Hogy kell gyakorlatban ellenőrizni a gumikat?
Szemrátételezéssel.. 🤷♂️
Szerkezetüket, méretüket és mintázatukat tekintve tengelyenként azonosnak kell lenniük.
Szerkezetüket tekintve lehet radiál vagy diagonál. A diagonál az ellenállóbb az úthibákra, egyszerűbb javítani, de jobban kopik nagyobb a menetzaj. A radiálnak drágább az előállítása. Manapság radiált használnak.
Napi első elindulás előtt szemrevételetéssel ellenörzöma gumik állapotát (nincs-e kirepedezve, futófelület mélysége eléri-e a minimális 1,6 mm-t), hetente műszerrel ellenőrzöm a nyomást. Ennyi🤷♂️
Most azt kérdezed, hogy a valóságban, a saját autódon mit nézzél meg, vagy azt, hogy a forgalmi vizsgán mit kérnek?
Amit mindenképp nézz meg:
- nyomás: ne legyen feltűnően lapos, néha állítsd be a nyomást. Az újabb autók már mérik a nyomást, ezek szólnak, ha gáz van.
- kopás: Szabály szerint 1,6 mm-s profilmélységig használható a gumi, de ennél már korábban érdemes cserélni. Rendellenes kopásokra figyelni kell, ez a futómű hibájára utalhat.
- egyéb rendellenességek: repedés, vágás, púposodás, csavar/szög a gumiban stb.
"Szerkezetüket tekintve lehet radiál vagy diagonál."
Radiál gumit legutoljára a Trabanton használtak személyautók esetén. Nem kioktatásnak szánom, csak jó tudni ezt. Nekem beugratós kérdés volt vizsgán. :)
Talán 60 éve vizsgatétel, amikor alig bírtak saját autót venni maguknak az emberek. Ha hozzájutottál kölcsönautóhoz, vagy a cég autójához, bizony nem ártott ellenőrizni elindulás előtt ezeket az autókat.
Ma viszont egyre több autóban nyomásellenőrző (kötelező gyári tartozék), tudod, mikor vetted a gumikat, ma már nem gyártanak diagonál gumikat, szóval egy nagy baromság, ez az elindulás előtti mindennapos szemrevételezés.
De ilyen a kormányholtjáték ellenőrzés is (még 20-25 éves autónak sincs ilyen hibája), meg a "lámpák" ellenőrzése, mivel ezek meghibásodását is jelzi a műszerfal. De nem állítgatod a saját autódon a visszapillantó tükröket se, szóval ideje lenne átgondolni ezt a "elindulás előtti mindennapos ellenőrzés" vizsgatételt.
7es
Nem, de hidd el, sok olyan ember van, aki azt se tudja hogy kell leellenőrizni a nyomást, aztán a bénázással benyomja a tűszelepet, pont akkor rontja el a nyomást..
Egy jó gumi és szelep egy év alatt sem ereszt semmit a nyomásból, és amúgy is minden olajcserénél ellenőrzik a szakik a guminyomást, nameg ottvan a téli-nyári gukicsere, évente 2x is beállítja a gumis a nyomást. Ja és azt nem is írtam, a legtöbb ilyen olcsóbb cucc nagyon pontatlanul mér, hiába mutat mondjuk 2,2 bart, a valóságban lehet sokkal több vagy kevesebb.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!