Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ha kocsikázás közben,90km/h...

MerACE13 kérdése:

Ha kocsikázás közben,90km/h val közlekedve, az útnak egy részén elém szalad egy gyalogos és én elakarom kerülni a balesetet megvédve az ő és az én testi épségemet akkor elég fékezés helyett azonnal a kéziféket(rögzítőféket)behúznom?

Figyelt kérdés

2022. febr. 1. 15:17
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
94%
Az biztos hogy a gyalogos életét ezzel megmented, hiszen ő az úttesten van, te pedig pár méteren belül az árokba fogsz borulni egy ilyen manőver után.
2022. febr. 1. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
94%
A kézifék csak a hátsó kerekeket fékezi, a fékezőerő pedig alig a fele a lábbal üzemeltetett üzemi féknek. Az üzemi fék mind a 4 kereket fékezi és valószínűleg van benne ABS is, ami miatt fékezéskor nem blokkolnak a kerekek, és az autó végig irányítható marad. A kézifék mechanikus kapcsolat, az ABS ott nem segít, ha csúsznak a hátsó kerekek, akkor az autó instabil lesz fékezéskor.
2022. febr. 1. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
90%

A nevében is benne van hogy az autó rögzitésére szolgáll, nem sebességből való lefékezésbe.

Baby driver persze megteheti, de te nem, főleg közúton.

2022. febr. 1. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
95%
Kicsit sok volt a Need For Speed? A való életben nem áll bele a földbe szög egyenesen a kocsi a kéziféktől.
2022. febr. 1. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
100%
Nem elég. Sőt, nagy hiba lenne ilyet csinálni.
2022. febr. 1. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
100%

Rossz ötlet.

Gyengébb, mint az üzemi fék és ha blokkolja a hátsó kerekeket, akkor irányíthatatlanná válik az autó.

2022. febr. 1. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
100%

A kézifék csak rögzitő fék.

Annyira gyenge a fékhatása hogy szinte semmi.

Ha berántod és nagyon jó, akkor meg csak csúszik a hátsó kerék és semmi fékhetás.

Egyébként meg az első tengelynek van jobb hatása kb 70 %, a hátsó meg 30 %.

2022. febr. 2. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
91%

"A kézifék csak rögzitő fék."

Ez speciel nem igaz, a legtöbb személy- és teherautóban az látja el a biztonsági fék funkcióját is, azaz az üzemi fék meghibásodásakor a kézi- vagy rögzítőfék használatával meg lehet állítani a járművet.

Az eredeti kérdésre visszatérve a kézifék nem alkalmas baleset elkerülésére, mind adagolhatóságban, mind fékerőben messze elmarad az üzemi fék hatásától. És ahogy fentebb is írták, kéziféknél nem működik az ABS és az ESP sem.

2022. febr. 2. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
100%

"Az eredeti kérdésre visszatérve a kézifék nem alkalmas baleset elkerülésére, mind adagolhatóságban, mind fékerőben messze elmarad az üzemi fék hatásától. És ahogy fentebb is írták, kéziféknél nem működik az ABS és az ESP sem."


Mondjuk egy ABS-el ellátott autónál ilyen esetben nem szempont az adagolhatóság az üzemi féknél sem, hiszen végig maximális fékerőre van szükség.

2022. febr. 2. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
18. Tovább már nem olvastad elég volt neked az első sor?
2022. febr. 3. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!