Vasúton mi a protokoll ember elütése esetén?
Addig tudom, hogy a mozdonyvezetőnek fel kell hívnia az irányítóját, de ezen kívül?
Hallani olyanokat, hogy a mozdonyból nem szállhat ki megnézni az esetet, mert így próbálják óvni a pszichés sérüléstől, de ha ez igaz, akkor ki győződik meg róla, hogy az áldozat nincs még életben? És ha életben van még, akkor ki megy oda segíteni neki? Vagy hogy egyáltalán tényleg elütötte a mozdony és nem sikerült az utolsó pillanatban félreugrania?
Ilyenkor az irányító hívja ki a mentőket? Ha két állomás között történt ez eset a puszta közepén, akkor hogyan irányítják oda a mentőket? Megadják a mozdony GPS pozícióját vagy kapcsolják a mozdonyvezetőt és neki kell elmagyaráznia a mentősöknek, hogy pontosan hol van?
"A vasúti pálya 100 méterenként van szelvényezve. Ezek a fehér kövek ami a pálya mellett látsz. Ezek alapján minimum 100 méter pontossággal megadható a helyzet. 100 méterről pedig egy álló vonatot egy mentős/tűzoltó talán még fel is fog ismerni....."
Egy mentős vagy tűzoltó eleve azt se nagyon szokta tudni, hogy vannak ilyen szelvények. De azt meg főleg nem tudja semelyik, hogy pl. a 150-es szelvény Budapest közelében vagy Miskolc közelében van-e.
Azt nem tudom, hogy a menetirányító hívja-e a mentőket, de az hótziher, hogy aztán a mentősöknek meg fogja adni a mozdonyvezető számát, a részletekről érdeklődni, meg hogy meg tudja-e mondani, van-e a közelben valami közúti átjáró, vagy esetleg egy közúttal párhuzamos a vasúti pálya. Ha nincs ilyen megközelítési lehetőség (mert nem a szokásos emberlakta helyen történt a gázolás, hanem mondjuk egyik állomásról gyalog indult a másik állomásra a vonatát lekéső illető), akkor feltehetőleg a legközelebbi forgalmistától próbálnak érdeklődni, de mivel általában ő még soha nem járt ott a pusztaságban, megpróbálkoznak mondjuk a pályafenntartási vagy biztosítóberendezési dolgozókkal, mert nekik ugye munkájukból adódóan el kell jutni időnként a pálya minden pontjára, ők fogják tudni megmondani, hogy van-e legalább járható földút a közelben.
Tűzoltókat már én is vittem be a vasúthoz. Fingjuk nem volt, merre hány méter, el se lehetett nekik magyarázni. Végül abban egyeztünk meg a kocsiparancsnokkal, hogy kimegyek eléjük a főútra a vasutas terepjáróval, és bevezetem őket a tett színhelyére. Még ezzel is majdnem megbuktunk, mert elhúztak szirénázva az út szélén álló kocsi mellett, aztán úgy kellett rájuk telefonálni, hogy forduljanak már vissza, ha megunnak egy irányba menni.
"Egy mentős vagy tűzoltó eleve azt se nagyon szokta tudni, hogy vannak ilyen szelvények. De azt meg főleg nem tudja semelyik, hogy pl. a 150-es szelvény Budapest közelében vagy Miskolc közelében van-e."
Tudják... kapnak erre kiképzést! Sokkal komolyabb tudással rendelkeznek mint gondolod! Pontosan azért, hogy az életmentés lehessen az első és ne a kérdezősködés, hogy mi hogy, hol merre!
Rendszeresen vannak gyakorlatok és oktatások mentősöknek, tűzoltőknak, rendőzöknek a vasúton, a vasútról! Konkrétan gyakorlatila oktatások vannak... érted: kimennek egy-egy telephelyre, nagyobb állomásra és megnézik hogy hol vannak a tűzcsapok, stb.
A többire azt tudom reagálni, hogy mind a főnökeid, mint a helyi katasztrófavédők kataszrófák!
Talán meg kellene tartani néhány meetinget és tájékoztatni a szolálatokat arról, hogy mikor, hol, ki, miért kell keresni.
14
"azt feltételezni, hogy túléli valaki elég optimista finoman szólva"
Se témaismeret, se gondolkodás.
A gázolások nem feltétlenül azt jelentik, hogy valaki kiáll a sínek közé a 120-szal haladó vonattal szemben.
Ha nem direkt akar öngyilkos lenni, csak mondjuk figyelmetlenül megy át a síneken, és már majdnem sikerül kiugrania, és csak meglöki a vonat, akkor nem feltétlenül halálos a vége. Több ilyen konkrét esetről tudok. Egyik esetnél vagy öt éve a vonat első sarkán ott volt a ruha maradványa, de a sérült úgy elszaladt, hogy meg se találták. A rendőrök egész nap azt nyomozták, hogy ki lehetett az.
Egy ismerősömet tíz éve egy tolató vonat ütötte el, a két lába odalett, de még ma is él.
Egyszer hazafelé tartva a megállóhelyről elinduló, még lassan haladó 2 kocsis személyvonat elé ugrott be egy részeg, öngyilkossági szándékkal. Mivel a vonat még lassan haladt, meg a mozdonyvezető is látta, hogy ez be fog ugrani, ezért időben fékezett, és csak fellökte az illetőt, aki megúszta zúzódásokkal. Félórába telt kiimádkozni a mozdony alól, addig ott sírdogált.
15.
Igen biztosan semmi téma ismeretem sincs és még gondolkodni se tudok. Nagyon szép történeteket írtál le és szerencse, hogy túlélték az illetők. Általában a legtöbb halálos kimenetelű baleset a vasút biztonsági szabályok figyelmen kívül hagyása miatt történik meg és nem az öngyilkosok miatt. Én is ismerek ilyen csoda sztorikat, hogy pont átment a vonat előtt és nem történt semmi, meg elsodorta a vonat és szerencséjére nem alá hanem mellé esett. De sajnos emellett rengeteg nem túl vidám végűt és bőven ezek teszik ki az esetek 95%-át.
Egyébként nem tudom gázolásnak mit neveznek még a gázoláson kívül, ami nem az azt maximum a vonat alá esésnek neveznek. Akit elgázol a vonat nem tudja elmesélni, hogy éppenhogy megúszta, aki meg igen az elmeséli.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!