Szabályos ha a busz onnan akar sávot váltani?
A képen kékkel jelöltem meg a busz megállóját, pirossal pedig azt a helyet ahonnan át akar térni az egyenesen haladó sávba. A kettő között a valóságban 25 méter van. A kérdés, hogy a buszosnak melyik ponton kell sávot váltania?
Egyből a megállóból már el kell kezdenie a sávváltást vagy kielőzhet 4 autót és átmehet 25 méterrel előrébb?
"Kreszcsoportban gyakorlatilag minden válaszolónak más volt a véleménye mint nektek" Nyilván, hisz nem vizsgázatok le még kreszből. Kérdezd meg az oktatótókat a konkrét, Vámház körúti szituációról, amit a fotód illusztrál. Abból kell levizsgáznod, amit ő mond, nem abból, nem a gyaki népének véleményéből, ugye.
Javaslom továbbá, hogy tanulj meg pontosabban kérdezni.
Tizennégy, a megállóból elinduláskor elsőbbsége van, de az a külső kanyarodó sávban való továbbhaladásra vonatkozik. A belsőbe sávot kell váltania, arra már nincs elsőbbsége.
Még valaki valami nagy okossággal?
Esetleg a kék festés mint megkülönböztető jelzés?
Olyan nincs, hogy valami egyszerre funkcionál forgalmi sávként is meg autóbuszöbölként is.
Vagy-vagy.
Mivel az egy teljesen normális forgalmi sáv a forgalomban résztvevő járművek részére, ezért az egy megállóhely, nem öböl - így elinduláskor a busznak is kutya kötelessége a külső forgalmi sávba elindulni. Onnan aztán szabályosan indexelve, mint bármilyen más jármű, sávot válthat a belsőbe.
Ne találjuk már ki, hogy a busz sávot ugorhat! Mi lesz a következő, a villamos fölfelé indexelés után földkörüli pályára állhat?!
"Olyan nincs, hogy valami egyszerre funkcionál forgalmi sávként is meg autóbuszöbölként is.
Vagy-vagy."
Téves válasz ez is, sajnos. A buszmegálló jelölésen áthajtani szabad, megállni, várakozni tilos. Tehát mint forgalmi sáv is funkcionálhat adott esetben, pontosabban átvezethető rajta és használható, ha nincs busz a megállóban akkor áthajt a jelölésen, ha van akkor a kanyarodó vár a sorára.
Mivel egyenesen csak egy forgalmi sáv halad tovább, így a lakott területen belüli busz besorolás szabály érvényesül, miszerint lassítással, szükség esetén megállással is biztosítani kell a besorolást.
Pontosítok: Nem öbölként hanem megállóként is funkcionálhat egyszerre. A KRESZ nem tesz különbséget öböl vagy megálló között.
"Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak, trolibusznak, az iskolabusznak és a gyermekeket szállító autóbusznak a megállóhelyről való elindulását – ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető – lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, az iskolabusz, a gyermekeket szállító autóbusz, valamint a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről."
Tehát: Nincs olyan hogy csak az autóbusz öbölből érkező buszt vagyunk kötelesek beengedni. Mindkettő megállóhely.
Ezt mondom én is, vazze. Megálló, az elindulást segíteni kell - ergo a külső sávban nem vágunk be elé, stb.
De onnantól csak forgalmi sáv a külső, nem buszöböl. Nem kell elősegíteni, hogy a belsőbe jusson. Az már sávváltás lesz. Indexel, sávot vált.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!