A vasúti jelzőlámpákon mi a szerepe az ötödik lámpának?
44.-45. oldalon láthatod ebben a pdfben:
2.5.22. Hívójelzés.
Villogó fehér fény a főlap alatt külön jelzőlapon és egy vörös fény a főlapon (36. ábra).
Hívójelzés mellett az F.2. sz. Forgalmi Utasításban szabályozott módon lehet közlekedni olyan sebességgel (legfeljebb 15 km/h), hogy a vonat a jelentkező akadály előtt megállítható legyen.
Ebben az utasításban minden jelzés benne van, megnézheted, hogy mi k azok amiket látsz még a környékeden! :)
Azt a jelzést általában akkor szokták kiadni a jelzőre amikor valami meghibásodás van és az állomáson nem úgy működnek a jelzők ahogy kéne. Ilyenkor kinyomják a hívót és a mozdonyvezető ebből már tudja, hogy hogyan közlekedhet és figyel mint a szurikáta, hogy ha valami akadály van akkor az előtt meg tudjon állni.
Illetve, ha a vörös-fehér árbocos jelzőn van egy kék rézsutos vonal, akkor tolatásjelzőként is működik.
Erről a linkelt f1-es utasítás 4-es fejezetében olvashatsz.
Én ezt tanulom a suliban, nyugodtan kérdezhetsz.
2-es panel :DD Ez jó. Inkább 2 lámpahelyes. A főlap alatt lévő külön jelzőlapra nem csak villogó fehér fény vezérelhető ki.
Lehet fordított helyzetű zöld fényű V betű "^" pl. Az adott vágányra vonatkozó Útsorompót ellenőrző fedezőjelző hátoldalán vagy Bejárati jelző hátoldalán.
Lehet ezen kívül vízszintes helyzetű zöld lámpasor illetve függőleges helyzetű sárga lámpasor.
A 4-es amit meg írt az a tolatásjelzővel egyesített fény főjelző. Az ilyen jelző vonatközlekedés és a tolatási mozgások szempontjából is érvényes jelzéseket ad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!