Tompított fényszóró használata? (Bővebben lent)
Üdvözlök mindenkit! A tompított fényszóró használatával kapcsolatban végzek egy közvélemény-kutatást, melyben az olvasók mindennapi tapasztalataira, illetve véleményére vagyok kíváncsi. A fő kérdésem, mint a lentebb látható szavazásból is kiderül, hogy mi az amin változtatnának (logikai, vagy tapasztalati alapon).
Nekem az a tapasztalatom, hogy lakott területen belül az éjszakát leszámítva senki nem hajlandó kivilágítani a járművet, holott lakott területen kívül ha hétágra süt a nap, akkor is bekapcsolja, még ha semmi értelme sincs, amikor tökéletesen látható a jármű. Én ezt a rendszert nem támogatom, ami most van. Bocsánat, birkákat csinálnak belőlünk... A nappali menetfény pedig tetőzi ezt, amit megszüntetnék. Ellenben a hátsó ködlámpa (mondjuk erős köd, sűrű hóesés, vagy nappal szakadó esőben), valamint a vészvillogó (mondjuk torlódás) használatát bizonyos esetekben kötelezővé tenném.
A kérdésem, hogy nappal jó látási viszonyok között ki kelljen-e világítani tompított fényszóróval a forgalomban részt vevő járművet?
Az európai szabályozás 4 féleképpen tagolható:
*Nem kell kivilágítani a kocsit (németek, franciák, olaszok, spanyolok, osztrákok, benelux államok stb) - támogatom
*Csak télen kell kivilágítani a kocsit november-március (horvátok, ukránok, moldávok stb) - támogatom
*0-24-ben ki kell világítani a kocsit (lengyelek, csehek, szlovákok, szlovénok, svédek stb) - nem támogatom
*Csak lakott területen kívül (románok, oroszok, magyarok stb) - nem támogatom
nekem az az első amit bekapcsolok. àrtani nem àrt, ha besötètedik úgy is kell, menet közbe meg elfelejtenèm.... aztàn gondolkozhatok hogy mièrt villognak ràm....
első igazoltatàsom utàn elfelejtettem a rendőr jött utànnam :)
Kedves kérdező!
Az megvan, hogy nem mindenki lát egyformán jól? Most nem feltétlenül a szemüveggel javítható rossz látásra gondolok, hanem a visus csökkenésre, tompa látásra, időskori gyengén látásra és hasonlókra.
Egy kivilágítatlan autót ők nem feltétlenül vesznek észre, mert világosságuk mértéke ugyanolyan, mint a környezeté és mivel gyakorlatilag egy zebránál a körülnézésnél majdnem szemből néznek rá, ezért a mozgásuk sem feltétlenül észlelhető. Ehhez még hozzájöhet a halláscsökkenés is, ha valakivel kitol a sors keze. Meg persze egyre nagyobb trend kezd lenni, hogy az autók minél halkabbak legyenek.
Majd ha te is ilyen sorsban részesülsz, akkor okoskodj, hogy mekkora ostobaság kivilágítani a járműveket.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!