sem, hogy hányadik óránál jársz, de igyekezz legalább heti 3-4 napot vezetni.
A youtube-on vannak fent oktató videók. Komplett vezetési órákat nézhetsz végig. Ezekből is sokat lehet tanulni.
Ha teheted és az oktató is vevő rá, ülj be egy másik tanulója mögé az autóba és figyelj. Nagyon sokat lehet tanulni ebből is. Több időd marad körülnézni, figyelni mit csinál a másik és meg is tudod beszélni az oktatóval, ha kérdésed van.
Nekem szerencsém volt, mert volt egy váltótársam, akivel sokat vezettünk így. A két vezetési órából egy órát én vezettem, egy órát ő, és ilyenkor a vezetési kartont is egy-egy óráról írtuk alá.
A szüleid mellé is beülhetsz a jobb elsőbe és figyelj mit miért csinálnak.
Aztán, ha már megvan a jogosítványod próbálkozhatsz többféle autó vezetésével, megismerésével.
Szóval ne add fel.
Köszönöm a válaszodat!
"Hidd el a szüleid is azt akarják, hogy biztonságosan tudj vezetni."
Így van, viszont már kicsit húzzák a szájukat,hogy még 10 óra, vagy akár több is.
"Nem tudom milyen sűrűn veszel órákat, és azt sem, hogy hányadik óránál jársz, de igyekezz legalább heti 3-4 napot vezetni."
Heti 2 napon megyek vezetni, és jelenleg még ez is sűrű. És nem olyan gyakori más helyeken.
30 órát levezettem már.
"A szüleid mellé is beülhetsz a jobb elsőbe és figyelj mit miért csinálnak."
Mostanában már ezt teszem. De újdonságot nem mutatnak. Tegnap kipróbáltam az autónkat, most már át is érzem, mit miért csinálnak.
Igazából már nem olyan sok tanulnivalóm van, amit eddig nem hallottam. De a rendszeres hibáim, figyelmetlenségeim sokadik átbeszélésre se javulnak, újra és újra elrontom, aztán meg beborulok.
Tegnap olyan jó volt vezetni a mi autónkat hogy kedvet kaptam igazán megszerezni a jogsit.
Viszont egyegy óra után tényleg elmegy a kedvem...
Ez a kuplung is. Nem is gyorsan engedem fel, mégis rendszeresen lefulladok.
Még egy dolog eszbe jutott. Nem tudom van-e erre lehetőség abban a suliban, ahol tanulsz.
Nekem volt lehetőségem a 30.óra után próbavizsgát tenni.
Ez úgy zajlott, hogy az egyik órára eljött velünk egy másik oktató. Végig úgy csináltunk, mintha éles vizsga lenne. (autó ellenőrzés, tétel húzás, az oktató csak annyit beszélt, mintha tényleg vizsgán lennénk). A "vizsgabiztos" pedig hátul ült és jegyzetelt.
Amikor visszaértünk a kiinduló pontra, megbeszéltük milyen hibáim voltak (volt bőven, még olyan is, amiért élesben megbuktam volna)
Ez több szempontból is hasznos volt:
- az oktatónak is visszajelzés volt arról, amit nem jól, vagy nem pontosan csinálok
- az ezt követő gyakorló órákon tudtuk gyakorolni azt, amit a próbavizsgán elrontottam
- az éles vizsgán már nem volt új, hogy ül mögöttem valaki, aki figyel
Ezt követően az első éles vizsgám sikeres volt, és azóta is rendszeresen vezetek.
"Ez a kuplung is. Nem is gyorsan engedem fel, mégis rendszeresen lefulladok."
Ha lefulladsz, valamit mégsem jól csinálsz. Erre figyelj, mert ha jól tudom, a vizsgán a harmadik lefulladás bukás.
Ez a lefulladás induláskor van?
Akkor, ha nem hirtelen engeded fel a kuplungot, az lehet a baj, hogy gázt meg nem adsz mellé megfelelően.
A 12-ből csak azzal nem értek egyet, hogy feltétlenül érdemes lenne heti 3-4 napot vezetni. Legalábbis, nekem nagyon megfelelt a heti 2. Igaz, így lassabban lesz meg a jogsi, de a tanultaknak van idejük "ülepedni", azaz újdonságból régi alapismeretté válni, amire nem kell figyelni, hanem automatikusan jön. Konkrétan egy olyanra emlékszem az én tanulásomból, hogy egy biciklist kellett megelőzni, miközben szemből felbukkant egy autó, és én nem is gondolkodtam, hanem automatikusan gyorsítottam, hogy még a szembejövő előtt meg tudjam előzni a biciklist, ne kelljen mögötte poroszkálni 10-zel. Csak mikor az oktató megdicsért, akkor esett le, hogy ezt tényleg jól csináltam. Jó, így sok év után az ilyesmi már egy jelentéktelen apróság, de az elején még egyáltalán nem volt olyan nyilvánvaló.
Az én tanulóautómon a kuplunggal automatikusan ad egy kis gázt is. És én úgy tanultam,hogy először felengedem a kuplungot, és csak utána adok gázt.
Az otthoni autónk az meg ilyen,hogy gázt is kell adni kuplunggal együtt. Nagyon fura volt, mert a tanulóautóm nem ilyen, nem így kell kezelni.
Múltkor egy észre nem vett enyhe bukkannó lehetett a ludas, amikor zebránál megálltam, és utána induláskor lefulladtam
#16:
Minden autó megindul a kuplung felengedésével, mivel alapszinten, gázfröccs nélkül is kap a járó motor némi üzemanyagot, plusz sebességben van. Ezt hívják úgy, hogy a felengedéssel egyesben hagyod hogy picit guruljon, amikor megvan az a 2-4km/ó amire az alap gáz elég, akkor kell neked odalépni, és 15-20km/ó-ig kigyorsítanod.
Erre mondta az oktatóm azt hogy a tanulók és kezdő vezetők jellemző tévhite, hogy gázadásra indul az autó. Francokat! Azzal gyorsítasz.
#15
Egyet értek.
Jó, ha van ideje a tanult dolgoknak kicsit érnie, ellenkező esetben másnap ugyanúgy el fogod rontani.
Személy tapasztalat, hogy most, mivel motorhibás az oktatóautó, ezért 3 hétig nem tudtam menni, de utána is csak csereautóval (Golf MK7 -> Golf MK3), meglepő módon ekkora kihagyás után is sokkal jobban ment, mint korábban, pedig az autó is ismeretlen volt (a másikkal addigra már levezettem 24 órát). Talán közrejátszik, hogy egy elektronika-halmazból (ami pl. üresben való ácsorgás közben kézifék nélkül is automatikusan fékez) beültem egy ~20 évvel öregebb technikába, ami közelebb áll a korábbi ismereteimhez, de valószínűleg nem csak ez játszott közre, ugyanis teljesen eltűntek olyan korábbi hibák, melyek előtte jellemzőek voltak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!