Ha szándékosan le akarok maradni, az közúti veszélyeztetés?
Főúton haladt előttem egy bizonytalan jármű, de olyan szinten, hogy megelőzni nem mertem, mert folyamatosan átsodródott a szembesávba és és úgy húzta onnan vissza, hogy azt hittem ki fog sodródni.
Én szándékosan lelassítottam 70 környékére, hogy minél messzebb legyen tőlem, de mögöttem akik utolértek azok barom módjára nyomták a dudát.
Komolyan, mit kellett volna tennem ebben a helyzetben? Ami különösen felkavart, hogy beérve a városba az első pirosnál átkiabáltak hozzám, hogy feljelentenek közúti veszélyeztetésért.
Alap esetben azt gondolnám hogy jól csináltad, de többesszámban írtad és nem gondolom hogy mindenki hlye csak te vagy helikopter.
Inkább arra tippelnék hogy kevés a tapasztalatod és nem jól mérted fel a helyzetet, esetleg mást tettél ami nem tetszett a másiknak de te ezt észre sem vetted.
Azt tegyük hozzá mindenki dobálózik az akadályozással mint legfőbb KRESZ szabállyal. Viszont a KRESZ ismeri a zavarás és veszélyeztetés fogalmát is, ami szintén tilos.
Onnantól hogy valaki hátulról érkezve nem tart követési távolságot, tol, villog, dudál, erőszakosan próbálja az előtte közlekedőt befolyásolni, az zavarás. Illetve nem csak zavarás, hanem közúti veszélyeztetés ami már bűncselekmény kategória.
Ilyen esetben akár akadályozzák, akár nem, jogilag két lehetősége van:
1. Felvenni az előtte haladó tempóját megfelelő követési távolsággal annak zavarása nélkül (bármennyire is sérti ez a lelki világát).
2. Előzni akkor amikor az előzés szabályosan a másik zavarása nélkül végrehajtható.
Amúgy szerintem a közlekedést úgy kellene nézni, mint a sorbanállást.
Ott sem lököd félre az előtted lévőt csak mert lassan pakol, nem vágsz be elé, nem kezdesz el ordítozni a Marika nénivel. Bármennyire is frusztrál, kivárod a sorod és haladsz tovább ha végeztél.
Még előzni is lehet, hiszen ha szépen megkérsz valakit, nem-e enged előre mert csak egy sört vettél, akkor előre fog engedni.
Na ez az ami a közlekedésnél totál nincs meg.
Pont tegnap futottam bele egy hasonlóba.
Szmókendsz@ros vw rozsda a 82-en Csesznek magasságában okádja a füstöt és 40-el kaptat felfelé. Én lemaradtam tőle, nem vagyok híve az instant tüdőráknak. Jön az 1.2es hero hátulról, lendületből megelőz, de a gyárkéményt már nem tudta. A baromja Zircig tolta és szagolta a rozsdaboglyát. 🤣
Az irányjelzés nem jutott eszembe akkor, de tényleg jó ötlet lett volna.
> Alap esetben azt gondolnám hogy jól csináltad, de többesszámban írtad és nem gondolom hogy mindenki hlye csak te vagy helikopter.
Hárman voltak mögöttem vonatban, abból ketten dudáltak rám. A mögöttem jövő többször is petyegtette a dudát, amikor még mögöttem volt, majd megelőzött. Az egyik normálisan elment mellettem, a harmadik meg úgy előzött, hogy záróvonalon és közben ráfeküdt a dudára.
Időközben eszembe jutott is az is, hogy a lámpánál talán nem is nekem akart ordibálni a fószer, hanem annak, aki mögött lemaradtam. Hasonló színű autóban voltunk, talán összetévesztett. Bár akkor sem értem, hogy miért feküdt rá a dudára előzéskor, de bízom benne, hogy nem nekem szánta az ocsmányságát.
Semmiképpen nem lehet veszélyeztetés az, ha az engedélyezett sebességtartományban (értsd: 0 és a megengedett sebességhatár között) haladsz folyamatosan. A maximálisan megemgedett sebesség nem azt jelenti, hogy minden körülmények között annyival kell haladnod, hanem hogy nem haladhatsz ennél gyorsabban.
De azért azt nem ártana tudnunk, hogy a sebességcsökkentést hogy hajtottad végre...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!