Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogyan dob át az útburkolat a...

Hogyan dob át az útburkolat a szembesávba?

Figyelt kérdés

Itt a videó róla (csak az eleje fontos!): https://www.youtube.com/watch?v=NewKFsjO7g8


Én semmi különöset nem látok az útburkolaton ebben a videóban. Van némi kátyú meg foltozás, de egyik sem tűnik akkorának, hogy megdobódjon tőle a jármű. Vannak sokkal rosszabb utak is, méteres kátyúkkal, ott mégsincs ilyen gond belőle. Dőlni sem dől a burkolat, hogy arra terelje a járművet.


Valaki látja, hogy mi dobja meg a járművet ennyire? Esetleg személyes tapasztalat arról az útszakaszról (én nem jártam még arra)? A videóban tényleg brutális hogy átmegy a szembesávba jármű, nem tudom elképzelni, hogy eddig még miért nem foglalkoztak vele. Akit nem dob meg az a szakasz, az mit csinál másképp? Videóból kiindulva mindenkit meg kéne dobnia, aki arra jár.



2021. aug. 7. 02:27
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Üres teherautókat dobálja meg. 67-es úton Simonfa után is van egy ilyen, csak picit dob.


Erre sajna nem lehet felkészűlni, max. ha 40-el mész teherautóval. De legalább drága az üzemanyag meg az útdíj.. két ember halt meg feleslegesen..

2021. aug. 7. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Több úthiba egymás után olyan frekvencián rázza meg a futóművet, amit a lengéscsillapítók nem tudnak elnyelni, és a gumik és az aszfalt között megszűnik a kapcsolat.
2021. aug. 7. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Ezen a konkrét helyen személyautóval is érezhetően romlik az út-kerék kapcsolat, ha szerencsétlenül érkezel (és kellő tempóban). Én 80-90 km/h körül értem egyszer úgy oda , hogy nem pont a tervezett íven fejeztem be az enyhe kanyart - nyilván a kisebb méret miatt ez nem okozott ekkora közvetlen veszélyt, meg azóta lassítok is ugyanitt.
2021. aug. 7. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
91%

"Én semmi különöset nem látok az útburkolaton ebben a videóban. Van némi kátyú meg foltozás, de egyik sem tűnik akkorának, hogy megdobódjon tőle a jármű."


Ha esetleg nem egy pixeles videó alapján próbálnád meg eldönteni, hanem mondjuk megnéznéd élőben... :D


A videóban szereplő helyen a dilatáció előtt már korábban is votl egy úthiba és mellette felgyűrődött az aszfalt. A gyűrődés pedig már 5-6 évvel ez előtt is meg tudta vezetni a kormányzott kereket.


Jogosítványszerzéskor oktatják, hogyan viselkedik az autó bukkanón, mikor melyik tengelyen esik vagy nő a terhelés. Amikor bemész az úthibába akkor a benne lévő tengely terhelése nő, amikor kijössz akkor egy pillanatra jenetősen csökken. Ha ebben a pillanatban vna ott bármi ami meg tudja vezetni a kereket ( kormányzottnál elég csak az egyiket ) akkor már mész is a levesbe.

2021. aug. 7. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Vortrex ***** válasza:
84%
Úgy hogy elkezdi dobálni a nyerges kamiont, egyik pillanatban az első kerekeken csökken a tapadás, a pattogó vontatmány tehetetlensége meg átfordítja a szembe sávba
2021. aug. 7. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 MGéza ***** válasza:
29%
A sofőr ezt benézte, lehet a balesetkor is ez történt. Ilyenkor eleve lassítani kell kicsit és az úthiba mélyedésével nagyon enyhén ellentétes irányba kormányozni. Persze a nagy tömegű rakomány így is beránthatja a mélyedés irányába a kamiont, ezért kell igen óvatosan ellenkormányozni.
2021. aug. 8. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

#6

Előtte-utána tökéletes az út, ez a hiba pedig nem is annyira látványos. Nem egy négy számjegyű útról van szó, ahol 99%-ban a kátyúkat figyeli az ember. Autóút vége utáni 5-6. kilométer ukrán állapotban. Veszélyesebb, mintha az egész út egy talicska fos lenne.

2021. aug. 8. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Egy jól széttaposott évek alatt a sok ütéstől még meg is süllyedt úthiba bizony meg tudja dobni úgy a teherautót is, hogy elemelkedik mindkét kerék a földtől (egy tengely).

Amikor az első emelkedik még nem is olyan gáz, de mikor a vontató hátró tengelye elveszti a tapadást, akkor ugyanúgy bebicskázik a szerelvény a kanyarban, mint amiket jeges úton látsz.

Nyilván nem tart a tapadásvesztés a végtelenségig, így "csak" a szembesávba rántja át a szerelvényt az útburkolat.

2021. aug. 8. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
64%
Azért, mert a melegben szétnyomódó aszfalt hosszanti gödre nem olyan távolságra van egymástól mint a kamion kerekei. És viszont, ugyanez van szgk-val is, csak ott jellemzően az egyik kerék benne van a gödörben, a másik meg a kettő között, és ha van esze a sofőrnek akkor a külső nyomban halad. Kamionnál még az a játék is megvan, hogy a vontató és a pótkocsi külön kóvályog és azok réngatják egymást ide-oda ahogy megbicskázik, vagy eleve trágya módon van behajigálva a teher és elemeli a vontatót az úttól.
2021. aug. 9. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!