Aki fiatalkora óta nem kétkerekűzött még, az felejtse el a motort?
34 éves felnőtt férfi vagyok, akit fiatalkorában agyon óvtak a szülei. Nem engedtek kerékpárra ülni, autót vezetni, stb. nem akarom hosszasan sorolni.
4 évvel ezelőtt szereztem B-s jogosítványt, miután sikerült függetlenednem és stabil lábakra állnom fizetésileg.
Most szeretném bepótolni, amiről lemaradtam.
B után szeretném letenni nagymotorra a jogsit, azért nagymotorra, mert az korlátlan kategória, nem akarok vacakolni vele a későbbiekben. A munkatársam szerint viszont így, hogy nincsen se motoros, se kerékpáros múltam felejtsem el, mert úgy fogok eldőlni nagymotoron, hogy öröm lesz nézni. Ezen felül még azzal érvelt, hogy már túlkoros vagyok ilyenbe belekezdeni.
Ti mit gondoltok erről? Lehetőleg olyan írjon, aki motorozik.
Előbb vegyél biciklit, azon tanulj meg.
Előbb-utóbb mindenki eldől motorral, nagymotor csak abban más, hogy súlya miatt amikor dől, nehezebb megtartani. Mehet közben nem számít.
#2!
Giroszkóp...... hát hogyne! :D
Akkor meséld már el, hogy mitől esnek el a motorosok?
A két keréken való közlekedés alappillére, az egyensúly kérdése.
Kár belekeverni a giroszkóp-hatást.
(vagy te pörögni szoktál a motoron? :D
Szerintem nem felejtős a dolog.
De azért kapásból a korlátlanra menni sokkal idő és pénzpazarlóbb lesz, mint ha tennél 1-2 lépcsőt. Elég drága az óradíj ahhoz, hogy a szinte teljesen nullát felhozd.
Az én véleményem szerint szerezz egy normális biciklit, vagy robogót és gyakorolj azon. Nem nagy befektetés, és ha már készen állsz a következő lépésre akkor kb vétel áron el is tudod adni ha ügyes vagy.
Nálam nagyon sok kerékpározás, és pár óra simsonozás után jött el a gondolat, hogy beiratkozok az A jogsira.
Az elején elég szokatlan volt, és kicsit többet kellett az alapokat tanulni, de most járok a 16. óránál (10 a kötelező minimum) és hamarosan jöhet a rutin vizsga :)
Olyan sok motoros tapasztalatom pedig nekem sem volt épp csak az elindulás, váltás, megállás.
Van viszont olyan aki velem kezdett, eleve csak az A2 kategóriára jelentkezett és sokkal lassabban halad, pedig már sok óra benne van neki is, de még mindig az alap egyensúly gyakorlatokkal szív.
Értem én, hogy amikor megy a motor és gyors vagy akkor a gyro hatás miatt nem dől el, de a rutin pályán kb séta tempóban is kell haladni, ott pedig nagyon fontos a súlypont.
Amúgy pedig ha találsz egy szinpatikus sulit ott lehet, hogy engednek egy próba órát és ott sokminden kiderül.
HAJRÁ, ha szeretnéd vágj bele.
Mivel van már B jogsid, segédmotort veztehetsz, úgyhogy mielőtt belevágnál az A-ba, vegyél egy kismotort vagy robogót, és 1-2 évig motorozz azzal. Utána is ajánlatos kisebb motorral kezdeni, és 1-2 évente váltani nagyobbra.
Én 51 éves vagyok, és 13 éves korom óta motorozom, de volt, hogy pár évet kihagytam, és már akkor is para volt újra felülni egy 900-as Hornetre. Persze nekem megvoltak az alapok, úgyhogy párszáz km után visszajött a régi rutin, de nulla tapasztalattal jobb esetben csak eltöröd valamid, rosszabb esetben kinyírod magad.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!