Hogyan sajátítottátok el és alkalmazzátok a defenzív gépkocsivezetést?
50 köbcentis segédmotoron egy nagyobb városban kötelező volt megtanulnom, ugyanis ha nem így vezetnék, akkor már áthajtottak volna rajtam.
Úgy kell mindenre és mindenkire nézni, hogy potenciális veszélyforrás és mindig legyél készen elkerülni egy balesetet, amit azok okozhatnak. Figyelem!! Nem azt mondom, hogy paranoiát építs fel magadban és félj mindentől, hanem egy egészséges figyelmi és készenléti állapotban kell lenned, és tisztába kell lenned a képességeiddel és maximálisan tudd kezelni őket!
Nekem a nyugi meg a fókusz a két kulcsszó. Kényelmesen, nagyon odafigyelve mindenkire, előre gondolkodva és kooperatívan, meccsezés nélkül. Ez utóbbi persze nem könnyű, ha azt érzed, hogy túl sok a hülye, vagy pláne ha késésben vagy, és mindenki útban van. :)
Az oktatóm igen okos volt, nagyon sok apróságot megtanított, pl. hogy lekanyarodáskor előbb indexelünk és csak aztán fékezünk. Azzal indokolta, hogy a többiek mind lehetnek éppenséggel hülyék is, ezért időt és egyértelmű jelzéseket kell adni nekik, hogy megértsék, mit akarunk. Magával az autó mozgásával is ki lehet fejezni a szándékokat, és mindig jóval előbbre kell figyelni és gondolkodni.
Szerintem kulcsszó az agresszió kerülése és előzékenység.
Utóbbi persze nem minden áron.
Ha azt látom, hogy valaki agresszív paraszt, akkor inkább engedem, menjen dolgára. Mert a legtöbb baj akkor van ha két agresszív paraszt találkozik és a csak azért is dolgokból lesz baleset.
Tényleg kerülni kell a "meccsezést". Én mindig azt mondom, lehet az utakon bármennyi hülye, lehet a másik bármekkora hülye, az nem jogosít fel téged arra, hogy te is hülye legyél.
Vagy ha már index. Az indexelésnél jelzést adunk, hogy szeretnénk végrehajtani egy manővert. Hagyunk a másik félnek, feleknek kellő időt reagálni. Szándékot jelzünk és nem tényt közlünk. sokan sajnos így vannak vele, dobja az indexet, de már el is kezdte a manővert. Aztán meg megy a mutogatás, hogy hát ő pedig indexelt, csak közben már félig előtted volt.
Vagy nem vagyok szent, túllépem bizonyos határig a sebességet.
De nem bárhol és nem bármi áron.
Nyilván más az amikor egy védett úton megyek és 50 a határ, ott lehet belefér a 65 is. Viszont ha zebra van, vagy olyan úton megyek, ahol sok kikanyarodó, gyalogos várható, ott sokszor még a megengedett sebességet sem érem el, egyszerűen mert veszélyes és magamnak adok inkább egy pár másodperc előnyt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!