Debrecenben miért nem tesznek már valamit annak érdekében, hogy ne nőjjön tovább az autóval közlekedők száma?
Lassan már kezelhetetlen Debrecenben az autós forgalom növekedése. Egyre gyakoribbak a dugók a forgalmasabb útvonalakon akár már csúcsidőn kívül is. De már a mellékutcákban is egymást érik az autósok és akkor még nem beszéltünk az egyre növekvő parkolási nehézségekről.
A városvezetés abban látja a megoldást, hogy utakat szélesít ki, és egyre több lámpás csomópontot alakít ki körforgalmak helyett.
Ennek eredménye a szélesebb és forgalmasabb utak, nagyobb zajjal és növekvő levegő szennyezésel és még több dugó a kereszteződések korlátozott áteresztőképesége miatt.
Miért nem fejlesztik ehelyett a tömegközlekedést és a kerékpáros közlekedést? A kerékpáros közlekedést fejlesztését miért csak propaganda célú látványberuházásokkal tudják le? Miért nem építenek valóban használható és megfelelő útvonalon haladó kerékpárutakat?
Miért nem vetnek ki több adót az egy autónál többel rendelkezőkre (pl. több kocsi egy családban és a legtöbb autóban csak egyedül űl a vezető)?
Mit gondol a városvezetés mi lesz pár év múlva ha ilyen ütemben nő az autósok száma a városban?
Mert Magyarország ebben a tekintetben leragadt a XX. században. Itt még nem lett mindenki számára nyilvánvaló, hogy a forgalomgerjesztés eredménye a forgalom növekedése...
És nehéz túllépni a régi, hibás beidegződéseken.
A statisztika szerint Budapest után Debrecenben van a legtöbb autó, így érthető a hatalmas forgalom!
Egy fejlődő városban ez természetes.
Debrecen meg önmagát messze túlnövően fejlődik, sajnos a közúthálózat nem bírja a tempót a fejlődéssel.
A kerékpár önmagában nem üdvözítő megoldás, már így is túl pofátlanok, mennek mindenen keresztül...
A tömegközlekedés - a villamosokon, esetleg a trolikon kívül igen zavaros, mert nem igazán van jól szervezve.
A környezetszennyezést a trolivonalak, villamosvonalak számának növelésével lehetne megállítani!
Most kezdik a 3-as villamos tervezését.
3-as, nem, nem kell méregdrága infrastrukturális beruházásokban gondolkodni, mert amíg arra várunk, hogy összelobbizzák rájuk a pénzt, belefullad a város az autóforgalomba.
Egy Debrecen méretű városban elsősorban a buszokat segítő forgalomtechnikára van szükség, rugalmas mikromobilitási rendszerekre (pl. kerékpár , rollerkölcsönzés az egész városban), valamint aktív szemléletformálásra, továbbá helyenként a P+R parkolás is szóba jöhet. Ami pedig infrastruktúra fejlesztésként szóba jöhet, az az elővárosi vasutak intenzív fejlesztése, mert az nagyságrendekkel egyszerűbb, mint kétes megtérülésű villamos vonalakkal teleszórnj egy full beépített várost.
4: dolgozik a busz-lobby...
Az elővárosi vasútfejlesztés valóban hatalmas lehetőség és szükségszerűség!
De ne a rohadt, buszokat favorizálják már a trolik és a villamosok helyett!!! Nyilván első beruházásnak mindkettő többe kerül, de azután meg olcsóbb, mert visszatermeli az áramot, tovább üzemben tarthatók stb. Hogy a zsúfolt városok környezetszennyezéséről már szó se essék...
Számomra a szegedi tömegközlekedés a legszimpatikusabb, legfejlettebb, legelőremutatóbb!
Az elektromos buszok - amikre milliárdokat akarnak költeni szerte az országban - még sokáig nem lesznek kiváltó megoldások, mert a technológia nem kellően kiforrott még!
3-as "A kerékpár önmagában nem üdvözítő megoldás, már így is túl pofátlanok, mennek mindenen keresztül..."
Talán azért mennek mindenen keresztül, mert nincs épkézláb kerékpáros infrastruktúra a városban, amik épülnek kerékpárutak pedig átgondolatlanul és túl nagy kompromisszumokkal épülnek ami nem teszi lehetővé rajtuk az észszerű kerékpáros közlekedést, például túl nagy kerülővel közlekednek, többször át vezet az úttest egyik oldaláról a másikra, közös kerékpáros és gyalogos út olyan helyeken ahol még a gyalogos forgalomnak sincs helye. Míg máshol a városban ahol lenne hely kerékpárút járdára felfestéssel való kialakítására ott a parkoló autósok és a forgalom közé szorítják be a kerékpárosokat lásd Csapó utca. Az ilyen észszerűtlen kerékpáros infrastruktúra arra készteti a kerékpárosokat, hogy más jobban használható bár szabálytalan útvonalakat használjanak.
Egy fejlődő városban a 21. században az lenne a természetes, hogy fejlesztik a közösségi közlekedést és az alternatív közlekedési formákat például kerékpáros közlekedés és nem autópályákat vágnak a belvárosba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!