Ha kocsikázás közben,90km/h val közlekedve, az útnak egy részén elém szalad egy gyalogos és én elakarom kerülni a balesetet megvédve az ő és az én testi épségemet akkor elég fékezés helyett azonnal a kéziféket(rögzítőféket)behúznom?
A nevében is benne van hogy az autó rögzitésére szolgáll, nem sebességből való lefékezésbe.
Baby driver persze megteheti, de te nem, főleg közúton.
Rossz ötlet.
Gyengébb, mint az üzemi fék és ha blokkolja a hátsó kerekeket, akkor irányíthatatlanná válik az autó.
A kézifék csak rögzitő fék.
Annyira gyenge a fékhatása hogy szinte semmi.
Ha berántod és nagyon jó, akkor meg csak csúszik a hátsó kerék és semmi fékhetás.
Egyébként meg az első tengelynek van jobb hatása kb 70 %, a hátsó meg 30 %.
"A kézifék csak rögzitő fék."
Ez speciel nem igaz, a legtöbb személy- és teherautóban az látja el a biztonsági fék funkcióját is, azaz az üzemi fék meghibásodásakor a kézi- vagy rögzítőfék használatával meg lehet állítani a járművet.
Az eredeti kérdésre visszatérve a kézifék nem alkalmas baleset elkerülésére, mind adagolhatóságban, mind fékerőben messze elmarad az üzemi fék hatásától. És ahogy fentebb is írták, kéziféknél nem működik az ABS és az ESP sem.
"Az eredeti kérdésre visszatérve a kézifék nem alkalmas baleset elkerülésére, mind adagolhatóságban, mind fékerőben messze elmarad az üzemi fék hatásától. És ahogy fentebb is írták, kéziféknél nem működik az ABS és az ESP sem."
Mondjuk egy ABS-el ellátott autónál ilyen esetben nem szempont az adagolhatóság az üzemi féknél sem, hiszen végig maximális fékerőre van szükség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!