Hogyan dob át az útburkolat a szembesávba?
Itt a videó róla (csak az eleje fontos!): https://www.youtube.com/watch?v=NewKFsjO7g8
Én semmi különöset nem látok az útburkolaton ebben a videóban. Van némi kátyú meg foltozás, de egyik sem tűnik akkorának, hogy megdobódjon tőle a jármű. Vannak sokkal rosszabb utak is, méteres kátyúkkal, ott mégsincs ilyen gond belőle. Dőlni sem dől a burkolat, hogy arra terelje a járművet.
Valaki látja, hogy mi dobja meg a járművet ennyire? Esetleg személyes tapasztalat arról az útszakaszról (én nem jártam még arra)? A videóban tényleg brutális hogy átmegy a szembesávba jármű, nem tudom elképzelni, hogy eddig még miért nem foglalkoztak vele. Akit nem dob meg az a szakasz, az mit csinál másképp? Videóból kiindulva mindenkit meg kéne dobnia, aki arra jár.
Üres teherautókat dobálja meg. 67-es úton Simonfa után is van egy ilyen, csak picit dob.
Erre sajna nem lehet felkészűlni, max. ha 40-el mész teherautóval. De legalább drága az üzemanyag meg az útdíj.. két ember halt meg feleslegesen..
"Én semmi különöset nem látok az útburkolaton ebben a videóban. Van némi kátyú meg foltozás, de egyik sem tűnik akkorának, hogy megdobódjon tőle a jármű."
Ha esetleg nem egy pixeles videó alapján próbálnád meg eldönteni, hanem mondjuk megnéznéd élőben... :D
A videóban szereplő helyen a dilatáció előtt már korábban is votl egy úthiba és mellette felgyűrődött az aszfalt. A gyűrődés pedig már 5-6 évvel ez előtt is meg tudta vezetni a kormányzott kereket.
Jogosítványszerzéskor oktatják, hogyan viselkedik az autó bukkanón, mikor melyik tengelyen esik vagy nő a terhelés. Amikor bemész az úthibába akkor a benne lévő tengely terhelése nő, amikor kijössz akkor egy pillanatra jenetősen csökken. Ha ebben a pillanatban vna ott bármi ami meg tudja vezetni a kereket ( kormányzottnál elég csak az egyiket ) akkor már mész is a levesbe.
#6
Előtte-utána tökéletes az út, ez a hiba pedig nem is annyira látványos. Nem egy négy számjegyű útról van szó, ahol 99%-ban a kátyúkat figyeli az ember. Autóút vége utáni 5-6. kilométer ukrán állapotban. Veszélyesebb, mintha az egész út egy talicska fos lenne.
Egy jól széttaposott évek alatt a sok ütéstől még meg is süllyedt úthiba bizony meg tudja dobni úgy a teherautót is, hogy elemelkedik mindkét kerék a földtől (egy tengely).
Amikor az első emelkedik még nem is olyan gáz, de mikor a vontató hátró tengelye elveszti a tapadást, akkor ugyanúgy bebicskázik a szerelvény a kanyarban, mint amiket jeges úton látsz.
Nyilván nem tart a tapadásvesztés a végtelenségig, így "csak" a szembesávba rántja át a szerelvényt az útburkolat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!